Toon posts:

Speakers voor onder de veranda

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een paar weken terug een veranda laten bouwen aan onze schuur, en nu willen wij hier graag een lekker muziekje hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/01/1249111356-940.jpg
de veranda van buitenaf

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/01/1249111384-840.jpg
een oude versterker waar de speakers op aangesloten worden. een JVC A-S7.

Nu willen we dus speakers onder de veranda hebben, en deze wil ik het liefste gewoon het hele jaar door laten hangen, maar als jullie zeggen dat ik ze in de winter het best binnen kan halen is dat ook een optie.

budget ongeveer €150.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, en als er meer info nodig is hoor ik het graag.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 21:16

Jazzper

BB4E^Guerilla

wat is je vraag?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 17:17
Bij een dergelijke versterker kan het niet heel veel kwaad om een paar stevige luidsprekers van de kringloopwinkel te halen. Kost je misschien 25 euro en dan klinkt het vast prima. Laat ze lekker het hele jaar hangen en mocht dan komende winter blijken dat ze daar niet tegen kunnen, dan koop je gewoon nieuwe.

Als je de nieuwe iedere winter binnen haalt, gaan ze jarenlang mee. Als je ze laat hangen houd je het met je budget maximaal zes jaar uit ;)

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
een paar speakers van de kringloopwinkel halen vind ik geen goed idee.

heeft iemand suggesties voor speakers die tegen een beetje kou en vocht kunnen en in mijn budget passen?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 17:58

Sick Nick

Drop the top!

Tja, haal dan een setje maritieme speakers (voor op boten). Die kunnen daar prima tegen. Het zullen geen zuilen zijn die flink knallen maar wel voldoende voor gewoon een muziekje op zetten.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-02 14:04

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 09:42:
Waarom niet?
heeft iemand suggesties voor speakers die tegen een beetje kou en vocht kunnen en in mijn budget passen?
Waarom wil je dan per se nieuwe hi-end speakers hebben bij die oude versterker?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 21:16

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik snap het ook niet. Er staan bij de kringloop vaak prachtige speakers voor weinig!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Welke modellen heb je zelf al gevonden? Voor- nadelen daarvan?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Hoezo? Ik heb er anders mooie philips receiver+tuner+cd speler met 2 fb850 vloerstaanders die ik nu op mn marantz AV heb hangen voor 50€ op de kop getikt.

Ga idd is op zoek naar outdoor speakers voor boten (conrad/correct/...)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2009 13:18 ]

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik zou voor buiten iig gesloten speakers kopen en geen bass reflex speakers in verband met vocht en ongedierte wat er in kan.

Smiling as the shit comes down...

Verwijderd

Op marktplaats heb je vaak goede speakers voor relatief weinig geld. Ik zou even in je omgeving kijken, en voor een paar tientjes ergens wat oude speakers halen.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-02 14:04

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:19:
Op marktplaats heb je vaak goede speakers voor relatief weinig geld. Ik zou even in je omgeving kijken, en voor een paar tientjes ergens wat oude speakers halen.
Absoluut een beter advies dan de kringloopwinkel :S

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Zomaar een suggestie.

Ik neem aan dat die speakers niet direct aan zonlicht en spatwater bloot gesteld worden. Maar wel tegen vocht moeten kunnen.

Is het niet een idee om zelf een behuizing te maken of te kopen (ongeveer 39 euro) zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.powercarhifi.nl/webshop/images/empty-enclosure-6x9-strippe.jpg
Bij deze behuizing zit al een aansluiting waar normaal speakerdraad op aangesloten kan worden.

En daar autospeakers in te schroeven. Goedkope 6x9 luidsprekers heb je geloof ik al vanaf 30 euro.
Dan letten we even niet op de kwaliteit, maar dat deden we toch al niet. Het moet functioneel zijn.

Zo heb je 'nieuwe' speakers die redelijk hard kunnen bij een feestje, en ook nog tegen redelijk tegen vocht kunnen.

Wat vind je/jullie ervan?

Verwijderd

Topicstarter
zelf iets in elkaar knutselen of inbouwen heb ik niet zo'n zin in.

ik heb zelf een beetje gezocht op het net. en kwam dit setje speakers tegen:
http://www.bengshop.nl/de...2+&shop=3&art_id=10525777

of is het niet nodig om weerbestendige speakers te nemen als ik ze onder de veranda hang?

ik ben gewoon een paar speakers hebben van goede kwaliteit die het een tijd volhouden. niet een paar goedkope speakertjes die ik na de winter alweer moet vervangen.
Pagina: 1