Duurdere geluidskaart echt nodig?

Pagina: 1
Acties:

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-01 12:14
Hallo allemaal, ik heb sinds gisteren een 7.1 geluidssetje gekocht, het gaat om de creative inspire t7900:

Afbeeldingslocatie: http://hostdump.com/images/luid.jpg

Alleen had ik dus ook een 7.1 geluidskaart nodig, dus ik me vriend opgebeld, hij heeft net een nieuwe pc zaak geopent en vroeg of hij nog een goede 7.1 geluidskaart had liggen, hij gaf mij de volgende geluidskaart mee, een ICIDU 7.1 PCI Sound Card With SPDIF

Afbeeldingslocatie: http://hostdump.com/images/geluid.jpg

Specs:

Audio Audio quality 24 bit

Audio Audio channels 7.1

Connectivity Microphone, line-in jack Y

Connectivity S/PDIF out port Y

Connectivity Interface type PCI

Connectivity Line in Y

Connectivity S/PDIF in port Y

Technical details Packaging depth 35 mm

Technical details Packaging height 142 mm

Technical details Packaging width 205 mm

Technical details Source data-sheet ICEcat.biz

Technical details Internal Y

Technical details Compliance industry standards Dolby Digital EX & DTS ES, AD3, EAX 1.0 / 2.0

Technical details Compatible operating systems Windows 98SE/2000/XP/Vista

Na alles aangesloten te hebben vind ik wel dat het geluid best mooi is, alleen heb ik toch het gevoel dat het misschien mooier kan als ik bijvoorbeeld een duurdere geluidskaart erin doe, deze kaart heb ik voor 15 euro gekocht wat best goedkoop is en de kwaliteit is ook best goed.

Maar als ik zo naar de geluidskaart kijk is die best klein vergeleken met andere duurdere geluidskaarten, mijn vraag is dus zal ik het hierbij gewoon laten of toch maar een betere merk geluidskaart kopen.
Graag jullie advies en alvast bedankt.

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:42
Wat doe je met 7.1 geluid dan? En wat verwacht je? Waar gebruik je 't voor?
Waar komt je geluid nu in tekort?

deze review al gelezen? productreview: Creative Inspire T7900 review door Martijn13

[ Voor 42% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 01-08-2009 18:02 ]

• mhpwolf
Bedankt voor de link, staat veel informatie in, wat ik wil met deze set is om beter geluid te hebben met bijvoorbeeld shooter games(surround geluid) en race games en zowiezo muziek, mijn oude boxset deed het niet meer en deze set kwam ik toevallig tegen voor een heel mooi prijsje.

Ik lees toch dat een betere kaart voor deze set aan te raden is.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:30
Kun je via die vriend niet een betere kaart "lenen" en indien het geluid niet beter klinkt deze terugdoen?

• mhpwolf
Zoals ik al zei hij heeft de zaak net geopend, volgens mij had hij alleen maar deze anders had hij het wel gezegd, hij doet ook heel veel met schotels, een 2 in 1 zaak is het eigenlijk, meer gefocust op het schotel gedeelte.

Maar ik zie wel, als ik een keer een mooi kaartje tegenkom dan koop ik hem wel,

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het verschil tussen een goede en een slechte geluidskaart is grotendeels eentje van analoge kwaliteit (signaal-ruisverhouding en afscherming). Als je het over SPDIF hebt veronderstel ik dat je de boel digitaal aansluit (SPDIF/TOSLINK), dan is het analoge gedeelte volstrekt irrelevant :o

Het enige wat overblijft is CPU usage en evt features (EAX, DTS en andere dergelijke ongein), maar dat laatste is bij deze kaart geen issue - die C-Media chips ondersteunen vrijwel alles. Dus is puur de vraag of CPU usage significant lager ligt dan bij een duurdere kaart.

Tov een duurdere kaart met dezelfde C-Media chip kunnen we kort zijn: dat scheelt niets. Tegenover een overhypte, overprijsde Creative kan er verschil in zitten maar het is geheid gerommel in de marge.

Als je de boel dus digitaal aansluit boeit het niets. Sluit je daarentegen de boel analoog aan, dan maakt het enorm uit, en zegt de gebruikte chip veel minder dan de build quality van de kaart zelf. Daar moet je het gewoon hebben van reviews en ervaringen, en zegt dus noch chip noch prijskaart iets definitiefs.

Maareh, Overige Hardware is voor zaken die nergens anders op GoT thuishoren en over hardware gaan. Dit kan prima in Audio & HiFI. Ik verplaats even ;)

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik denk dat die SPDIF aanduiding een extra functie van de kaart is in de beschrijving.
Als ik even snel de specs van de set erbij pak dan heeft deze ook geen SPDIF ingang. In dat geval maakt de kwaliteit van de geluidskaart dus wel uit, al weet ik niet of je dat gaat horen op zo'n setje?
Je zou het kunnen proberen maar verwacht niet al te veel wonderen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1