Toon posts:

5.1 set op PlayStation 3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai tweakers :w

Misschien is dit de zoveelste post over een home cinema set aansluiten op de playstation 3. Maar geloof mij ik heb vele forums afgestruind en het werd mij even te ingewikkeld om zelf uit te vinden hehe.

Mijn vraag is wat de beste oplossing is om mijn PlayStation aan te sluiten op dit setje (hier ben ik namelijk geinteresseerd in): http://www.sony.nl/produc...a-surround-kit/ht-ddwg800

Verder heb ik een 32" hd lcd scherm en uiteraard is mijn ps3 verbonden met hdmi.

Ben hier erg benieuwd na, omdat ik geen set wil kopen met blu ray speler.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

gokje: gebruik een van de HDMI-ingangen op het setje, waardoor het geluid hierdoor wordt afgespeeld. De HDMI uitgang van het setje op de TV en klaar... (zie ook de installatiehandleiding op de site die je noemt)

[ Voor 16% gewijzigd door schaduw op 02-08-2009 13:37 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:42

FeaR

In GoT we trust

Aangezien die home cinema set HDMI in heeft zou ik de PS3 gewoon met HDMI naar de receiver verbinden via één van de drie HDMI ingangen. En dan via de HDMI-out van de receiver weer naar de tv.
Alleen kan ik niets vinden of die Sony receiver geluid uit het HDMI signaal kan halen. Als dat niet kan dat stuurt deze alles door naar de tv.

Maar aangezien je receiver toch alleen DD en DTS ondersteund kan je ook je PS3 via een optische kabel aansluiten. Die kabel heeft genoeg bandbreedte om DD en DTS te versturen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Uit de handleiding; "A digital audio signal transmitted by HDMI can be output from the speakers connected to this receiver. This signal supports Dolby Digital, DTS and Linear PCM." (zie pagina 22 en lees er ook even verder, audio gaat er alleen uit via de speakeraansluitingen of HDMI-out)

[ Voor 23% gewijzigd door schaduw op 02-08-2009 13:58 ]

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Bij mijn weten lukt het niet met de hdmi kabel omdat het geluid niet gestript kan worden uit het signaal (geloof ik :)). Ik gebruik gewoon een optisch kabeltje. Kost je een tientje en werkt perfect.

JayGTeam (213177)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:42

FeaR

In GoT we trust

AaroN schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:02:
Bij mijn weten lukt het niet met de hdmi kabel omdat het geluid niet gestript kan worden uit het signaal
Uit de post van Schaduw blijkt dat het dus wel kan.
Maar in theorie maakt het niets uit wat je doet aangezien deze set toch alleen DD en DTS ondersteunt. En geen HD Audio waar HDMI voor nodig is. Voordeel van optisch is dat je je receiver alleen aan hoeft te zetten als je wilt gamen over je 5.1 set. Nadeel is dat je wel weer extra kabels hebt lopen naar je receiver. En een extra ingang gebruikt, want zo te zien zijn optische ingangen nogal zeldzaam op dat apparaat... vind twee nogal weinig.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

FeaR1986 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:39:
[...]

Uit de post van Schaduw blijkt dat het dus wel kan.
Maar in theorie maakt het niets uit wat je doet aangezien deze set toch alleen DD en DTS ondersteunt. En geen HD Audio waar HDMI voor nodig is. Voordeel van optisch is dat je je receiver alleen aan hoeft te zetten als je wilt gamen over je 5.1 set. Nadeel is dat je wel weer extra kabels hebt lopen naar je receiver. En een extra ingang gebruikt, want zo te zien zijn optische ingangen nogal zeldzaam op dat apparaat... vind twee nogal weinig.
Op zich is het toch best een belangrijk gegeven. De ps3 kan namelijk 5.1 LPCM doorgeven via HDMI (optisch had te weinig bandbreedte dacht ik?). De HT-DDWG800 kan deze ook aan, dus in principe "krijg" je dan gewoon HD audio als je zo'n Blu-ray aan het kijken bent met je ps3.

Nu had ik zelf nog wel een andere vraag. Ik ben ook van plan deze te kopen, maar ik twijfel nog over een ding. Het is met deze set toch ook makkelijk om TV-geluid uit de boxen te krijgen? Gewoon stereo geluid heb ik het dan over, bijvoorbeeld gewoon met een 3.5mm plug (headphone out) of kan ik dan beter optical out gebruiken? Dit dan icm de ps3 aangesloten via HDMI.

Als dit klopt, is het dan makkelijk switchen tussen tv geluid en ps3 geluid?
Pagina: 1