Toon posts:

werkt dit moerderbord voor mijn computer?

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo

mijn computer start sinds een week helemaal niet meer op hij geet geen beeld en met een andere videokaart ook niet dus wij zijn tot de conclusie gekomen dat mijn moederbord kapot is en daarom willen wij een nieuw moederbord kopen en ik wilde weten of dit moederbord werkt voor mijn computer
http://www.alternate.nl/h...en&l2=Intel&l3=Socket+775

dit is mijn computer http://www.beslist.nl/com...X223W_(_9D7VM7AT7P_).html

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

weet je zeker dat je moderbord kapot is en niet bv je voeding :?
anders koop je dadelijk een mobo van 47 euro en dan doet ie het nog niet.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
nou ik kan wel zeggen dat mijn voeding het nog doet want ik hoor mijn harde schijf en mijn koeling draait ook nog

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Welkom op Tweakers :)

Heb je het geheugen al gecontroleerd? En de overige onderdelen?
Het is wat makkelijk om meteen tot de conclusie te komen dat het het moederbord is. Dan kun je net zo goed gaan gokken.

Volgensmij gaat dat moederbord het wel werken, maar ik weet het niet zeker. Aangezien het zo'n voorgebouwde computer is, bij Medion wil dat nog wel eens problemen geven (onderdelen vervangen) heb ik gehoord.

Laat je het nieuwe moederbord inbouwen of doe je het zelf?

[ Voor 6% gewijzigd door Bobmeister op 02-08-2009 11:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt het ram geheugen toch maar hoe kan ik dat testen
kan ik het geheele ram geheugen eruthalen en dan proberen op te starten of moet ik ze een voor een testen

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2009 11:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
we wilde hem zelf inbouwen

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-05 22:43
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:20:
nou ik kan wel zeggen dat mijn voeding het nog doet want ik hoor mijn harde schijf en mijn koeling draait ook nog
Dat hoeft niet veel te zeggen. Het kan ook zijn dat het gedeelte het niet meer doet dat het moederbord de benodigde stroom geeft. Het lijkt me verder inderdaad waarschijnlijker dat het moederbord stuk is.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Gewoon in een andere pc zetten en kijken of die het doet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of dat moederbord bruikbaar is kun je makkelijk opzoeken door te kijken wat je er allemaal op wilt prikken en of het moederbord daarmee overweg kan. Dat is gewoon een kwestie van specs naast elkaar leggen. Omdat dat toch echt dingen zijn die met een beetje moeite makkelijk zelf te bepalen zijn gaat dit topic op slot.
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:20:
Dat wil niet zeggen dat de voeding nog goed is.

Gezien je blijkbaar nog niet 100% zeker weet waar het ligt is het verstandig Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens goed door te nemen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.