AMD newbie..welke MOBO??

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
hallo allemaal..

aangezien ik altijd een Pentium frek was en helemaal weg was van intel..ben ik nu tot bezinnen gekomen en besloten me in de duistere wereld van AMD te storten..

Kortom ik heb een neue mobo+CPU[+cooler] nodig..nou lukken de CPU en de cooler met nog wel zelf [TB 1,2Ghz + Superorb] maar nu heb ik ff hulp nodig bij de[?]/het[?] mobo-tje...

hebben jullie suggesties..en kennen jullie me adviseren over welke mobo ik mot kopen..dat zelf aan eentje van ASUS..CUV4 of zoiets..die was wel geil..en nu hoor ik julli denken: 'lees dan ff die revieuws'..maar daar ben ik mee bezig..het zijn er zoveel..

Ik hoop dat jullie me kenne helpen..

Greetz OG

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:43
(ga je die intel verkopen om een AMD te kopen?)

Anyway, als je nu een moederbord gaat kopen, moet je er een nemen met de Via KT133A chipset. Zoals de Asus A7V133 (heb ik), MSI K7T Turbo of de Abit K7TA (hoewel ie niet meer officieel AMD is, whatever that means) of de Epox KTA nogwat. Kijk eens op de frontpage van tweakers.net of op [url="http://www.hardwareinfo.net."]www.hardwareinfo.net.[/url]
Over het algemeen zal je met de MSI, Abit of de Asus sowieso wel goed zitten.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Asus
MSI
Abit

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• OGangstah
okay..naar nog ff wat research te hebben gedaan ben ik tot de conclusie gekomen dat de Asus A7V133 RAID, een lekker ding is..en misschien dus de eer heeft om mijn volgende mobo te worden..

maar nu had ik nog een paar vragen..als ik een TB 1,2GHZ neem wat voor FSB heeft die [266?? of zijn die nog nie uit?..en ken mijn mobo een 266FSB aan???]

En what about RAID..ondersteund deze mobo dat..dat werd me nie helemaal duidelijk in de revieuws,

GReetz OG

Verwijderd

de A7V whatever type ondersteunt geen raid of 266FSB, dat doet de Abit KT7A-Raid.

Lullige is alleen wel dat de 266FSB thunderbirds er nog niet zijn. Je kan er natuurlijk zolang een duron voor 220piek in pleuren

Verwijderd

Oh bij de weg, nog vergeten te zeggen, die asus kan je wel onder NT/win2k met stripesets laten werken maar enorme snelheids winsten haal je daar niet uit. die Ultra DMA 100 controller die erop zit haalde hier wel 54mb/s lezen maar dat is sinds dien behoorlijk gedaald. Geloof dat die Abit raid een stuk sneller is.

Verwijderd

Als je de reviews LEEST dan weet je welke RAID ondersteunt, niet alleen naar de plaatjes kijken :)
Ik heb zelf een MSI K7T Turbo en ben daar zeer tevreden over, hij is er ook in de RAID uitvoering.

Verwijderd

Abit KT7A of de Abit KT7A-RAID.
:) Super borden! :)

Let er wel ff op dat je cooler op je cpu past. Het bord heeft nl een aantal connectioren iets te dicht bij de socket zitten.

Verwijderd

Abit Kt7A.........heb al drie dagen nog geen EEN keer gecrasht...........en me oude msi crashte in drie dagen 48 keer:(

Verwijderd

check deze site, tis een gedeelte van de AMD site
http://www1.amd.com/athlon/mbl voor athlons
http://www1.amd.com/duron/mbl voor durons

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 10:38

lange

Boom Boom?

als ik jou was zo ik nog ff wachte (je systeem is nou toch nog wel snel genoeg)
en dan als ie uit komt voor deze: http://www2.tweakers.net/nieuws/15954 ,
gaan:9~

Verwijderd

Abit KT7a.
Plus: snel, stabiel (bij mij), uitbreidingsmogelijkheden
Min: passen geen mega grote heatsinks op, verwijderd van de AMD lijst (nou en?)
Erg goede ervaring mee. Nog niet 1 keer een vastloper gehad. Daarnaast erg snel en is vaak als een v/d snelste uit testen gekomen.
Ik heb er bijna twee maanden over gedaan om 'het beste' mobo aan te schaffen en heb er een ware 'studie' van gemaakt. Uiteindelijk was/is de Abit KT7a mijn beste keus.
Het is maar net wat de persoonlijke ervaring van een ieder is. Baseer je oordeel dus op testen op de verschillende sites en laat je niet door 1 misser van de kaart brengen.
Sprak Grote Smurf :)

• OGangstah
zat dus zelf ook al te denken aan de Abit Kt7a-raid,maar nu zitten er toch een paar nadelen aan tov. de Asus A7v133 namelijk:

-Geen AGP pro slot
-K*T condensatoren
-geen promise RAID [jammer die zijn beter d8 ik]
-ik houd niet van Abit [het een VA6 gehad..en die was zwaar KLOTE! en klote ondersteuning]

Ohh jah en hoe zit dat nu met dat 266 gedoe..ken die Abit kt7a-raid WEL 266MHZ aan..maar dan zul je natuurlijk ook een 266Mhz CPU nodig hebben [hebben deze een FSB van 266???-->wat rete schnelllll]

Maar alles bij elkaar denk ik dat ik toch wel de Abit neem

Greetz OG

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EEHHH, lees net je onderschrift, wat is er eigenlijk mis met je huidige config.

Als je geld teveel hebt, moet je het maar zeggen, kan het altijd gebruiken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 20:40 schreef OGangstah het volgende:
zat dus zelf ook al te denken aan de Abit Kt7a-raid,maar nu zitten er toch een paar nadelen aan tov. de Asus A7v133 namelijk:

-Geen AGP pro slot
-K*T condensatoren
-geen promise RAID [jammer die zijn beter d8 ik]
-ik houd niet van Abit [het een VA6 gehad..en die was zwaar KLOTE! en klote ondersteuning]

Ohh jah en hoe zit dat nu met dat 266 gedoe..ken die Abit kt7a-raid WEL 266MHZ aan..maar dan zul je natuurlijk ook een 266Mhz CPU nodig hebben [hebben deze een FSB van 266???-->wat rete schnelllll]

Maar alles bij elkaar denk ik dat ik toch wel de Abit neem

Greetz OG
Over die 266 Mhz is dus 2x133 Mhz DDR (snap ie) Ja dat kan die KT7a RAID aan.
Je kunt dan of een 1200 Mhz kopen of een langzamere Thunderbird en deze unlocken (gebruik Search optie i.v.m. honderden topics over hoe dat moet).
En als je een niet al te grote koeler neemt, heb jij echt geen last van die %$#@ condensatoren!
Kijk maar eens wat enorm veel problemen men met de :r Asus heeft gehad.

Abit KT7a RAID goede keuze lijkt mij.

Verwijderd

Ga voor de MSI K7T Turbo-R...
ATA 66/100 EN RAIDcontroller en volgens mij 200/266 FSB. Kijk even bij www.msi.com.tw .
Dit plankje vind je voor minder dan 350 piek bij o.a. Norrod en Funprice

• sharkzor
  • Laatst online: 30-08 10:36
ik heb hele slechte ervaringen gehad met de asus (wel a7v, maar de niewe verschilt niet zoveel)
en bij iemand anders met de msi.

mij kt7 daarintegen draait als een gek. ok, grote coolers passen er soms niet op, maar die cooler master doet het prima nu. zou zelfs nog kunnen overclocken, maar ik ga voor 100% stabiel en dat is ie!

tip: als je in de winkel staat, haal dan wel ffe het bord uit de doos en kijk of de plank recht is. sommige borden willen nog wel eens krom staan wat soms tot problemen kan lijden...

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
abit kt7a raid
:):):):)

• OGangstah
ff omhoog kicken

iemand....????

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

Wagga ! Wel ik heb alleen nog maar gezeik :r met Abit gehad, ging van de asus P2B naar de BE6 toe en vooral die Fucking highpoint Udma hardware zoog als de tering. Vriend heeft 2 weken KT6 raid gehad maar hem om onder andere dezelfde udma hardware shit snel omgeruild voor de Asus A7V

• Machiel187
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:06

Machiel187

64bit Powah!

Ik kreeg gister toevallig een link over de ABit KT7A-Raid. Ik heb hem zelf ook, en wat al in de review staat (deze trouwens) je hebt idd wat problemen met hardware,maar die zijn heel makkelijk op te lossen als je een beetje tweaker bent 8-) maar goed daar moet je ook maar de lol van in zien. Lees die review maar even dan krijg je een heel goed beeld van het mobo, ik ben er heel tevreden mee :)

Greetz!

Asus K8V Deluxe / AMD 3000+ 64bit / Kingston 2x256 pc3200 / Ati Radeon 9700 Pro / IIyama 19" A902MT Vision Master Pro 451 / Maxtor 40Gb & Western Digital 80Gb / Lite-On 16x10x32 / SBLive 1024

Pagina: 1