Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 21:54
Hallo,

Ik heb een probleem waar ik niet uitkom en ik hoop dat een van jullie mij hiermee kan helpen.

Ik heb 2.5 maanden geleden mijn vista wachtwoord gewijzigd en ben toen op vakantie gegaan. Nu, 2.5 maanden later wil ik inloggen op mij account maar ben het wachtwoord vergeten.
Ik ben niet zo slim geweest en heb geen recovery disk gemaakt. Nou heb ik op internet even rond gezocht, heb een paar manieren gevonden om het te wijzigen doormiddel van ISO files op cd te branden die het wachtwoord verwijderen. Alleen het probleem is dat ik geen brander heb en ook geen diskette driver.

Er zijn ook andere programma´s die niet gebrand hoeven te worden, alleen ik kan ze niet installeren omdat het account wat ik nu gebruik geen admin account is.

Ik heb mijn account dringend nodig, en zou echt niet weten wat ik moet doen. OS opnieuw installeren gaat wel, maar dan ben ik al mijn bestanden kwijt.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-06 21:19
Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt, maar kan je geen USB-stick gebruiken?
Bij mijn boot-order-priority in mijn BIOS heb ik alvast een USB-device als mogelijkheid.

Zet om te proberen die ISO op een stickje en try :).

Een andere mogelijkheid is om je HDD in een andere computer te hangen. Ik heb geen ervaring met wachtwoord-beveiligde gebruikers, maar je kan het op z'n minst proberen. Zorg er wel voor dat je boot van de juiste HDD, die van de pc zelf, niet de HDD die je juist in de andere computer hebt gehangen.

Edit: Na even opzoeken op het internet heb ik ook een tool gevonden om dat wachtwoord gewoon te deleten.
Misschien is het makkelijk als je deze cd bij een vriend/familie/buur kunt branden.

Mogelijke werkwijze

[ Voor 21% gewijzigd door D!zzy op 02-08-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
in navolging op de reactie van Mastadizzy: de ISO goed op de usb stick krijgen kan met unetbootin.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:50

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Reboot in safe mode, log in als Administrator, en verander het wachtwoord van je gebruiker? :) Desnoods met "control userpasswords2" in start --> uitvoeren. Volgens mij hoef je dan het oude wachtwoord niet te weten.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
Je kan ook de Windows installatie CD in repair mode gebruiken, en dan een nieuw admin wachtwoord aanmaken. Maar daarna moet je wel de windows updates allemaal op nieuw doen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
strandbal schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:22:
Reboot in safe mode, log in als Administrator, en verander het wachtwoord van je gebruiker? :) Desnoods met "control userpasswords2" in start --> uitvoeren. Volgens mij hoef je dan het oude wachtwoord niet te weten.
maar dan moet hij wel in kunnen loggen als admin ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
Bedankt voor jullie reacties, ik ga even proberen met usb. Kijken of ik een usb bootable disk kan maken. danku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
Rupie schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:18:
in navolging op de reactie van Mastadizzy: de ISO goed op de usb stick krijgen kan met unetbootin.
Heb net even programam gedownload, maar ik kan het niet installeren :( als ik de setup file opstart moet ik admin wachtwoord invoeren.

Zou iemand dit programmatje kunnen installeren en de geïnstalleerde bestanden ergens kunnen uploaden?

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-06 21:19
Pak dit zip-bestandje uit, zorg dat dit wel de enige bestanden op de USB stick zijn.linkje

kopieer niet dat mapje, maar de inhoud. Tijdens het booten moet hij direct die files kunnen lezen en gaat hij niet door de mappen zoeken om daar dat boot-bestand te zoeken. De inhoud dus, niet gewoon het "USB" mapje op je stickje kopiëren.

Hopelijk werkt dit, wel moet er bij vermeld worden dat er mogelijk gegevens verloren kunnen gaan. Hopelijk niet, maar ik heb op het internet ergens gelezen dat speciaal versleutelde bestanden niet meer toegankelijk zijn.

Good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
Misschien kon-boot in combinatie met deze of deze tutorial. Ik ga er wel vanuit dat het voor de juiste doeleindes wordt gebruikt en niet voor criminele activiteiten. Anders kan je altijd nog ophcrack met deze tutorial proberen. Hier nog eentje, (zie readme.txt op het CD formaat)

Voor de rest zijn er nog meerdere manieren, door de bovenstaande behulpzame tweakers geschreven. Veel succes en ik hoop dat het lukt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 16:24

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Je kunt natuurlijk ook het aloude ntpasswd proberen.
Werkt al jaren op de verschillende Windowsversies :)

Zoek wat je niet eerder vond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
Ik heb ophcrack met de macbook van een vriend op cd gezet, maar het boot niet op.

Heb in bios ook cd spelers als eerste boot device gezet, ook niet gelukt. Heb tevens ook geprobeerd om verder alles uit te zetten behalve cd, ook niet gelukt. Heb een andere cd speler geprobeerd ook niet gelukt :(

De cd is goed gebrand, computer kan het wel aflezen. De bestanden staat dus erop, niet de iso file.

Waar kan dit aan liggen ?
Als ik pc opstart, komt er op gegeven moment 'press any key' als ik dan op spatie bv druk, flitsen er 2 zwarte schermen voorbij en dan laadt windows zich.
help

ps. mn hond heeft trouwens mn usb stick kapot gebeten, maar heb nu brander ter beschikking.

met ntpassword hetzelfde verhaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Probeer eens Hiren's Boot CD, daar staan een aantal tools op waarmee je het admin wachtwoord kunt leeghalen (of elk ander lokaal account).
Wellicht dat iemand zo'n tooltje voor je kan extracten.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 06-08-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

albatrosX1 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:00:
OS opnieuw installeren gaat wel, maar dan ben ik al mijn bestanden kwijt.
Eh, backup backup backup?

Maak een BartPE live CD, regel een USB-stick of USB-harde schijf en maak een backup van alle bestanden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263558

De gebrande cd moet natuurlijk wel boot sectors hebben om op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
Anoniem: 263558 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 18:03:
De gebrande cd moet natuurlijk wel boot sectors hebben om op te starten.
wat houd dat in ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik geloof er niks van :) Die ISO daarvan is van zichzelf al bootable, en zelfs een Mac heeft de functionaliteit in huis om een bootable ISO op CD te zetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
alt-92 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:05:
[...]

Ik geloof er niks van :) Die ISO daarvan is van zichzelf al bootable, en zelfs een Mac heeft de functionaliteit in huis om een bootable ISO op CD te zetten.
Het is eindelijk gelukt om ophcrack op te booten met cdtje, maar die programma kan gewoon mijn wachtwoord niet vinden. waardeloos :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
albatrosX1 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:46:
[...]
Het is eindelijk gelukt om ophcrack op te booten met cdtje, maar die programma kan gewoon mijn wachtwoord niet vinden. waardeloos :'(
Ehh..., natuurlijk werkt dat nooit, als je een wachtwoord van 8 characters hebt, heb je een Vista Table van 134GB nodig..., http://ophcrack.sourceforge.net/tables.php

Verwijder gewoon het wachtwoord met eerder genoemde opties of met een cd'tje van "erd commander" (momenteel onderdeel van Windows Live CD) , alleen dan ben je geëncrypte bestanden wel kwijt ...

[ Voor 10% gewijzigd door djexplo op 07-08-2009 14:03 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
djexplo schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:56:
[...]

Ehh..., natuurlijk werkt dat nooit, als je een wachtwoord van 8 characters hebt, heb je een Vista Table van 134GB nodig..., http://ophcrack.sourceforge.net/tables.php

Verwijder gewoon het wachtwoord met eerder genoemde opties of met een cd'tje van "erd commander" (momenteel onderdeel van Windows Live CD) , alleen dan ben je geëncrypteerd bestanden wel kwijt ...
Dat heb ik net ook gedaan met Hirens boot cd. Hele handige tooltje is dat. Bedankt voor al jullie reacties en tips!
Ik kan weer inloggen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:34
Werkt opstarten met F8(/delete, wat was 't ook alweer :P ? ) , en dan als admin inloggen tegenwoordig niet meer?

[ Voor 21% gewijzigd door Bobmeister op 07-08-2009 14:39 ]

Pagina: 1