[Far Cry 2 PC] Instant Crash bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:23

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Hey allen,

Zucht, ik ben aan het einde van mijn Latijn.
Sinds een tijdje heb ik een nieuwe config:
Core i7 920
OCZ 6gb DDR3-1066mhz
Asus P6T Deluxe V2
Raptop HDD
8800GTS 512mb G92 x2 in SLI

Ik heb via Steam Far Cry 2 gekocht een tijdje terug. Op mijn vorige setup draaide het spel wel maar niet te soepel, dus wachtte ik met spelen totdat ik mijn nieuwe systeem had gemaakt.
Nou dat nieuwe systeem is gekomen en doet het uitstekend (Fallout 3 al uitgespeeld, 3Dmark 2006: 16500 punten). Hij draait heel stabiel, getest met uren en uren prime95 en gamen. Niet overclocked en goed gekoeld.

Maar alsnog crasht Far Cry 2 elke keer als ik hem start naar de desktop. Ik kom niet eens in het menu.
Heb hem al opnieuw gedownload en installed, nieuwe drivers, SLI uitzetten, compatibility modus, vanalles.

Iemand een idee?
Kan iemand me vertellen hoe ik in FC2 via Steam in de veilige modus kan starten?

Dank u!!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302733

Weet niet wat voor systeem je hebt maar bij vista is het iig
Start --> Ontspanning --> Rechtermuisklik op Far Cry 2 --> Play Far Cry® 2 (Save Mode)

Suc6 ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Anoniem: 302733 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 16:02:
Weet niet wat voor systeem je hebt maar bij vista is het iig
Start --> Ontspanning --> Rechtermuisklik op Far Cry 2 --> Play Far Cry® 2 (Save Mode)

Suc6 ermee!
Yeah, die optie had ik al gevonden, maar omdat ik Steam gebruik, werk het niet zo.
En inderdaad ik heb vista 64.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05-2024
Is al je hardware nieuw?

zo ja: controleer even of je videokaarten niet te heet worden

zo nee: pak alle hardware die er al in zat voorheen en test deze uitgebreid.

Ik vermoed dat je videokaarten niet correct werken. Al eerder een probleem als de jouwe gehad op t werk.

alle 2 de videokaarten werkten single perfect maar samen werdt het een probleem door hitte.

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
remcokatz schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:27:
Is al je hardware nieuw?

zo ja: controleer even of je videokaarten niet te heet worden

zo nee: pak alle hardware die er al in zat voorheen en test deze uitgebreid.

Ik vermoed dat je videokaarten niet correct werken. Al eerder een probleem als de jouwe gehad op t werk.

alle 2 de videokaarten werkten single perfect maar samen werdt het een probleem door hitte.
Hmmm, ok.

Alles behalve mijn videokaarten en Raptor is nieuw.
Maar ik kan je vertellen dat mijn videokaarten goed functioneren, ATiTool geeft geen artifacts, 3dmark2006 ook niet, Fallout 3 ook niet. Ik zal eens kijken in hoeverre ze te warm worden, en zo ja, dan zet ik de fanspeed hoger. Niets crashte tevens.

Dat gezegd, op 1 videokaart werkt Far Cry ook niet, ik heb al non-sli geprobeerd.
Ik heb het gevoel dat het settings zijn... Maar ik weet niet hoe ik FC2 in Safe mode kan starten via Steam. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
OPGELOST!

Wat een gedoe weer. Als je op Steam Forum of Google gaat, krijg je duizend-en-één hits omtrent het crashen naar desktop bij opstarten. Er zijn heel veel tips, die ik ook boven heb staan, maar geen van alle werkten bij mij.

Op een gegeven moment kwam ik langs een post die het had over een 'manual resolution change'. Je hebt blijkbaar niet echt een safe-mode in de Steam versie van Far Cry 2, dus moet je op die manier graphics en video settings en opties aanpassen.
Je gaat naar 'Mijn documenten', daarna naar 'Mijn Games' en daarna naar 'Far Cry 2'. In die map zit een bestand genaamd "GamerProfile.xml". Daar staan je visuele en grafische instellingen in. Open hem gewoon in kladblok of notepad en je kan em aanpassen.
Wat je ook kan doen is simpel het bestand wissen. Dan gaan al je settings terug naar standaard en kan je het weer aanpassen in-game.

Wat er dus fout is gegaan bij mij: op mijn vorige systeem heb ik ook Far Cry 2 gespeeld. Die settings stonden nog gewoon in mijn documenten toen ik alle data overzette naar mijn nieuwe setup en zorgde vervolgens voor continue crashes. Nadat ik het bestand verwijderde, kon ik gewoon weer het spel opstarten :)

Zucht, ik ga weer gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

maar waar lag het dan aan? want het zijn enkel de game instellingen die als het goed is in je gamerprofile.xml staan (resolutie, kleurendiepte, refreshrate enz.) toch? En tenzij je naar een nieuw scherm bent overgestapt die je oude resolutie niet ondersteund krijg je dus een mooie CTD.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
M2M schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:53:
maar waar lag het dan aan? want het zijn enkel de game instellingen die als het goed is in je gamerprofile.xml staan (resolutie, kleurendiepte, refreshrate enz.) toch? En tenzij je naar een nieuw scherm bent overgestapt die je oude resolutie niet ondersteund krijg je dus een mooie CTD.
Het is inderdaad bijzonder dat het gebeurt en dat FC2 zelf de fout niet ondervangt. Mijn scherm en reso zijn ook hetzelfde gebleven. Het kan zijn dat ik van XP naar Vista64 met DX10 overstapte, dat dat de problemen veroorzaakte. Anders weet ik het niet.

Pagina: 1