bridgen van routers

Pagina: 1
Acties:

• nonkeldw
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-07-2024
Hallo,

Ik ben aan het proberen om 2 routers met elkaar te bridgen door gebruik te maken van WIFI.

Ik wil de volgende opzet bekomen:
switch=> router=> wifi => lucht => wifi=> router=> switch

Ik heb hier 2 router staan
- Siemens ADSL 50
- Netopia Cayman 3347w

Ik heb beide routers in bridge modus geschakeld.
Ik krijg geen verbinding tot stand.

Wie heeft hier al ervaring mee?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:09

Reptile209

- gers -

Je moet de routers koppelen via WDS (wireless distribution system) als ze dat tenminste ondersteunen, en niet via de bridge-instellingen (afaik).

[ Voor 13% gewijzigd door Reptile209 op 02-08-2009 12:05 ]

Zo scherp als een voetbal!

• nonkeldw
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-07-2024
Na even zoeken in de datacheet van de routers.
Heb ik dit niet tegen gekomen, dus men routers ondersteunen dit niet tot men spijd

Wat is dan nog een mogelijkheid om dit te bekomen?

• hupie679
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:29
Je moet 1 van de 2 gewoon als wifi router laten draaien. De andere moet je laten connecten op dat netwerk, een wireless client dus.

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46
Reptile209 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:05:
Je moet de routers koppelen via WDS (wireless distribution system) als ze dat tenminste ondersteunen, en niet via de bridge-instellingen (afaik).
WDS kan, maar heeft in het geval van TS meer nadelen dan voordelen

- apparatuur moet het ondersteunen
- clients kunnen ook inloggen op 1 van de beide AP's, ze blijven losse accesspoints (die toevallig aan elkaar zitten)
- Per node 50% snelheidsverlies. In dit geval dus max 27Mbit doorvoer (=14Mbit effectief)
- WEP, wpa icm wds is problematisch
hupie679 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:10:
Je moet 1 van de 2 gewoon als wifi router laten draaien. De andere moet je laten connecten op dat netwerk, een wireless client dus.
TS wil point-to-point. Jouw voorstel is point-to-multipoint, er blijft immers 1 als AP fungeren.

TS zoekt een volwaardige bridge, dus A-B, waarbij dus alleen die 2 met elkaar lullen, letterlijk dus een lange utp kabel via wifi...

Senao ondersteunt dit in z'n APs, maar je bent dus wel afhankelijk van de hardware.

De opties in volgorde van voorkeur (imho)

- bridge: 1:1 verbinding, WPA mogelijk, 54Mbit doorvoer, geen externe clients mogelijk
- AP+client bridge: idem hierboven, echter kunnen er dan ook externe clients connecten (afhankelijk van je beveiliging offcourse, en dus eventueel negatieve invloed hebben)
- WDS: minste voorkeur (zie hierboven)