behuizing laptop onder stroom

Pagina: 1
Acties:

• Erik23a86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik heb vorige week een nieuwe laptop gekocht (Acer aspire 3935). Deze laptop heeft deels een metalen behuizing en nu merk ik dat als hij aan het opladen is, dat de behuizing dan onder stoom staat (je voelt dat een tinteling aan je vingers). Ik vroeg me al of dit normaal is bij laptops met metalen behuizingen, of het kwaad kan en of ik er iets aan kan doen of dat ik hem terug moet sturen naar Acer?
Heeft iemand anders ook hier last van? Op internet heb ik gevonden dat een aantal powerbooks hier ook last van hebben.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:58
Er is ook een serie Dell's geweest met dit probleem (XPS 1530M?!). Goed is het niet in ieder geval. Of het echt kwaad kan? geen idee, maar het is in ieder geval geen "feature". Gewoon Acer bellen en laten RMA-en. Dit hoort niet zo.

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:30
Als het enkel voorkomt wanneer je op netstroom werkt, kan het zijn dat er iets mis is met je aarding.
Maar zoals GENETX reeds zei: RMA

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:58
Stijn_D schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:02:
Als het enkel voorkomt wanneer je op netstroom werkt, kan het zijn dat er iets mis is met je aarding.
Nee. Enkel de adapter zelf wordt geaard. De kabel van de adapter naar de notebook zelf kent enkel een plus- en minpool en geen aarde. Dus dan krijg je gewoon lekstroom. Mogelijk bij de plug zelf.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:17
Heb dit bij asus ook wel gehad. Normaalgesproken merk je het niet, maar als je met korte broek dat ding op je knie zet voel je het wel.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-12 03:09
Ik heb het ook al gehad met verscheidene laptops. Waaronder een aantal MacBook Pro's, een 17" Dell Inspiron en nog een aantal. Was inderdaad wel irritant soms, maar trok me het meestal niet echt aan...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Erik23a86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01-2024
Als ik de adapter aansluit op een geaard stopcontact, dan gebeurd het niet. Nu weet ik eigenlijk niet waar het probleem nou zit. Als alleen de adapter geaard is ligt het dan aan de adapter?
Zo te horen hebben meerdere mensen hier last van gehad, is dit dus een veel voorkomend probleem?
Is er iemand met hetzelfde probleem en die de laptop heeft RMA-en? Hebben ze het toen verholpen?

[ Voor 16% gewijzigd door Erik23a86 op 02-08-2009 21:47 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als er een randaarde stekker aan zit kun je die beter ook gebruiken in een randaarde stopcontact. dat ding zit er normaliter niet voor niets op.

Ik gok zou dat jou massa van de laptop door wordt verbonden met aarde (heel normaal in pc's)
wanneer je hemt niet aard komen er kleine lekstromen via het netfilter die normaliter is geaard naar binnen

hetzelfde zie je ook met pc's, de blanke, niet gelakte vlakken geven dan ook zo'n tinteling
soms helpt het nog een beetje door de stekker om te draaien.

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 02-08-2009 21:50 ]

Iperf

Pagina: 1