VBS Lock

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik wil een bestandje maken wat je computer lockt, dus een wachtwoordveld opgeeft, en dat je geen enkel programma kunt gebruiken enz voordat je het goede wachtwoord hebt ingevuld... Wat ik tot nu toe heb is:
Do
i=inputbox ("Password!!!", _____________)
Loop Until i=666
Op de plaats van ___________ heb ik al geprobeerd vbApplicationModal en vbSystemModal maar dit werkt niet (zoals ik had gedacht)

Dus als iemand weet wat ik op de lijn moet invullen of als iemand een betere code weet dan zou ik dat graag horen! :)

PS: Ik weet dat het wachtwoord makkelijk te achterhalen is via rechtermuisknop en dan edit maar dat maakt niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 20:34
Ik weet niet of het mogelijk is om alles te blokkeren met behulp van VBS. Is het niet makkelijker om gebruik te maken van de standaard optie in windows om het werkstation te blokkeren? Dat kan je zo doen:
VBS:
On Error Resume Next
code:
1
2
Set objShell = CreateObject("Wscript.Shell")
objShell.Run "%windir%\System32\rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation"

[ Voor 3% gewijzigd door mathijs92 op 01-08-2009 20:59 . Reden: On Error Resume Next weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Alles blokkeren met een VBSje (zonder gebruik te maken van "hulpmiddelen") is helemaal niet mogelijk.
De methode van mathijs92 lijkt me de beste oplossing; al zou ik zelf regel 1 weglaten ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok toch bedankt, dan is het namelijk nog makkelijker gwn Windows+L te gebruiken!