Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125531

Topicstarter
Beste Apple-tweakers,

Ik ben van plan om mijn mooie Macbook Pro (Alu Late '08) te verkopen en in plaats daarvan een iMac aan te schaffen.
Mijn laptop heb ik online via AppleStore aangeschaft. Ik heb dus zowel een bon als een Apple Care Protection Plan certificaat.

Hoe kan ik het beste mijn Macbook Pro aan een particulier verkopen?
Ik weet dat het mogelijk is om de overdracht van de Apple Care via Apple te regelen, zodat de naam van de koper op mijn certificaat zal komen te staan.

Maar wat kan ik met de bon doen? Daar staan mijn naam en mijn gegevens op. Is het mogelijk om ook de bon op de naam van de koper door Apple over te zetten?

Heeft iemand hier ervaringen mee? Alvast bedankt voor al jullie reacties. Op het forum heb ik geen antwoord op mijn vragen kunnen vinden. Google leverde ook niet veel antwoorden op...

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:40
Volgens de voorwaarden van Apple Care:
6. Overdracht van het Plan
U mag dit Plan overdragen aan een nieuwe eigenaar van de Gefaciliteerde Apparatuur door het zenden van een kennisgeving van overdracht per fax aan Apple Customer Support, Hollyhill Industrial Estate, Hollyhill, Cork, Ierland (faxnummer: +353-(0)21-428-3917). U dient hierbij de volgende gegevens aan Apple te verstrekken: het Overeenkomstnummer met betrekking tot het Plan, de serienummers van de overgedragen Gefaciliteerde Apparatuur, een aankoopbewijs van het Plan, alsmede de naam, het adres, telefoonnummer en e-mailadres van de nieuwe eigenaar.
De bon zal op je eigen naam blijven staan, jij hebt immers de laptop gekocht en het bijbehorende bedrag aan Apple betaald. Als de koper van je laptop problemen krijgt kan hij gewoon naar een Apple Repair center gaan / Apple bellen en zullen ze aan de hand van het serienummer zien dat er nog garantie op de laptop zit...

Overigens kan je wel een soort van "bon" maken voor de overdracht van de notebook van jou aan de koper. Gewoon het verkoop bedrag er op zetten en zijn en jouw gegevens en verder 0% BTW.

[ Voor 26% gewijzigd door 0fbe op 02-08-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm... heel erg bedankt voor je reactie.

Betekent dat dat ik mijn laptop zonder bon zal moeten verkopen?
Zal de koper alleen een Apple Care certificaat nodig hebben om de garantie te kunnen claimen?

Eerlijk gezegd wil ik niet graag een aankoopbewijs met mijn naam en andere gegevens aan een derde geven...

EDIT: Als ik het goed begrijp, kan ik de originele bon niet weggeven, maar een eigen bonnetje maken... Klopt het?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 125531 op 02-08-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:14
ACS --> SF

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:40
Anoniem: 125531 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 16:59:
Hmm... heel erg bedankt voor je reactie.

Betekent dat dat ik mijn laptop zonder bon zal moeten verkopen?
Zal de koper alleen een Apple Care certificaat nodig hebben om de garantie te kunnen claimen?

Eerlijk gezegd wil ik niet graag een aankoopbewijs met mijn naam en andere gegevens aan een derde geven...

EDIT: Als ik het goed begrijp, kan ik de originele bon niet weggeven, maar een eigen bonnetje maken... Klopt het?
Je kan een factuur maken als bewijs dat je de laptop hebt verkocht, verdere meerwaarde heeft het niet. (met andere woorden: ik zie er het nut niet van in)

De koper heeft geen bon nodig om garantie te kunnen claimen volgens de voorwaarden van Apple Care:
3. Uw verplichtingen
Om in aanmerking te komen voor de service op grond van het Plan, verbindt u zich tot nakoming van het volgende:
a. het verstrekken van uw Overeenkomstnummer met betrekking tot het Plan en het
serienummer van de Gefaciliteerde Apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:20
Bon = garantiebewijs ongeacht welke naam erop staat. Ik denk dat je er niet onderuit komt deze mee te geven bij de verkoop. De vraag is dus of de bon vereist is als je apple care aanspreekt.

Voor Apple-care => zie bovenstaand

[ Voor 21% gewijzigd door Terror op 02-08-2009 17:07 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 20:19
Voor garantie bij Apple heb je geen bon nodig, dat gaat altijd op basis van het serienummer. Ik zie het probleem van de bon meegeven overigens niet. Als iemand jouw laptop koopt, weet diegene toch je naam en adres wel?

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah... ja... volgens dat stukje gepost door simplendi is de bon niet vereist, mocht je de garantie willen claimen.
Ik wil het liever zo regelen dat alle communicatie in de toekomst tussen de koper en Apple zal verlopen. Mochten er problemen ontstaan, dan wil ik niet dat Apple mij in plaats van hem zal benaderen. Maar goed, op zich maakt het niet zo heel veel uit en zal ik de bon gewoon meegeven.

Ontzettend bedankt voor jullie reacties!!!! :)
Pagina: 1