• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 10:18
Kan iemand mij helpen met het volgende:

Ik zet mijn PC 's avonds in Standby zodat hij door mijn WHS 'snachts tussen 2 en 3 wakker gemaakt kan worden voor de dagelijkse backup. Als dat klaar is zet WHS de PC weer in Standby.

Dit gaat al heel lang goed maar sinds een kleine week heb ik iets vervelends en dat is dat zowel 's nachts als overdag (wanneer ik op m'n werk zit en de PC ook in Standby staat) de PC wakker gemaakt wordt. Dit is natuurlijk zonde van de energie en uiteraard wil ik dit niet.

In de Eventviewer zie ik telkens op de tijdstippen dat dit gebeurd de volgende melding:

Bron: E100B
Categorie: Geen
Gebeurtenis-id: 19

Beschrijving:
Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (19) in bron (E100B) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: ; Intel(R) PRO/100 VE Network Connection.

Ik kan nauwelijks iets vinden met Google behalve een tip van iemand die zegt dat je de snelheid van je NIC niet op automatisch moet zetten maar een vaste snelheid van 100 Mb full-duplex moet geven. Dat heb ik geprobeerd maar dat had geen effect.
Ik heb ook al de automatische backup van WHS uit gezet maar ook dat heeft geen effect.

Ik heb geen rare dingen onlangs geinstalleerd (eigenlijks niks voor zover ik het me kan herinneren) dus ik heb nu geen idee wat ik kan doen om dit ongedaan te krijgen. Ik heb ook de Driver Reset Tool van Dell geprobeerd maar die zegt dat alles in orde is.

Iemand enig idee? Thanks alvast!

• Gert43
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-04 14:33
Hoi,

Je moet eens in je bios kijken. Er staat een optie in de bios dat de ethernetkaart de pc uit zijn stand-by stand kan halen. Mocht deze optie ingeschakeld zijn dat moet je deze op off zetten.

Vertel iets meer over de specificaties van je computer. Wat voor type moederbord heb je? Type processor? etc.

[ Voor 21% gewijzigd door Gert43 op 02-08-2009 12:19 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Gert43 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:17:
Hoi,

Je moet eens in je bios kijken. Er staat een optie in de bios dat de ethernetkaart de pc uit zijn stand-by stand kan halen. Mocht deze optie ingeschakeld zijn dat moet je deze op off zetten.

Vertel iets meer over de specificaties van je computer. Wat voor type moederbord heb je? Type processor? etc.
Het probleem is dat, als hij die optie uit zet, ook zijn PC niet kan laten opstarten uit Stand-by als dat wel nodig is ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Gert43
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-04 14:33
Het is een kwestie van uitproberen hoe de pc daarop reageert.

• Ferret
Klopt Peter, dan werkt dat niet meer dus dat ga ik ook niet doen.

Bovendien zou er dan iets ineens in het BIOS gewijzigd zijn. Dat kan nooit door een toepassing die geinstalleerd wordt of door iets anders. En ik zou zelfs zo 1 2 3 niet weten hoe ik in mijn BIOS kom...

Het is een Dell Dimension 5150 met een on-board Intel PRO/100 VE NIC. Voor de rest niets aan de pc veranderd dus redelijk doorsnee.

Ik ga denk ik eens kijken als het weer gebeurd wat Proces Explorer zegt wat er draait, misschien kom ik daar wijzer uit.

Maar alle hulp is welkom!

• Ferret
Ik snap er niets meer van. Gisterochtend stond mijn pc weer aan en flink te loeien dus er moest iets draaien wat cpu power kostte. Ik beweeg m'n muis om m'n beeldscherm wakker te maken en om Proces Explorer op te starten en ik hoor de ventilator langzamer gaan draaien en vervolgens is er niks aan de hand.

Vanmorgen was m'n pc netjes nog in Standby en even later loop ik er weer langs en jahoor, hij stond ineens weer aan.

In de log zie ik telkens wanneer dit gebeurd die E100B event met als id 20 Dat is dan op het tijdstip dat ik de pc in Standby zet (bijvoorbeeld 4-8-2009 22:13) en dan volgt hetzelfde event met id 20 (vanmorgen dus om 05:28).

Het vervelende is ook dat die tijdstippen van het wakker worden ook willekeurig (lijken) te zijn.

En om het nog vreemder te maken; ik zetten mijn pc vanochtend helemaal uit om te voorklomen dat-ie onverwachts overdag weer aan zou gaan en hij gaat uit... en weer aan! 8)7

Ik zit er aan te denken om de driver voor de NIC te verwijderen en opnieuw te installeren maar ik ben daar een beetje huiverig voor. Kan dat op de normale manier? Of zit ik daarna te hannessen met ip adressen en gateways ofzo?

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

http://www.eventid.net/display.asp?eventid=19&source=

als ik daar kijk zie ik dat het nogal wat oorzaken kan hebben...

als ik overigens op ID 20 kijk
http://www.eventid.net/display.asp?eventid=20&source=

zie ik ook dat de netwerk driver is gestopt met werken dit zou het 1 ander kunnen verklaren. Installeer de driver eens opnieuw?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Ferret
Id 20 is inderdaad het moment dat ik m'n pc in Standby zet (zie posting hiervoor van mij). Ik weet niet of dat zo hoort of niet.

Gisteravond heb ik om 20:58 mijn pc in standby gezet. Is dus id 20. Om 03:22 volgt een E100B met id 19 die de pc uit Standby haalt en om 03:27 begint mijn WHS met de nachtelijke backup.

Op 03:34 weer een E100B met id 20 (de pc dus weer in Standby).

Zover zo goed lijkt mij. Echter om 05:28 wwer een E100B met id 19 die de pc weer uit Standby haalt en die laatste kan ik dus niet verklaren. Ik hen WHS zo ingesteld dat-ie tussen 03:00 en 05:00 de backups van mijn pc's mag maken en dat doet-ie ook telkens netjes. Mijn andere pc's hebben geen last van dit euvel.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

oh nvm je zoekt dus het probleem met event 19?

[ Voor 86% gewijzigd door Xenomorphh op 05-08-2009 17:44 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
mischien is het de muis,(bij sommige biossen kun je je sys laten starten door de muis te bewegen)
trek hem eruit

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:58
Zijn er onlangs andere apparaten op je netwerk aangesloten? Telefoons, Gameconsole, etc?

Computer says no

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:19
zet de backup eens uit, en kijk of je pc dan niet meer aangaat... Misschien zit het probleem wel in je WHS...

Even niets...

• Ferret
@Erikdeperik: muis verwijderen is meer symptoombestrijding lijkt me maar goed, ik ga het eens proberen.
@Moshe: er is niets veranderd aan de config van de pc.
@Thijs: ik ga dat ook eens proberen.

Ik ga het ook maar eens vragen in het WHS topic hier en ook op het WGS forum (alhoewel ik niet vermoed dat dat de oorzaak is want de rest van m'n pc's hebben er geen last van)

Ik weet ook niet hoe WHS een pc uit Standby haalt eerlijk gezegd. Ik zie wel de E100B 's nachts maar wie zegt dat dit het seintje is van de WHS of ook een 'foute' actie van de NIC in mijn pc...

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 21:22
http://svconline.com/conn.../coming_home_part_13_105/
1. Click START
2. Right click on My Computer, and choose Manage
3. Click on Device Manager
4. Expand the Network adapters section
5. Find your network card and double click on it
6. Click on the Advanced tab
7. Enable or turn on anything that says Wake On Lan or WOL.

If a WOL item has multiple choices, choose Wake on Magic Packet or Magic Packet.
Ik heb iets dergelijks gehad, PC ging op de meest vreemde momenten weer aan. Netwerkkaart bleek voor WOL niet op "magic packet" te staan maar op "magic packet or wakeup frame".

[ Voor 6% gewijzigd door DigiK-oz op 06-08-2009 08:46 ]

Whatever

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:58
Ik had het ook niet over de config van je pc ;)
Ik had het over andere apparaten op je netwerk die eventueel ook dit soort packets je netwerk op kunnen sturen.
Daar reageerd je computer dan weer op ;)

Computer says no

• Ferret
DigiK-oz schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:45:
http://svconline.com/conn.../coming_home_part_13_105/

[...]

Ik heb iets dergelijks gehad, PC ging op de meest vreemde momenten weer aan. Netwerkkaart bleek voor WOL niet op "magic packet" te staan maar op "magic packet or wakeup frame".
Ik ga dit als ik thuis ben meteen bekijken, Thanks!

@Moshe: ook dat is niet het geval. Maar evensgoed bedankt voor het meedenken!

• Ferret
@Digik-oz: bij mij staat het al op 'Wake up on Magic Packet'. Jammer, het was te proberen. :/
Pagina: 1