Toon posts:

[Hulp] Notebook aansluiten aan LCD-tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe televisie en laptop die ik aan elkaar wil koppelen. De tv wil ik op meerdere manieren gebruiken, zoals 'normaal' computeren, gamen, movies, etc. en heb daarom gekozen voor een 100 Hz LCD-tv. Uiteindelijk kwam ik uit bij de Samsung LE32B650 (tv) en de Toshiba P300-24T (notebook).

Ik kom echter een probleem tegen toen ik de specificaties bekeek van de notebook (link). Onder het kopje 'Max Externe Video Modes' wordt gesteld dat de maximale refresh rate 85 Hz is. Mijn vraag is dan of dit een probleem geeft wanneer ik de twee apparaten aan elkaar koppel.

Groet

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 21:36
Move naar VB

Denk het niet. Volgens mij wordt alles bij een 100Hz TV toch upscaled. Een DVD heeft volgens mij ook geen 100 FPS. Alle data die de TV mist zal hij opvullen om 100Hz / 100FPS op het beeld te toveren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

100Hz TVs hebben doorgaans gewoon een 50Hz interlaced PAL ingang, en wordt het 50Hz signaal dmv buffers gewoon twee keer uitgezonden, waarmee het beeld 100 keer per seconde ververst wordt. Maar dat was bij CRT. Ik kan me eerlijk gezegd niet zoveel voorstellen van wat een "100Hz" TFT zou doen, aangezien TFTs nagenoeg allemaal 60Hz of bij wijze van uitzondering 75Hz panelen hebben.

Iig boeit het weinig tot niets bij TFTs - 50/60Hz ziet er al prima uit omdat TFT techniek niet flikkert zoals CRTs dat doen. Bovendien heeft GENETX gelijk dat je bronmateriaal toch geen 100Hz zal zijn - de meeste films zijn 25 of 30Hz opgenomen, bij uitzondering vind je 50 of 60Hz (Blu-Ray), hoger dan dat zie je echt niet.

[ Voor 41% gewijzigd door dion_b op 02-08-2009 21:57 ]

Oslik blyat! Oslik!