Toon posts:

Trage pc na videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu twee verschillende videokaarten aangeschaft, 1 x 9600GT 512 mb gddr2 - 128bit dual dvi van club 3d en 1 x HD3650 512mb gddr2 - 128mb dual dvi.
Na installeren is de pc zo traag en gebruikt de CPU 100 % .
er is werkelijk niks mee te beginnen
ook een nieuwe stroomvoorziening erin gezet, helpt niks.

zelf heb ik:
Packard Bell, Duo cor 2.20 GHz, 2 mb ram en ingebouwd ATI VGA

Het zou toch gewoon moeten kunnen???

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:40

Bolletje

Moderator Harde Waren
Leg het verhaal is beter uit. Met welke videokaart heb je er last van? Of heeft de PC 2 PCI-e sloten dat je ze tegelijkertijd er in hebt zitten?

Verwijderd

Begin eerst maar eens te vertellen welk proces er nu 100% gebruikt. Een ATI en Nvidia tegelijk gebruiken kan evt. wel problemen geven.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:24
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:55:
Heb nu twee verschillende videokaarten aangeschaft, 1 x 9600GT 512 mb gddr2 - 128bit dual dvi van club 3d en 1 x HD3650 512mb gddr2 - 128mb dual dvi.
Na installeren is de pc zo traag en gebruikt de CPU 100 % .
er is werkelijk niks mee te beginnen
ook een nieuwe stroomvoorziening erin gezet, helpt niks.

zelf heb ik:
Packard Bell, Duo cor 2.20 GHz, 2 mb ram en ingebouwd ATI VGA

Het zou toch gewoon moeten kunnen???
Misschien handig om de model nummer te posten. Vanaf waar is de computer traag? In Windows ? of daarvoor al bij de bios ? Heb je overnagedacht om de omboard videokaart in de bios uit te schakkelen ?

Wist niet dat ze tegenwoordig nog 2 mb ram hadden :+ misschien daarom zo traag

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

THE_FIREFOX schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:36:
[...]

Wist niet dat ze tegenwoordig nog 2 mb ram hadden :+ misschien daarom zo traag
offtopic:
1/512 bit - dat is inderdaad weinig. Maar wie weet huist er enorme kracht in zo'n gespleten bit 8)7

Even serieus:
TS, je bent erg slordig in de specs die je geeft. Hou vooral even rekening met hoofdlettergebruik - b vs B scheelt een factor acht, m vs M scheelt een factor miljard :o

Oslik blyat! Oslik!

• DJ_Dip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-03-2023
Kun je wat meer informatie geven met betrekking tot de specs?

- Je zegt dat je een dual-core gebruikt. Is dat een AMD Athlon X2 of een Intel Core 2 Duo?
- Welk besturingssyteem gebruik je?
- Wat voor voeding heb je er nu in zitten?
- Je vertelt dat je een onboard ATI gpu hebt. Heb je die al uitgeschakeld in het BIOS?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de vage uitleg,

Ik heb:
IMEDIA J9260 AIO
Besturing Windows Vista Home Premium
Berkeley-moederbord
Naam: Berkeley
Type: ATX-moederbord
Fabrikant: Foxconn
26-07-2007
Intel Core 2 Duo E4500
Maestro 221W Monitor

Als ik een van de twee kaarten in het PCI slot heb gedaan, schakelt de besturing automatisch naar de videokaart, bij het opsterten is de pc al traag. om dit te voorkomen heb ik in de bios de videoweergave op het moederbord uitgeschakeld. dit loste de traagheid niet op. vervolgens heb ik de laatste drivers gedownload om daarna de kaart te installeren. omdat de software niet wordt geinstalleerd als de kaart niet aanwezig is heb ik de externe kaart uitgezet. Ik heb gemerkt dat als de besturing over de externe videokaart gaat is de computer traag, zelfs zo erg dat ik een 15 to 20 minuten bezig ben om op internet te komen. terwijl als de besturing over het moederbord gaat en de kaart zit er wel in, dan is dat max 2 tot 3 minuten dit is inclusief het opstarten van de pc. als de kaart wel in de pc zit kan je de software wel installeren. nadat de software is geinstalleerd en je de besturing over een van de twee kaarten laat gaan is hij weer traag. de twee kaarten heb ik afzonderlijk van elkaar geprobeerd, er past er maar een op mijn moederbord. Ook heb ik mijn pc opnieuw geinstallerd met de officieel software en ook dit helpt niet. omdat je minimaal 500 watt nodig hebt ben ik van 350 naar 500 watt gegaan. nog steeds geen succes.

Het CPU gebruik van mijn computer ligt gemiddeld bij zo'n 15 %, na installatie heb ik kunnen zien na lang wachten dat dit constant 100 % is en de processor geen andere taken meer aankan.

Software van ATI heb ik verwijderd, ik dacht dat daar misschien het conflict lag maar ook hier lag het niet aan, In de BIOS heb ik ook het een en ander gewijzigd maar ook hier geen effect. Als ik kijk bij hardware wordt aangegeven dat de juiste software is geinstalleerd en de hardware geen problemen heeft. in het begin had ik zwart beeld, dit lag aan de resolutie, en is niet moeilijk op te lossen.

indien het PCI slot defect zou zijn, zou dat te merken zijn. de verbindingen van de kaart voorzichtig schoonmaken met een gummetje heeft ook geen effect.

Update van de Bios heeft ook geen effect gehad.

Meer informatie kan ik even niet bedenken, en in de loze uurtjes ga ik weer het een en ander proberen,
Ik hoop dat iemand een gouden tip heeft voor mij, in ieder geval bedankt voor een luisterend oor

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

hebben die kaarten een aparte power aansluiting zoja heb je deze ook aangesloten???
en welk process gebruikt 100% soms zie ik nog wel is dat SVGhost(correct me if im wrong maar dacht dat het zo heette.) 100% slurpt dit is dan alleen in het begin als je er mee werkt stel maximaal een uur daarna zou dit over moeten zijn.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Topicstarter
Ook daar heb naar gezocht, een extra stekkertje op de kaart zelf, deze zitten op beide kaarten niet.
Op deze kaarten gaat de voeding over het slot. Nadat ik de pc opnieuw heb geinstalleerd weet ik zeker dat er geen Ghost meeloopt over de processen dus daar kan het ook niet aan liggen.

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

heb je dit ook gekeken bij je processen? ;) En welk process draait 100%? Daar hebben we wat meer aan en zou je zelf ook even kunnen googlen.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Topicstarter
De overdracht van de kaart naar het moederbord gebruikt 100% van de CPU, Ik ben zeker al een maand of 2 aan het googlen, downloaden van software, herinstalleren, opnieuw proberen, drivers downloaden, flashen van de Bios, enz. enz.
Afgelopen weekend weer wat lopen rommelen, hetzelfde probleem blijft terugkomen, met een videokaart is de pc traag. 2 mnd geleden de GT 9600 gekocht, vorige maand de andere, ik dacht het ligt aan de kaart. Niet dus.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Uhu, maar welk proces neemt die 100% voor zn rekening?
Afbeeldingslocatie: http://www.experts-exchange.com/images/t44204/100-CPU-Usage.jpg
Hier is dat dus mscacces.exe.

Heb je ook de chipsetdrivers van je moederbord geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dit schermpje openen zodra ik de kaart er weer eens in zet, voorlopig laat ik hem voor een paar dagen eruit, zaterdag probeer ik het opnieuw en open de taskmanager, laat het je dan gelijk weten. Voor nu ga ik onder de dekens, morgen 05.00 uur weer werken en de hele week.
Ga het zaterdag laten weten

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:24
Kan je foto's van je bios instelling maken? of deze overschrijven zodat we deze hier terug kunnen lezen? Heb je andere pci(-e) kaarten in de pc zitten ?

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

ik snap dat niet.. jij vraagt wat aan ons wij vragen je wat te doen doe je dit later wel een keer omdat je er geen zin/tijd voor heb? nja kan aan mij liggen maar dat vind ik geen mentaliteit.

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

volgens mij werkt dual video card niet zo goed in vista maar wel netjes onder XP.

Helemaal niet als je physx wil draaien op je geforce en de graphics via de radeon.

Tevens, gebruik je je onboard video ook?

[ Voor 45% gewijzigd door neliz op 03-08-2009 10:40 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

Je kan onder Vista sowieso geen ATi en nVidia kaart draaien aangezien er maar 1 display driver wordt geaccepteerd. ;)

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:45:
Je kan onder Vista sowieso geen ATi en nVidia kaart draaien aangezien er maar 1 display driver wordt geaccepteerd. ;)
inderdaad, daarom de lichte verbazing bij het lezen van dit topic.

Tevens, als je eerst je nv kaart installeert en daarna niet netjes driver cleaner draait kun je het vergeten met het installeren van de ati kaart daarna. dikke kans op geen hardware acceleratie.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:49
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:45:
Ik ga dit schermpje openen zodra ik de kaart er weer eens in zet, voorlopig laat ik hem voor een paar dagen eruit, zaterdag probeer ik het opnieuw en open de taskmanager, laat het je dan gelijk weten. Voor nu ga ik onder de dekens, morgen 05.00 uur weer werken en de hele week.
Ga het zaterdag laten weten
Dit slaat werkelijk alles, de mensen hier willen je helpen, en jij zegt, och ik wacht even tot zaterdag. Is het nou zo'n moeite? JIJ hebt dit topic aangemaakt, dan mag je er zelf ook best wat voor doen. Als je die prtscrn hier neerzet kunnen wij je misschien al een stuk verder helpen!

Wat mij betreft :

slotje
Pagina: 1