Airport extreme backuppen

Pagina: 1
Acties:

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-02 08:50
Wat ik wil is eigenlijk een beetje vaag te beschrijven. Ik wil al mijn muziek en films op een NAS zetten. Nu dacht ik: ik koop een airport extreme en hang daar een schijf van 1 of 2 tb aan. Nu wil ik nog wel al die data die daar opstaat ook weer backuppen. Nu de vraag is dit mogelijk?
Daarnaast heb ik een macbook welke ik nu backup op een externe schijf met timemachine. De externe schijf die ik daarvoor gebruik zou ik dan in die airport stoppen. Dan heb ik dus geen timemachine backup meer.
Wat ik dus zoek is een manier op en mijn data vanaf een NAS (airport extreme oid) en mijn lokale data via timemachine te backuppen. Is het mogelijk dat hiervoor bijvoorbeeld een timecapsule gebruik?
Het lijkt wel of ik de enig ben die dit wil, want op internet is er vrij weinig over te vinden. Betekend dit dat ik misschien te moeilijk denk?

• gomaster
niemand?

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

Time Capsule kun je hier prima voor gebruiken. Die kun je prima opdelen in twee partities :)

• gomaster
Kan ik dan ook de partitie waar ik mijn media op heb staan automatisch backuppen op een externe hd?

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

gomaster schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:43:
Kan ik dan ook de partitie waar ik mijn media op heb staan automatisch backuppen op een externe hd?
Hmm, dat weet ik niet. Je kunt het natuurlijk van de interne HDD naar de USB HDD slepen, maar ik weet niet of hij het dan via de USB poort doet of via het netwerk.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

gomaster schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 15:16:
Wat ik wil is eigenlijk een beetje vaag te beschrijven. Ik wil al mijn muziek en films op een NAS zetten. Nu dacht ik: ik koop een airport extreme en hang daar een schijf van 1 of 2 tb aan. Nu wil ik nog wel al die data die daar opstaat ook weer backuppen. Nu de vraag is dit mogelijk?
Dat is mogelijk, maar dat kan de Airport Extreme niet zelf. Je zult op een computer, met de hand of eventueel regelmatig met een scriptje een backup moeten laten maken. De data gaat dan wel voor zover ik weet over het netwerk. Als een beetje intelligente backup met bijvoorbeeld rsync hebt en de wijzigingen zijn niet al te groot dan is dat nog wel te doen.
Daarnaast heb ik een macbook welke ik nu backup op een externe schijf met timemachine. De externe schijf die ik daarvoor gebruik zou ik dan in die airport stoppen. Dan heb ik dus geen timemachine backup meer.
Wat ik dus zoek is een manier op en mijn data vanaf een NAS (airport extreme oid) en mijn lokale data via timemachine te backuppen. Is het mogelijk dat hiervoor bijvoorbeeld een timecapsule gebruik?
Je kunt hiervoor een Time Capsule kopen, maar je kunt ook je huidige externe Time Machine schijf op een Airport Extreme aansluiten en op die manier je backups via Time Machine maken. Zie o.a. Update allows Time Machine backups on AirPort Extreme voor meer informatie.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• dionys0s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08-2025
een externe aanschaffen met interne raid

• gomaster
Daedalus schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 22:18:
[...]
Dat is mogelijk, maar dat kan de Airport Extreme niet zelf. Je zult op een computer, met de hand of eventueel regelmatig met een scriptje een backup moeten laten maken. De data gaat dan wel voor zover ik weet over het netwerk. Als een beetje intelligente backup met bijvoorbeeld rsync hebt en de wijzigingen zijn niet al te groot dan is dat nog wel te doen.

[...]
Je kunt hiervoor een Time Capsule kopen, maar je kunt ook je huidige externe Time Machine schijf op een Airport Extreme aansluiten en op die manier je backups via Time Machine maken. Zie o.a. Update allows Time Machine backups on AirPort Extreme voor meer informatie.
Thanks voor de duidelijke uitleg!
dionys0s schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 22:49:
een externe aanschaffen met interne raid
ook iets om naar te kijken!

Allen bedankt. Ik heb weer wat om over na te denken :)
Pagina: 1