Toon posts:

NimH batterijen snel kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 776 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een GP Powerbank V800C gekocht en een set NimH batterijen van 2200 maH.

De powerbank geeft nu doormiddel van een uitroepteken aan dat die de batterijen niet op kan laden. In totaal heb ik ze denk ik nog geen 12x opgeladen. Wel heb ik ze ongeveer 1.5 maand niet gebruikt, en weet ik dat ze snel leeglopen.

Zijn deze nu kapot en kan ik hier nog iets aan doen, bijv in de vriezer leggen? Heeft iemand tips of trucs om deze batterijen zo lang mogelijk mee te laten gaan? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Is beslist geen schering en inslag. Ik heb een mobiele telefoon die ik eigenlijk vanwege z'n ouderdom en nog steeds perfecte werking een beetje begin te koesteren. Hij is van 1996, dus 13 jaar oud (je weet wel, model koelkast) en hij heeft nog altijd z'n eerste batterij, een NiMh-type. Er is maar één ding, vroeger hield hij het met gemak twee etmalen uit, nu is hij na krap 12 uren leeg. Nooit op een bijzondere manier behandeld. Afwisselend continu in de carkit in de auto of thuis aan de netadapter en vervolgens een hele dag wandelen, fietsen, of wat dan ook, met het ding in de jaszak. Een NiMh-batterij is echt iets heel anders dan z'n voorloper, de NiCad, die vereiste gewoon een uiterst zorgvuldig gebruik, met name het niet eindeloos doorladen en het niet laden als ze maar half leeg zijn.

Kortom, wat je beschrijft is niet normaal. Probeer eens een andere lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:02
NiMh batterijen kunnen slecht tegen geheel ontladen worden. In de meeste apparatuur, zoals een mobiele telefoon, zit een beveiliging waardoor ie niet geheel ontladen wordt. Gebruik je de batterijen echter in een zaklantaarn, klok oid dan kunnen ze helemaal leeg lopen en kunnen ze moeilijk doen. Meestal helpt het om ze in een andere lader te stoppen, zeker als je een tijd gestuurde of een electronisch gestuurde lader hebt wil het werken om deze twee eens om de beurt te laten laden. Zo heb ik iig diverse NiMh batterijen weer "tot leven gewekt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooknl
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-06 12:32
I :( k Heb gister ook zo een GP V800C ultra snelle 15 minuten lader gekocht, maar dat is een kreng!!!!
Hij laadt geen ander merk AA's of AAA's, ik heb zelfs een set GP 1800mah's ook deze laadt dat ding niet.
Totaal junk in mijn opinie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:32

F.West98

Alweer 16 jaar hier

cooknl schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:49:
I :( k Heb gister ook zo een GP V800C ultra snelle 15 minuten lader gekocht, maar dat is een kreng!!!!
Hij laadt geen ander merk AA's of AAA's, ik heb zelfs een set GP 1800mah's ook deze laadt dat ding niet.
en deze kick van anderhalf jaar is nodig voor...?
Deze post slaat eigenlijk nergens op.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
cooknl schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:49:
blijkbaar niemand om tegen te klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

* Sprite_tm leid de ouwe koe weer terug de sloot in.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.