Toon posts:

HP 4345 mfp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben al dagen bezig met het installeren van een printer maar het lukt niet echt.

Huidige configuratie is : 1 pc die met newerkkabel is aangesloten op een switch en vanuit daar gaat er een utp naar printer.

Ik wil de printer direct op de adsl modem hebben omdat ik digitaal wil emailen met de printer.

Heb dan de printer rechtstreeks op de adsl modem verbonden en geprobeerd te installeren met de bijgeleverde software. Bij de installatie vind ie de printer op het netwerk en installeert vervolgens alles.
Maar bij het afdrukken van de testpagina print hij niet.

Weet iemand heer meer van hoe ik dit moet doen.

Greets P.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 01:15
Waarop installeer je de drivers dan ?

Maak gewoon een IP port aan, zet daar het IP van de printer in.
Beetje verwarrend, maar je kiest dan voor Add printer>Next>dan kies je local printer attached to this computer>dan Create a new port, en selecteer Standard TCP/IP port.

Rest wijst zich zelf.

ps: zet even je OS neer, ben uitgegaan van XP UK hierboven.

[ Voor 9% gewijzigd door Yippie op 01-08-2009 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
OS is xp.

Drivers installeer ik op een pc die wireless is verbonden.

Verwijderd

Topicstarter
Hier vind hij de netwerk printer niet.

Maar met de installatie cd rom vind hij hem wel.

ip in modem adsl op alle pc en draadloze apparaten beginnen met 194.. ip printer begint met 192
gate way en subnetmask zijn ook anders.

• Yippie
Dan staat die op handmatig IP ingesteld vermoed ik, pak de handleiding er bij, en probeer hem dmv het bedieningspaneel op DHCP aan te zetten.

Wat je ook kan doen, is je pc rechtstreeks verbinden met de computer, dan je computer in hetzelfde netwerk zetten ( dus alle gegevens handmatig instellen ). Neem dan als IP 1 cijfer hoger of lager ( laatste getal ) van de printer.

Hier staat een NL talige handleiding, je moet dan pagina 76 van de PDF en/of halverwege pag 62 beginnen, met de kop: Geïntegreerde Jetdirect, submenu

[ Voor 23% gewijzigd door Yippie op 01-08-2009 22:52 . Reden: update ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank is groot het is gelukt.

• Yippie
Goed om te horen lezen, zou dat PDFje ook even opslaan.
Zoekt wat makkelijker dan de papieren versie ( die je waarschijnlijk niet kan vinden als je hem nodig hebT ) als je hem in de toekomst nodig mocht hebben

[ Voor 3% gewijzigd door Yippie op 01-08-2009 23:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu het digitaal verzenden aan het instelllen en kom daar ok niet meer uit.

Wil de documenten die ik scan op een pc opslaan Heb daarom gekozen in de printer menu op documenten verzenden naar netwerk map. Nu vraagt ie om deze gegevens

Bijnaam:

FTP-server:

FTP-opdrachtpoort

FTP-pad:

Default Filename:

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Heb daarom ftp iss geinstalleerd en een rule in de firewall aangemaakt. Als ik nu op een ander pc de site wil bekijken lukt dat niet .

Weet iemand me misschien verder te helpen

• Yippie
Documenten verzenden naar netwerkmap, is dat de enige optie van de printer ?

Ga er maar even vanuit van wel:
Goed om dat te kunnen doen, heb je dus een FTP server nodig, als je dit al hebt ingesteld dmv ISS, test het dan even uit, of het ook werkt.

Om dit te doen, moet je dus vanaf een andere computer in IE bijv. ftp://ipadressvanftpserver in je adresbalk tikken. Duurt even een paar seconde, en dan krijg je de folder inhoud. Kan zijn dat je eerst nog een login scherm krijgt. Als je geen anonieme aanmeldingen accepteeerd, zul je dus op de pc waar de ftp op draait, inlognamen moeten maken en deze gebruiken om in te loggen.

Mocht je FTP dus niet correct werken, neem dan de stappen in de link nog eens door:
http://www.microsoft.com/..._techniek/ftp_server.aspx

Voor het geval je het niet wist, de MFP web interface is nu ook via IE te bereiken op zijn IP adres.
Is even wat makkelijker configureren dan het bedienings paneel.

[ Voor 9% gewijzigd door Yippie op 02-08-2009 22:11 ]

Pagina: 1