Toon posts:

10 seconden vertraging over het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik problemen met mijn server thuis.

Wanneer ik de webpagina probeer te bereiken duurt het 10 seconden voordat ik iets op het scherm krijg. Vervolgens duurt het laden van de plaatjes ook nog eens 10 seconden.

Ook het inloggen via SSH. Hierbij word ik gevraagd om mijn gebruikersnaam, en als ik deze invul, duurt het 10 seconden voordat ik om mijn wachtwoord gevraagd word.

Hieronder heb ik een afbeelding een grafiekje van firebug, zoals je ziet is het traag.

Afbeeldingslocatie: http://www.sander-h.nl/upload/website.jpg

Het pingen naar de server toe en vanaf de server is wel gewoon snel. <1ms zegt ping. En ook als ik iemand vanaf het internet laat connecten naar de webpagina, is het gewoon snel.

Ik heb ook geprobeerd om apache up te daten naar de nieuwste versie, maar dat haalt ook niets uit.

Heeft iemand nog een paar ideeën over hoe ik dit uit kan zoeken?

Mijn OS op de server is Ubuntu en de pc waar ik de website mee probeer te bereiken is Vista en Mac.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2009 15:37 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Klinkt alsof je server moeite heeft met reverse DNS lookups van je interne IP-adressen.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 02-08-2009 16:18 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

+1

Check je resolv.conf en je /etc/hosts file, waarschijnlijk staat in 1 van die 2 een fout.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even een tijdje weggeweest, dus vandaar de late reactie.

/etc/hosts bevat het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
127.0.0.1       localhost <subdomein van mijn domeinnaam> <ander subdomein van mijn domeinnaam>
192.168.1.15    <naam die ik aan de server gegeven heb> <naam die ik aan de server gegeven heb>

# The following lines are desirable for IPv6 capable hosts
::1     localhost ip6-localhost ip6-loopback
fe00::0 ip6-localnet
ff00::0 ip6-mcastprefix
ff02::1 ip6-allnodes
ff02::2 ip6-allrouters
ff02::3 ip6-allhosts

En in resolve.conf staat:
code:
1
nameserver 192.168.1.1

Ik weet niet wat hier fout aan kan zijn.

Verwijderd

Bovenstaande symptonen zijn 100% zeker een dns resolving probleem. Voeg maar eens bij wijze van proef de volgende regel in je /etc/sshd_config toe: UseDNS no herstart je ssh server, log uit en daarna weer in.

Wedden dat je nu wel snel kunt inloggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:20:
Bovenstaande symptonen zijn 100% zeker een dns resolving probleem. Voeg maar eens bij wijze van proef de volgende regel in je /etc/sshd_config toe: UseDNS no herstart je ssh server, log uit en daarna weer in.

Wedden dat je nu wel snel kunt inloggen ;)
Dat lost het inderdaad op. Maar met apache blijft het natuurlijk zo. Ik ben benieuwd wat ik er nog aan kan doen dan.. :|

Verwijderd

is het met alle browsers? is het 80 of 443?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:53:
[...]

Dat lost het inderdaad op. Maar met apache blijft het natuurlijk zo. Ik ben benieuwd wat ik er nog aan kan doen dan.. :|
Dat UseDNS no is niet de oplossing je moet dns fixen ;)

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 22:06

Blaasvis

Cidora \o/

voeg het ip adres van je client eens toe aan de /etc/hosts.
Hij probeerd nu vermoedelijk je reverse dns lookup te doen op het internet ;)
En die gaat ie niet vinden.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

192.168.1.15 <naam die ik aan de server gegeven heb> <naam die ik aan de server gegeven heb>
Ik neem aan dat 1 van die 2 een FQDN is? Dus "server1.Thuis, of als je geen domain hebt, server1.

Maar je DNS server is 192.168.1.1. Weet die ook dat 192.168.1.15 "server1" heet? Heeft die een PTR record op 192.168.1.15?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Verwijderd

Topicstarter
Rainmaker schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:54:
[...]

Ik neem aan dat 1 van die 2 een FQDN is? Dus "server1.Thuis, of als je geen domain hebt, server1.

Maar je DNS server is 192.168.1.1. Weet die ook dat 192.168.1.15 "server1" heet? Heeft die een PTR record op 192.168.1.15?
Even voor de duidelijkheid, 192.168.1.1 is gewoon mijn router. Die 2 domeinnamen die ik in die hosts file heb staan zijn gewoon subdomeinen waarop ik die server bereikbaar wil laten zijn van buitenaf.

Moet ik dat 192.168.1.1 niet veranderen in de dns server van mijn provider of iets dergelijks?

Verwijderd

Stap 1. in /etc/hosts op je server de namen en ip adressen zetten van je computers thuis.
Stap 2. in /etc/resolv.conf 192.168.1.1 veranderen in de dns server van je provider of die van opendns bijv.

zie: man 5 resolv.conf en man 5 hosts

Probleem opgelost ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik morgen effe proberen en die manpages doorlezen. Thanks voor de hulp! :Y

Verwijderd

Topicstarter
Stap 2 heeft het inderdaad opgelost. Thanks ;)
Pagina: 1