Verwijderd

Topicstarter
Heey medetweakers

ik ben nu al een dag bezig om een exchange server aan de gang te krijgen.
ik ben nu zover dat hij wel uitmailt. en met de pop3 connector ook binnenhaalt. Maar dit moet ook live via SMTP moeten kunnen.

Nu is mijn provider vevida en daar heb ik de MX al aangepast naar mijn eigen IP.
Het domein is "cdm-clan.nl"

Ik blijf nu de mail terugkrijgen met:

tes@cdm-clan.nl
SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<tes@cdm-clan.nl>:
host mx3.vevida.com [77.94.249.31]: 550 5.1.1 <tes@cdm-clan.nl>:
Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table

nog iemand idee-en?

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:56
Heb je wel een user met SMTP alias voor tes@cdm-clan.nl? (mits cdm-clan.nl sowieso al een allowed domain is in je default policy)

[ Voor 8% gewijzigd door 0fbe op 01-08-2009 19:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als je bedoeld een gebruiker met een e-mailadres. Type: SMTP Adress: Tes@cdm-clan.nl

en ja dit is een allow domain. Host er ook een site op :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het lijkt erop dat 77.94.x.x jouw ip is? mx3.vevida.com, echter is dat volgens mij een hostingprovider. Post anders eens een screenshot van je dns-admin? Ik denk dat er misschien iets niet helemaal goed gegaan is.

Anders: het kan maximaal 24 uur duren voordat de MX wijziging er door is over internet, dus laat de popconnector gewoon nog een dagje of 2 meelopen :)
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:40:
Als je bedoeld een gebruiker met een e-mailadres. Type: SMTP Adress: Tes@cdm-clan.nl

en ja dit is een allow domain. Host er ook een site op :)
Dat bedoelt 'ie niet, hij bedoelt dat het domein ook op de exchangeserver geconfigureerd is. Dit kan je zien in "Active Directory users and computers" tabblad e-mailadresses. Anders moet je een recipient policy configureren want anders weet je server natuurlijk niet in welke mailbox het inkomende berichtje gestopt moet worden.

Overigens blijf ik wel bij mijn bovenstaande stelling dat het op dns-niveau nog mis gaat, er komt nog niks bij je server aan.

[ Voor 49% gewijzigd door sanfranjake op 01-08-2009 19:42 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
uiteraard laat ik de pop connector meelopen tot het wel werkt. Ik betwijfel het alleen of ik alles goed ingesteld heb staan.

volgens: http://www.mxtoolbox.com/diagnostic.aspx

RESULT: cdm-clan.nl
Banner: 220 alpha Microsoft ESMTP MAIL Service, Version: 6.0.3790.3959 ready at Sat, 1 Aug 2009 19:43:23 +0200
Connect Time: 0 seconds - Good
Transaction Time: 5.531 seconds - Warning
Relay Check: OK - This server is not an open relay.
Rev DNS Check: OK - 83.161.211.51 resolves to a83-161-211-51.adsl.xs4all.nl
GeoCode Info: Geocoding server is unavailable
Session Transcript:
HELO please-read-policy.mxtoolbox.com
250 alpha Hello [64.20.227.13 [141 ms]
MAIL FROM: <test@mxtoolbox.com>
250 2.1.0 test@mxtoolbox.com....Sender [125 ms]
RCPT TO: <test@mxtoolbox.com>
550 5.7.1 Unable to relay for test@mxtoolbox.c [5141 ms]
QUIT
221 2.0.0 alpha Service closing transmission chann [125 ms]

Verwijderd

Topicstarter
simplendi schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:37:
Heb je wel een user met SMTP alias voor tes@cdm-clan.nl? (mits cdm-clan.nl sowieso al een allowed domain is in je default policy)
Hoe kan ik dit controleren?

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Door te kijken :)
Kijken bij de recipient policy en kijken in de AD of je een user hebt met het mailadres waar je naar wil sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik leer snel maar ik doe dit voor het eerst.

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/5299/recipient.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/2760/91920172.jpg

klopt dit?
en volgens de AD is er dus een emailaccount met een actieve user. Webmail (owa) kan gewoon uitmailen met dit account

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mail nu eens naar tes@cdm-clan.nl ipv test@xxx

Aangezien je dus een T vergeten bent, misschien werkt het dan wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:20:
Mail nu eens naar tes@cdm-clan.nl ipv test@xxx

Aangezien je dus een T vergeten bent, misschien werkt het dan wel ;)
Ik test door te mailen naar tes@cdm-clan.nl .. de extra T zit er expres niet in :)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maar je negeert nu het probleem, want de mails komen nu nog niet bij je server aan. Via mijn provider online.nl/orange/wanadoo dns namelijk:
nslookup <enter>

> set type=mx
> cdm-clan.nl
Server:  dns.wanadoo.nl
Address:  194.134.5.55

Non-authoritative answer:
cdm-clan.nl     MX preference = 20, mail exchanger = backup-mx.vevida.com
cdm-clan.nl     MX preference = 10, mail exchanger = mx1.vevida.com
cdm-clan.nl     MX preference = 10, mail exchanger = mx2.vevida.com
cdm-clan.nl     MX preference = 10, mail exchanger = mx3.vevida.com
cdm-clan.nl     MX preference = 10, mail exchanger = mx4.vevida.com

Ik heb zomaar het vermoeden dat 83.161.x.x jouw thuisip is, en dat je nu alleen a-records hebt veranderd. Ik heb je via telnet direct op dat ip nu een mail gestuurd, heb je die wel gekregen?

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:38:
Maar je negeert nu het probleem, want de mails komen nu nog niet bij je server aan. Via mijn provider online.nl/orange/wanadoo dns namelijk:
nslookup <enter>

> set type=mx
> cdm-clan.nl
Server:  dns.wanadoo.nl
Address:  194.134.5.55

Non-authoritative answer:
cdm-clan.nl     MX preference = 20, mail exchanger = backup-mx.vevida.com
cdm-clan.nl     MX preference = 10, mail exchanger = mx1.vevida.com
cdm-clan.nl     MX preference = 10, mail exchanger = mx2.vevida.com
cdm-clan.nl     MX preference = 10, mail exchanger = mx3.vevida.com
cdm-clan.nl     MX preference = 10, mail exchanger = mx4.vevida.com

Ik heb zomaar het vermoeden dat 83.161.x.x jouw thuisip is, en dat je nu alleen a-records hebt veranderd. Ik heb je via telnet direct op dat ip nu een mail gestuurd, heb je die wel gekregen?
Je hebt gelijk. Het is nu binnengekomen. Dus via IP werkt het nu wel.
Maar bij vevida krijg ik geen mogelijkheid om een MX record aan te passen. Waar wel?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:40:
Je hebt gelijk. Het is nu binnengekomen. Dus via IP werkt het nu wel.
Maar bij vevida krijg ik geen mogelijkheid om een MX record aan te passen. Waar wel?
Je zou bij Vevida een mogelijkheid moeten hebben om die records aan te passen, net als A-records. Anders moet je wellicht even een mail sturen naar vevida. Wat er moet gebeuren:

Maak een hostname thuis.cdm-clan.nl aan en zet daar je ip 83.161. van xs4all in.
Er moet een extra MX-record met prioriteit 5 toegevoegd worden wat naar de hostname thuis.cdm-clan.nl wijst (let op een MX record mag NOOIT naar een IP adres of een CNAME record wijzen!)

Op die manier wordt mail eerst op je thuisserver afgeleverd en als dat niet lukt bij de records met prio 10 en hoger.
Mijn advies: Laat de MX records van vevida bestaan als fallback en laat pop connector lekker altijd meelopen, als je adsl of server er dan eens uit ligt mis je iig geen enkel mailtje :)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:44:
[...]

Je zou bij Vevida een mogelijkheid moeten hebben om die records aan te passen, net als A-records. Anders moet je wellicht even een mail sturen naar vevida. Wat er moet gebeuren:

Maak een hostname thuis.cdm-clan.nl aan en zet daar je ip 83.161. van xs4all in.
Er moet een extra MX-record met prioriteit 5 toegevoegd worden wat naar de hostname thuis.cdm-clan.nl wijst (let op een MX record mag NOOIT naar een IP adres of een CNAME record wijzen!)

Op die manier wordt mail eerst op je thuisserver afgeleverd en als dat niet lukt bij de records met prio 10 en hoger.
Mijn advies: Laat de MX records van vevida bestaan als fallback en laat pop connector lekker altijd meelopen, als je adsl of server er dan eens uit ligt mis je iig geen enkel mailtje :)
ok wat ik ga doen is een email sturen naar vevida en hierin aan te geven het mx record aan te passen naar alpha.cdm-clan.nl en dan een A record maak met de verwijzing naar het ip adres.

de fallback halen ze er helaas ook gelijk uit staat hier. Maarja het zij zo. Dan plaats ik wel een extra mailserver op een andere verbinding als fallback :)

Bedankt voor je hulp de rest moet lukken :*)
Pagina: 1