Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista home pr 32bit] zwart beeld bij laden post

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een probleem met mijn machine:

acer aspire m3630
Q6600
2GB ddr5400
8600gt
250 gb hd met vista home premium

Ik heb het beeld dat je krijgt als je in wilt loggen met je gebruiker aangepast en er een foto als achtergrond in gesteld. als ik mijn pc nu opstart dan krijg ik na het laden van vista een zwart beeld. ik heb hem eerst laten laden voor 5 uur alleen is het beeld nu nog steeds zwart. ik kan niet bij de instellingen van veilige modus etc want dat laat ie niet zien. wat moet ik nu doen zonder dat ik mijn data verlies?

Groeten

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:56
Probeer inderdaad eens via veilige modus je wijzigingen ongedaan te maken (eventueel systeemherstel).

Om in je selectiemenu te komen druk een tijd lang een aantal keren op F8 vlak nadat je de computer opstart.
Dit moet nog VOOR je vista zelf opstart, anders is het te laat en moet je even opnieuw proberen (houd de startknop +/- 6 seconden in en start opnieuw op.

Good luck

[ Voor 71% gewijzigd door D!zzy op 02-08-2009 16:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm, veilige modus werkt allemaal niet, toen systeem herstel maar geprobeerd, alleen die geeft foutcode 0x80070002 :

kunt een update downloaden van een van de volgende locaties:

* De website Microsoft Windows Update
* De website Microsoft Update
* De Microsoft WSUS-server (Windows Server Update Services)

Nadat u dit doet, mislukt de update en ziet u een rode X naast de update. In dat geval wordt een van de volgende foutcodes weergegeven:

* 0x80070002
* 0x80070003

Opmerking Als u de foutberichten wilt bekijken, klikt u op de rode X naast de mislukte update op de webpagina Updategeschiedenis weergeven.

U kunt dit probleem oplossen door de downloadmap te verwijderen en opnieuw naar de updatelocatie te gaan. Ga hiervoor als volgt te werk:

1. Stop de functie Automatische updates. Ga hiervoor als volgt te werk:
1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ services.msc en klik op OK.
2. Klik met de rechtermuisknop op de functie Automatische updates en klik op Stoppen.
3. Minimaliseer de module Services.
2. Geef de map SoftwareDistribution een andere naam. Ga hiervoor als volgt te werk:
1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ cmd en klik op OK.
2. Typ cd %windir% en druk op Enter.
3. Typ ren SoftwareDistribution SDTemp en druk op Enter.
4. Typ exit en druk op Enter.

Opmerking Wanneer u de map %windir%\softwaredistribution verwijdert, wordt de geschiedenislijst in de sectie 'Updategeschiedenis weergeven' van de website Windows Update gewist. Deze actie heeft geen gevolgen voor de updates die momenteel op de computer zijn geïnstalleerd. Toekomstige updates worden vermeld in de geschiedenislijst.
3. Start de functie Automatische updates. Ga hiervoor als volgt te werk:
1. Maximaliseer de module Services.
2. Klik met de rechtermuisknop op de functie Automatische updates en klik op Starten.
3. Sluit het venster van de module Services.
4. Ga nogmaals naar de website Windows Update, Microsoft Update of naar de WSUS-server en download een update.
5. Als dezelfde fouten blijven optreden, controleert u of u stap 1 tot en met 3 goed hebt uitgevoerd.
6. Als u de update nog steeds niet kunt installeren, raadpleegt u het volgende artikel in de Microsoft Knowledge Base:
906602 (How to troubleshoot common Windows Update, Microsoft Update, and Windows Server Update Services installation issues ) Problemen met installaties via Windows Update, Microsoft Update en Windows Server Update Services oplossen

alleen hoe doe ik dit als ik niet eens in mijn computer kom :S

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Wat voor foutmelding krijg je te zien als je in veilige modus probeert te starten? Misschien met recovery cd opstarten, zoals bijvoorbeeld de Ultimate Boot CD. Ook is het wel handig om je hardware uit te sluiten, dan kan dit je bij helpen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 74% gewijzigd door Turdie op 02-08-2009 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
bij veilige modus blijft hij hangen bij een bepaalde hd nog wat .sys zelfs veilige modus zonder netwerkmogelijkheden of zonder command promt. hmm hoe krijg ik dit nu voor elkaar :(

• Turdie
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:42:
bij veilige modus blijft hij hangen bij een bepaalde hd nog wat .sys zelfs veilige modus zonder netwerkmogelijkheden of zonder command promt. hmm hoe krijg ik dit nu voor elkaar :(
Welk .sys bestand? Wees even wat vollediger, zo is het er lastig je goed te helpen en ik moet allerlei aannames doen, ik ben helaas niet voorzien van een glazenbol ;). Met bovenstaande kunnen we hier op Tweakers erg weinig.

Het beste lijkt me dat je met de cd van Vista een repair install doet.
Windows Vista Repair Options

[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 02-08-2009 19:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
zo even een paar uur verder:

bij het starten van de veilige modus blijft hij hangen bij windows32/drivers/hcdisk.sys

ik heb de auto repair even een paar keer laten draaien, en nu start hij door tot het inlogscherm, nadat je ingelogd bent duurt het even en dan krijg je een zwart beeld te zien, alle processen zijn wel actief: dmw.exe en heb ook beschikking tot command prompt en uitvoeren. alleen ik moet nu voor elkaar zien te krijgen hoe ik hem gewoon mijn gebruikersomgeving kan laten laden.

als ik hem laat laden krijg ik een foutmelding:

kan Volume shadow copy van systeemherstel niet laden kijk voor meer informatie in het gebeurtenis logboek:

0x8100202, hoe kan ik vanuit uitvoeren het logboek openen?

hier vond ik wat over iemand met hetzelfde probleem:
http://www.neowin.net/for...9884&st=0&#entry590469884
waarna hij verwezen werd naar :

http://www.blackviper.com...rver_Process_Launcher.htm

ik zit een beetje vast, ben al wel wat verder gekomen maar nog niet helemaal

• Turdie
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:36:
0x8100202, hoe kan ik vanuit uitvoeren het logboek openen?
Dat weet iedere Windows beheerder toch uit zijn hoofd?

eventvwr 

Als je de mogelijkheid zou ik je pc gewoon helemaal opnieuw installeren, dat is sneller dan alles te gaan herstellen. Het lijkt erop dat een virus o.i.d je pc goed besmet heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door Turdie op 03-08-2009 13:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm niks te vinden in logboek, dan maar even een schone install doen.
Pagina: 1