• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 14:22
hallo

voor een neef moet ik een computer samenstellen. nu zag ik dat er een heel klein prijsverschil is tussen de cpu in de best buy guide (juli) en een triple core.

het gaat tussen de:
amd phenom II X2 550 BE (3.1 GHZ)

en de
amd phenom II X3 710 (2.6 GHZ)

de triplecore is geen black edition uitvoering en het prijsverschil is iets meer als een euro (azerty.nl).

welke kan ik het beste nemen. de X2 staat in de BBG juli 2009, heeft een hogere kloksnelheid en is een black edition. de andere heeft een kern meer.

wat denken jullie dat de beste keuze is?

bedankt
timberleek

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:18
De beste keus is afhankelijk van wat er met de computer gedaan wordt. Vertel ons dat niet maar zoek naar benchmarks van de programma's of soortgelijke programmas die gebruikt gaan worden en kijk welke processor beter presteerd.

[ Voor 6% gewijzigd door NitroX infinity op 02-08-2009 01:53 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:58
Link
^^ makkelijkste plek om je cpu's te vergelijken.

• Adames
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-05 17:36
puur voor games zou de x2 beter zijn. voor elk ander, is een x3 fijner,

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:41
Als je neef programma's gebruikt die meerdere cores kunnen benutten dan heeft de X3 natuurlijk wat meer nut, anders heb je meer aan de hogere kloksnelheid van de X2.
Overigens kun je ook nog de X3 overklokken, heb je het beste uit de twee werelden ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke de beste is hangt helemaal af van wat jij belangrijk vind aan een cpu. Het makkelijkste is gewoon benchmarks zoeken voor de voor jou relevante applicaties en daarnaast kijken naar de andere eigenschappen van het ding .
Dit topic gaat in elk geval dicht omdat we verwachten dat je op basis van reviews en dergelijke prima zelf deze keuze kunt maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.