Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen
Ben er gisteren achter gekomen dat m'n processorkoeler verkeerd om zat 8)7
Na deze te hebben omgedraaid vind ik dat mijn computertje weer meer geluid produceert dan voorheen.
Ik kan dit oplossen door of mijn cooler(zallman cnps 9700 led) wat vlugger te laten draaien(1180-1205).
Maar ik merk ook duidelijk verschil als ik mijn hand op de kast(coolermaster centurion 5) leg ter hoogte van de voeding.Het komt zekers te weten door m'n koeler.Zou het kunnen schelen als ik deze nogmaals een keer opnieuw erop zet,het iets harder of zachter aandraaien van de schroefjes zodat deze misschien minder trilling overbrengen op 't moederbord en uiteindelijk in de kast.
Misschien dat iemand een goed idee,nuttige info of een blijvende oplossing heeft. ;)
Heb hier nog wat over nagedacht en ben tot 't volgende gekomen want ik merk echt gewoon een verschil van 10 graden in de temperatuur van de processor(q6600).Voorheen zoog hij dus de warme lucht de processorkoeler in.
Processor werdt altijd rond de 37-40 graden idle,is bekent dat deze vrij warm wordt.
Bij een standaard cooler is dit dus eigenlijk altijd 't geval.
Mijn temps zijn nooit anders geweest tot nu dan!!!
27-30 graden idle,en dat is echt wel goed voor een q6600 quadcore, p5k.
Warme lucht wordt door de outtake fan afgevoerd aan de achterkant en de cpu koelr haalt zijn lucht nu van voor als 't goed werkt en dat doet 't dus blijkbaar want deze lucht aanzienlijk koeler.
Stock coolers kunnen eigenlijk toch nooit goed werken aangezien ze de warme lucht uit de kast aanzuigen?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2009 08:43 ]