Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, ik loop tegen een heel vervelend probleem aan met mijn nieuwe pc, dit zijn de specs:

Core™ 2 Duo E8400
OCZ StealthXStream 600 Watt
Asus P5QL SE moederbord
Sapphire hd4870 1Gb

Enkele dagen ging alles goed en kon ik vlot elke game spelen maar sindskort krijg ik bij bepaalde games strepen op het scherm. Heb voorlopig 3 games op de pc. Fifa 09, Sims 3 en Race driver grid (alle 3 legaal gekocht met dvdrom).

Nu het vage is bij fifa 09 heb ik geen enkel probleem alles speelt vlot. Bij race driver grid krijg ik sinds kort strepen nadat het introfilmpje geëindigd is en ik in het menu terechtkom. Ook als ik verder navigeer tot het racen blijven er grote strepen met kleuren over het scherm zodat het spel amper of niet zichtbaar is (alles lijkt op de achtergrond wel te functioneren afgaand op het geluid).

Bij The Sims 3 kan ik de game nog "spelen" alles is nog zichtbaar maar tijdens het scrollen in de simswereld lijkt alles in elkaar te lopen en krijg ik bij momenten ook grote strepen over het scherm.

Dingen die ik al geprobeerd heb:

Ati drivers meermaals geherinstalleerd gaande van de meegeleverde driver tot de meest recente ati driver.
Pc op verschillende schermen getest
De games met problemen geherinstalleerd.

Niks van dit heeft een oplossing gebracht.

Nu kom ik bij mijn vraag of dit eigenlijk wel een probleem met de VGA is ??

BIj een stabiliteitsbenchmark met Furmark geeft de kaart ook geen kick en blijft de temperatuur mooi constant op 72 graden onder full load.

Tenslotte nog dit filmpje die misschien mijn probleem wat kan helpen schetsen;

http://www.youtube.com/watch?v=-kY1C_64V_E

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2009 22:38 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Windows opnieuw installeren, in het uiterste geval. Maar het lijkt me gewoon dat je kaart kapot is (artifacts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 11:50
Gebruik driver cleaner en verwijder alles met ATI ervoor en installeer de drivers opnieuw als dit niet werkt is waarschijnlijk uw grafische kaart kapot :/

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:37
Dit lijkt mij een duidelijk verschijnsel van kaart kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:24
Het lijkt op een geheugenprobleem (lees: kapot geheugen op de grafische kaart), maar kan ook een warmteprobleem zijn (al is dit bijna uitgesloten omdat het in het begin al optreed). Om het laatste helemaal uit te sluiten kun je de fan van de grafische kaart even handmatig op 100% laten blazen tijdens een spel (dit kan o.a. met atitools, even zoeken op internet).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kfaessen schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 00:12:
Het lijkt op een geheugenprobleem (lees: kapot geheugen op de grafische kaart), maar kan ook een warmteprobleem zijn (al is dit bijna uitgesloten omdat het in het begin al optreed). Om het laatste helemaal uit te sluiten kun je de fan van de grafische kaart even handmatig op 100% laten blazen tijdens een spel (dit kan o.a. met atitools, even zoeken op internet).
Warmteprobleem zal het zeker niet zijn, heeft met furmark nooit boven de 72 graden geweest en de fanspeed verhoogde merkbaar.

Kan nog voor de zekerheid eens mijn oude videokaart (hd2600xt) erin steken maar dan moet ik wel m'n garantiezegels breken van mijn case helaas :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:32
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 02:45:
[...]

Warmteprobleem zal het zeker niet zijn, heeft met furmark nooit boven de 72 graden geweest en de fanspeed verhoogde merkbaar.

Kan nog voor de zekerheid eens mijn oude videokaart (hd2600xt) erin steken maar dan moet ik wel m'n garantiezegels breken van mijn case helaas :p
offtopic: prebuild troep

maar ehh, geen andere pc in de buurt waar je hem in kan steken?
anders zou ik gewoon even doen wat hierboven al werd genoemd
- driver cleaner: drivers verwijderen en opnieuw installeren
- windows opnieuw installeren

anders zeg ik videokaart kapot.
(je zou eventueel nog even die 2600xt erin kunnen stoppen dan streep je de rest van je pc weg als probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 12:45

prime9391

Eat this

hoo stop garantiezegels breken is niet zo slim nu als jij videokaart nog vergoed wil krijgen. Ik zat eigenlijk ook te denken aan een geheugenprobleem op je videokaart. Ja one way to find out, maar je kan um natuurlijk ook gewoon ff opsturen toch:)

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:03
Gewoon opsturen, alles wijst op een fout met de videokaart.
Ik zou ook niet je garantiezegel verbreken.

[ Voor 27% gewijzigd door PSP123 op 02-08-2009 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is bij alternate besteld en volgens mij heb ik dan toch gewoon ook nog garantie op elk stuk apart ? Ga zowiezo proberen dat ik enkel videokaart moet opsturen dan want dit lijkt nu echt wel het probleem dus. Bedankt voor de antwoorden alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:47
Als je kaart niet overgeclockt is, is dit bijna zo goed als zeker een defecte kaart. Aangezien het alleen in spellen gebeurt zijn het de shaders op de kaart. Defect geheugen had waarschijnlijk in windows al geresulteerd in artefacts.

Als je geluk hebt is het iets met de drivers, maar ik vrees het ergste. RMA'tje

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Pagina: 1