Sorry voor de vage uitleg,
Ik heb:
IMEDIA J9260 AIO
Besturing Windows Vista Home Premium
Berkeley-moederbord
Naam: Berkeley
Type: ATX-moederbord
Fabrikant: Foxconn
26-07-2007
Intel Core 2 Duo E4500
Maestro 221W Monitor
Als ik een van de twee kaarten in het PCI slot heb gedaan, schakelt de besturing automatisch naar de videokaart, bij het opsterten is de pc al traag. om dit te voorkomen heb ik in de bios de videoweergave op het moederbord uitgeschakeld. dit loste de traagheid niet op. vervolgens heb ik de laatste drivers gedownload om daarna de kaart te installeren. omdat de software niet wordt geinstalleerd als de kaart niet aanwezig is heb ik de externe kaart uitgezet. Ik heb gemerkt dat als de besturing over de externe videokaart gaat is de computer traag, zelfs zo erg dat ik een 15 to 20 minuten bezig ben om op internet te komen. terwijl als de besturing over het moederbord gaat en de kaart zit er wel in, dan is dat max 2 tot 3 minuten dit is inclusief het opstarten van de pc. als de kaart wel in de pc zit kan je de software wel installeren. nadat de software is geinstalleerd en je de besturing over een van de twee kaarten laat gaan is hij weer traag. de twee kaarten heb ik afzonderlijk van elkaar geprobeerd, er past er maar een op mijn moederbord. Ook heb ik mijn pc opnieuw geinstallerd met de officieel software en ook dit helpt niet. omdat je minimaal 500 watt nodig hebt ben ik van 350 naar 500 watt gegaan. nog steeds geen succes.
Het CPU gebruik van mijn computer ligt gemiddeld bij zo'n 15 %, na installatie heb ik kunnen zien na lang wachten dat dit constant 100 % is en de processor geen andere taken meer aankan.
Software van ATI heb ik verwijderd, ik dacht dat daar misschien het conflict lag maar ook hier lag het niet aan, In de BIOS heb ik ook het een en ander gewijzigd maar ook hier geen effect. Als ik kijk bij hardware wordt aangegeven dat de juiste software is geinstalleerd en de hardware geen problemen heeft. in het begin had ik zwart beeld, dit lag aan de resolutie, en is niet moeilijk op te lossen.
indien het PCI slot defect zou zijn, zou dat te merken zijn. de verbindingen van de kaart voorzichtig schoonmaken met een gummetje heeft ook geen effect.
Update van de Bios heeft ook geen effect gehad.
Meer informatie kan ik even niet bedenken, en in de loze uurtjes ga ik weer het een en ander proberen,
Ik hoop dat iemand een gouden tip heeft voor mij, in ieder geval bedankt voor een luisterend oor