Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Enige XP problemen na download

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Recent heb ik wat gedownload van een niet 100% betrouwbare website. Nu krijg ik wat rare meldingen. Bij het opstarten krijg ik vaak de melding "Explorer.exe is een fout opgetreden" en "Drwrts.exe.exe is een fout opgetreden" (Dr Watson). Als ik op Niet verzenden druk start de windows omgeving meestal weer goed op. Dit is ongeveer 7 van de 10x. Bij de andere 3x blijft de gehele computer hangen en is een reboot nodig.

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/126/melding2.png

Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/3830/melding1.png

Ik heb een McAfee virusscanner met de nieuwste definities, deze heb ik ook een "volledige" scan laten uitvoeren. Tevens heb ik CCleaner laten runnen inclusief opruimen van het register. Beide heeft geen nut gehad.

Iemand tips? Merci

Edit! Eventviewer Melding:

Vastgelopen toepassing: explorer.exe, versie: 6.0.2900.5512, vastgelopen module: ws2_32.dll, versie: 5.1.2600.5512, vastgelopen op: 0x00006a55.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2009 00:49 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 00:44:
Goedeavond,

Recent heb ik wat gedownload van een niet 100% betrouwbare website. Nu krijg ik wat rare meldingen.
[....]
Vastgelopen toepassing: explorer.exe, versie: 6.0.2900.5512, vastgelopen module: ws2_32.dll, versie: 5.1.2600.5512, vastgelopen op: 0x00006a55.
ws2_32.dll is normaal gesproken een TCP/IP stack onderdeel, als je iets opgelopen hebt wat zich daarin nestelt is die melding niet echt vreemd nee.
Ander ding: jullie gebruiken blijkbaar nog steeds IE6, heeft dat een bijzondere reden? Is nou niet bepaald de meest handige IE versie dus er missen zo te zien wat updates ;)

Maar voor dit soort gevallen hebben we dan ook Beveiliging & Virussen :)
Ik verplaats je topic daarnaartoe, neem ook even de BV FAQ door voor andere onderzoeks en herstelmogelijkheden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:28:
[...]

ws2_32.dll is normaal gesproken een TCP/IP stack onderdeel, als je iets opgelopen hebt wat zich daarin nestelt is die melding niet echt vreemd nee.
Ander ding: jullie gebruiken blijkbaar nog steeds IE6, heeft dat een bijzondere reden? Is nou niet bepaald de meest handige IE versie dus er missen zo te zien wat updates ;)

Maar voor dit soort gevallen hebben we dan ook Beveiliging & Virussen :)
Ik verplaats je topic daarnaartoe, neem ook even de BV FAQ door voor andere onderzoeks en herstelmogelijkheden.
Hallo :)
Ik gebruik IE8 met de laatste microsoft updates etc!
Bedankt voor het verplaatsen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Bij zulke foutmeldingen (of eigenlijk bij elk virus dat ik tegenkomop een systeem waar ik mee bezig ben) grijp ik altijd naar dezelfde oplossing: de windows cd of dvd en opnieuw beginnen met een schone installatie. Dit blijft wat mij betreft de enige mogelijkheid om jezelf 100% te verlossen van een virus.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:39:
Bij zulke foutmeldingen (of eigenlijk bij elk virus dat ik tegenkomop een systeem waar ik mee bezig ben) grijp ik altijd naar dezelfde oplossing: de windows cd of dvd en opnieuw beginnen met een schone installatie. Dit blijft wat mij betreft de enige mogelijkheid om jezelf 100% te verlossen van een virus.
En helaas werkt dit in de praktijk niet :) Ben zelf ook ICT'r, draai normaal wel MAC OS. Gelukkig geen gezeik van virussen en spyware oid.

Het is niet mogelijk om een her-install te doen i.v.m. laptop van de zaak.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Goed punt, maar in dat geval is het wellicht handig om de laptop te laten installeren door de support afdeling? Ik kan mij in ieder geval niet voorstellen dat je baas er fan van zal zijn om een laptop met een virus op zijn bedrijfsnetwerk te laten ;)

Desktop | Server | Laptop

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Mijn eerste stap is normaal om hijackthis te laten scannen. Vaak is het dan ook gelijk duidelijk of er echt veel mis is of niet :) De log kan je dan hier laten scannen of zelf goed doorkijken: http://www.hijackthis.de/

[ Voor 29% gewijzigd door Kixtart op 02-08-2009 18:49 ]

☻/
/▌
/ \

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 16:24

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Mijn eerste stap is Combofix proberen, werkt vrijwel altijd ;)
Helaas is er niet beschreven wat exact doet.
Weet alleen dat het een verzameling van tools en scripts is die alle gevaarlijke executables in quarantaine plaatst en een log aanmaakt met wat er in quarantaine is geplaatst en wat er mogelijk nog meer gevaarlijk kan zijn.

Zoek wat je niet eerder vond

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Eigenlijk dus een black box, je weet niet wat het doet, krijgt ook geen omschrijving en je moet maar hopen dat het het gewenste resultaat heeft? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1