Geen beeld na herinschakelen monitor

Pagina: 1
Acties:

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-04 16:04
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik een videokaart overgenomen van een kennis. Het betreft een ATI Radeon X800XT. Allemaal leuk, kan ik eindelijk 720p kijken :P Maar. Ik zit met één probleem: wanneer ik mijn beeldscherm (een Acer AL2216W) uitschakel en later weer inschakel, krijg ik geen beeld.
Ditzelfde gebeurt wanneer mijn monitor standby gaat en ik deze weer probeer in te schakelen. Het is vrijwel zeker een driverprobleem, want wanneer ik via een andere pc met remote desktop inlog op mijn pc, schakelt de monitor opeens weer in.

Ik denk dus dat de videokaart als de monitor uitgeschakeld wordt een seintje krijgt van 'hee, monitor uit, geen dvi uitvoer meer geven', maar geen seintje meer krijgt dat ie weer output moet geven als de monitor weer aangaat.

Ik heb al meerdere malen alle ATI-drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten. Ook ben ik inmiddels al een uur aan het Googlen, zonder enig resultaat.

Ik hoop dat hier iemand een oplossing heeft, want mijn monitor constant aan laten staan is voor mij niet echt de oplossing.

Bij voorbaat dank,

Kaashoofd

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Klinkt misschien onnozel maar het lijkt alsof die in een soort van standby gaat, de pc dan. Dus gebeurt er ook niets als je toevallig op een toets op je keyboard duwt?

Wat voor kaart had je ervoor? De drivers juist ge-uninstalled indien je een nvidia had?

Wat meer specs zouden handig zijn, zoals het besturingsysteem, misschien het moederbord? En dan ook de oude vga kaart.

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-04 16:04
kluyze schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:03:
Klinkt misschien onnozel maar het lijkt alsof die in een soort van standby gaat, de pc dan. Dus gebeurt er ook niets als je toevallig op een toets op je keyboard duwt?

Wat voor kaart had je ervoor? De drivers juist ge-uninstalled indien je een nvidia had?

Wat meer specs zouden handig zijn, zoals het besturingsysteem, misschien het moederbord? En dan ook de oude vga kaart.
Ik denk niet dat mijn pc in standby gaat. Zeker weten doe ik niks hoor, maar ik hoor de pc niets bijzonders doen als ik mijn scherm uitschakel. Toetsen indrukken heeft ook geen zin. Ik merk nu trouwens dat het niet altijd gebeurt, maar in 80% van de gevallen krijg ik geen beeld meer.
Hiervoor had ik een Nvidia 7600GS, maar ik heb wel netjes alle Nvidia drivers verwijderd alvorens de nieuwe kaart in mijn pc te zetten.

Wat meer specs:
Mobo: Asus P4P800E-Deluxe
Proc: Pentium IV 3,0GHz
Geheugen: 2GB DDR1 ( :P )
HDD: 1x Maxtor 160GB IDE, 1x Samsung 160GB SATA

Verder hangt er behalve een muis, toetsenbord en printer niks bijzonders aan m'n pc.

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:15
Ik heb hetzelfde probleem.

Maar ik kan bijvoorbeeld nog wel met mijn multimedia toetsen muziek vooruitspoelen etc.
Ik kan hem ook in slaap stand zetten.
Als ik hem dan weer aanzet, dan zie ik wel alle bios dingen en het laad scherm, maar op het moment dat mijn OS, XP, het overneemt krijgt ie weer geen signaal

Ik heb een nvidia 6700 XL
originele MD 8800 is mijn pc, medion/aldi
met medion scherm, aangesloten met DVI

Titus

[ Voor 5% gewijzigd door Titus op 08-08-2009 12:02 . Reden: extra info ]

• henry906
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-04 13:44
ja ik heb dit ook: scherm geeft alleen nog maar 'geen signaal' na dat hij uitgeweest is.
bij mij kan ik dit opzich wel verhelpen door als het gebeurd mijn hdmi kabel eruit te halen en hem er dan weer in te stoppen.
het rare is dat dit alleen op mijn eerste scherm gebeurd, op mijn tweede scherm, die aan een tweede graka hangt is er niks aan de hand, die heeft ook een DVI aansluiting

bij mij gebeurd trouwens ook nog iets vreemds met het geluid (weet niet of dat hiermee te maken heeft maar zou kunnen)
als ik bijvoorbeeld muziek afspeel en dan me scherm uitzet en een tijdje later weer aan, dan houd bij het aanzetten spontaan de muziek op, maar gaat niet op pauze o.i.d., en krijg het dan ook niet meer aan zonder het programma opnieuw op te starten, behalve als ik het scherm uitzet dan zorg dat de muziek op pauze komt te staan, het scherm dan weer aanzet, dan kan ik het weer gewoon aanzetten

graka: 2x ATI RADEON HD 4870
mainscherm: HP w2207h
tweede scherm (die wel werkt): GABA GB1901W
geluidskaart: Creative X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro
mobo: Gigabyte GA-X48-DQ6

edit: zou dit misschien kunnen liggen aan een of andere gare windows update?

[ Voor 4% gewijzigd door henry906 op 08-08-2009 12:11 ]

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:15
Ik merk nu dat als ik mijn geluid aan heb en mijn monitor uit zet, dat ik dan het
windows hardware in
geluidje hoor
2 keer
niet uit, nee hardware in!
Raar, iemand een idee

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 17 jaar hier

waarschijnlijk is het dus een beeldschermfout

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• dualband
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05-2020

dualband

Phantasy

Is dit probleem opgelost bij iemand van jullie? Wat hebben jullie daarvoor gedaan?
Ik heb hetzelfde probleem, sinds een tijd wil mijn monitor (meestal) geen beeld meer geven als ik hem uitschakel en terug wil aanzetten. Het is niet de pc die in stand-by gaat ofzo want dit is ook wanneer ik het scherm 1 seconde uit zet en terug aan zet. Het rare is dat dit ook niet altijd zo is en soms krijg ik hem toch aan door op de power knop van de pc en/of een paar andere toetsen op het toetsenbord in te drukken. Normaal zou hij dan moeten afsluiten maar dat doet die dan niet. Meestal lukt het me gewoonweg niet om beeld te krijgen. Ik moet dan de pc afsluiten (power knop) en terug opnieuw opstarten of reset indrukken.
De monitor wordt na 5 minuten inactiviteit automatisch uitgeschakeld maar dan heeft hij het probleem nooit en gaat hij wel aan (met beeld) als ik met de muis beweeg of een toets indruk.

PC: AMD Athlon 64 3000+ , 2 GB DDR RAM , Windows XP x64 , ATI Radeon 9600, Belinea 24"
Alles met nieuwste drivers van AMD, ATI en Belinea.

• henry906
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-04 13:44
dualband, wat jij omschrijft is exact hetzelfde als wat er bij mij aan de hand was.

ik weet verder zelf nog niet echt waar het nou aan lag, maar het is ondertussen (iets van 2 weken later) toevallig opgelost, zonder dat ik echt speciale dingen gedaan heb.
Dus ik weet niet hoe het komt, maar met een beetje geluk lost het probleem zichzelf op (denk ik)

• dualband
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05-2020

dualband

Phantasy

henry906, dan heb je geluk. Bij mij is het nog steeds niet opgelost. Heb ook al oudere drivers enz. geprobeerd, zonder resultaat.
Heb nu wel een trucje gevonden om het beeld terug aan te krijgen zonder volledig opnieuw herop te starten. Op mijn toetsenbord heb ik een sneltoets om de pc in stand-by te laten gaan. Als ik hier op druk (pc gaat dan in stand-by) en vervolgens op "Wake Up" druk (andere sneltoets) gaat de PC uit stand-by en gaat het scherm ook terug aan.
Waarschijnlijk is het op die manier dat ik het scherm ook een paar keer toch heb aangekregen door op willekeurig wat toetsen te drukken.

Ik merk ook dat wanneer ik de PC opstart met het beeldscherm uitgeschakeld, deze geen beeld geeft wanneer ik hem achteraf aanzet (tenzij met de stand-by truc).

Voorlopig heb ik er een gewoonte van gemaakt het beeldscherm nooit uit te zetten (schakelt toch vanzelf uit na 5 minuten inactiviteit).
Pagina: 1