Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook express] opeens zijn alle mails van juli verdwenen*

Pagina: 1
Acties:

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:42
Toen ik vanonchtend mijn email programma (Outlook express) opstartte bleken alle mails van juli verdwenen te zijn. Heeft iemand enig idee hoe dit kan zodat ik het kan voorkomen dat het nog een keer gebereurt.
En of het mogelijk is deze mails terug te krijgen en hoe?

Bij voorbaat dank,
Robbert

Edit: kan een moderator mijn topic titel aanpassen?

[ Voor 8% gewijzigd door crepsly op 02-08-2009 12:44 ]

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Je hebt ze waarschijnlijk zelf verwijderd.
Hoe je dat in de toekomst kan voorkomen is door beter op te letten.

Je kan je mails terugkrijgen door een back-up te herstellen.
Als je geen back-up hebt dan heb je pech en voor de volgende keer geleerd om back-ups te maken.

Afhankelijk van je mail-provider en instellingen kunnen de mails nog wel op de mailserver zelf staan. Bijvoorbeeld wanneer je GMail gebruikt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

crepsly schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:43:
Bij voorbaat dank,
Robbert

Edit: kan een moderator mijn topic titel aanpassen?
Met het handje Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif kun je dit aan de moderator vragen.

Als ze verwijderd zijn staat vde email in de map met verwijderde items. Als je verkeerd hebt geklikt is misschien de datum omgedraaid en staan ze onderaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Guardian Angel op 02-08-2009 13:08 ]

ARME AOW’er

• crepsly
Ik heb ze niet zelf verwijderd! Hoe kan ik nu precies van een maand alles hebben verwijderd? Of is het ergens een instelling dat ie alle mails verwijderd van een maand of zo? Ik heb niet verkeerd geklikt want ik heb ze opnieuw gesoorteerd! Tevens staan ze niet bij verwijderde items in de prullenbak stonden wel allemaal .bak files deze heb ik terug gezet want die hebben iets met mails te maken volgens mij?

[ Voor 40% gewijzigd door crepsly op 02-08-2009 13:12 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:25
Is wel typisch dat het alleen van juli is, anders zou ik zeggen dat de bestanden van OE corrupt zijn geraakt, wat nog al eens voorkomt als je een beetje rondgoogled.

• crepsly
Het is niet alleen van juli het is ook al eens voorgekomen in April

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:57
IK weet niet of Outlook express dit ook doet! maar zijn je mails niet gearchiveerd ?

• crepsly
Ik heb wel een archiefmap van OE gevonden maar hier stonden allemaal .bak files in en ik zou niet weten hoe ik deze kan openen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hhoekstra schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:14:
IK weet niet of Outlook express dit ook doet! maar zijn je mails niet gearchiveerd ?
Dat zou best wel eens kunnen zijn wat er gebeurd: autoarchivering.

@TS: je moet niet alleen passief roepen dat je het vreemd vind, maar aan de slag gaan. Ga bladeren door de instellingen en opties in Outlook Express, en ga zoeken op het internet naar vergelijkbare problemen. Het helpt als je dat ook in het Engels doet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• crepsly
Het is de mail van m'n vader, hij verteld net dat hij wel vaak de mails comprimeerd en dat het best kan dat hij dat gister ook heeft gedaan. Kan het hier iets mee te maken hebben?
Hoe kan ik die archief files dan openen? Bij importeren staan alleen programma's waaruit ik kan importeren en kan geen bestand selecteren

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Als je van een archief gebruikt maakt (kan OE dat?) dan zijn de archiefmappen gewoon zichtbaar in Outlook Express.

Het is heel makkelijk om precies van één maand alle mails te verwijderen.... gewoon door de maand Juli aan te klikken en de mails dan met één klik te verwijderen.

Ik blijf bij mijn standpunt: iemand heeft ze handmatig verwijderd (ik zeg daarmee niet dat het bewust is gedaan!)

Mail comprimeren heeft hier niets mee te maken. Dat houd alleen in dat OE de vrije ruimte in het .dbx bestand vrijmaakt.
Wanneer je een mail verwijderd blijft de daarvoor gereserveerd ruimte in het bestand bestaan. Door te comprimeren worden de niet bestaande plekjes in het bestand vrijgegeven. Daardoor kan het bestand kleiner worden > alles word naar voren geschoven c.q. gedefragmenteerd.

[ Voor 33% gewijzigd door Dysmael op 02-08-2009 13:59 ]

Pagina: 1