Verticaal 'scrolling' menu/slideshow

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 12:32
Hey,

ik heb net de laatste hand gelegd aan een webdesign, en ben nu bezig daar een echte website van te maken. Op zich niet zo moeilijk, maar ik stuit nu toch op een probleem. Ik programmeer hoofdzakelijk PHP, maar voor een bepaald onderdeel heb ik óf Flash, óf javascript nodig. Op beide gebieden ben ik absoluut geen ster, maar persoonlijk denk ik dat ik javascript iets beter beheers.

Het zit zo, neem een standaard websiteopbouw in je hoofd met een header, drie kolommen en een footer. Nu wil ik in de rechterkolom een aantal afbeeldingen uit een fotogallerij onder elkaar zetten, een stuk of vijf, en daar boven en onder een pijltje. Als je op het onderste pijltje klikt 'scrollt' de slideshow als het ware naar de volgende vijf foto's.

Nu mijn probleem: ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen. Ik zou de tijd kunnen nemen om javascript, of liever flash dan, goed onder de knie te krijgen, en dat ga ik hierna ook zeker doen, maar mijn probleem is dat daar geen tijd voor is. De site zelf moet uiterlijk over twee weken af zijn en persoonlijk wil ik niet meer dan een week aan het design en de hoofdpunten van de GUI werken.

Kan iemand mij op weg helpen, een tutorial geven, of iets dergelijks? Met Google kom ik niet veel verder. Onder mijn keywords staan namelijk vooral die dropdown menuutjes in Javascript wat weinig met mijn echte doel te maken heeft.

Alvast bedankt!
Svennetjee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 20:35
Waar heb je dan bijvoorbeeld al op gezocht? Wellicht dat je eens naar de code kan kijken van een bestaand slideshow script, die volgens mij echt niet zo moeilijk te vinden zijn. Wellicht dat je daar iets uit kan halen en zelf wat aan kan passen?

Als je geen idee hebt hoe je dit voor elkaar wilt krijgen, zou ik eens naar andere voorbeelden zoeken (en die zijn er genoeg), dat hoeft dan niet precies eruit te zien zoals jij het wilt, maar het verschil tussen horizontaal en verticaal scrollen zal bijvoorbeeld echt niet zo lastig aan te passen zijn..

If I can't fix it, it ain't broken.