Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FIFA 08 PC (FIFA voor gehandicapten)]Met 1 hand spelen

Pagina: 1
Acties:

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Sinds kort ben ik in het bezit van FIFA 2008.
Mijn probleem is dat ik bij het spelen slechts 1 hand kan gebruiken vanwege een motorische stoornis.

Ik wil de besturing bij FIFA 08 instellen zodat ik met 1 hand kan spelen en ik heb ALLEEN de beschikking over een toetsenbord. Het lukt mij echter niet om ipv S, D en E etc. de toetsen in te stellen vlakbij de cursortoetsen.
Ctrl, Shift en ENTER kan ik niet instellen.

Drie vragen:
1. Is het mogelijk om de besturing bij FIFA 08 zo in te stellen dat ik met het toetsenbord met 1 hand kan spelen?
2. Zo niet, is er een andere versie van FIFA waarbij het wel kan? Zo ja, welk versie?
3. Als geen van beide opties mogelijk is, kan ik het dan oplossen door een joystick/controller te kopen en die zo in te stellen dat die met 1 hand te bedienen is?

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Mag ik vragen wat je nog kunt met je andere hand? En welke hand is de goede en welke de 'slechte', dat is ook wel handig om te weten. Als je je niet bruikbare hand nog hebt en kan bewegen, zonder dat je daarvoor je vingers moet kunnen bewegen, kun je ervoor kiezen om een controller te kopen en als volgt te werken:

Je legt de controller plat op de tafel en plaatst je slechte hand (is die links of rechts?) op een analoge stick en draait er op die manier mee rond. Met je vingers kun je dan de andere knoppen besturen voor passen, tackelen, schieten etc. met vier knoppen kom je daar namelijk wel voor toe :)

Hier vind je trouwens ook nog wat informatie over gamen met één hand.

[ Voor 15% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 02-08-2009 12:22 ]

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Nikolas schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:21:
Mag ik vragen wat je nog kunt met je andere hand? En welke hand is de goede en welke de 'slechte', dat is ook wel handig om te weten.
Links is goed, rechts is slecht.
Bij FIFA kan ik met rechts niet snel en accuraat genoeg reageren. Ik heb met rechts al de cursors geprobeerd en S, D en E etc. Die laatste toetsen gaan nog wel, maar ik merk dat ik eigenlijk teveel 'bedenktijd' nodig heb. Je oplossing van die stick heb ik bij iemand op de console geprobeerd, maar ook daar zit ik met het probleem van de bedenktijd. Dus ik zoek echt een manier om FIFA met 1 hand te besturen.

Als FIFA de mogelijkheid biedt om met 1 hand te spelen, is dat voor mij waarschijnlijk DE oplossing.
Als ik naar de layout van m'n toetsenbord kijk is het mogelijk om voor mij met 1 hand te spelen. Probleem is echter dat die *** FIFA weigert een 'paas' en 'sprinten' etc. onder knoppen als ENTER en SHIFT te zetten.

Kun je FIFA met een joystick spelen en de joystick dan zo instellen dat je alleen de knoppen op de stick gebruikt?

edit:
Ik heb die website bekeken. Op die manier de controller bedienen is een mogelijkheid, maar als ik FIFA met een joystick (en dan alleen de stick) kan bedienen, is dat een betere optie

[ Voor 8% gewijzigd door van.der.schulting op 02-08-2009 14:39 ]

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:41