Back-up maken van alle emailclients (Outlook, Windows Live)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben op zoek naar een stukje (opensource?) software waarmee ik via de boot emailclients kan backuppen. Heb zelf al een stukje software (Clonezilla) waarmee ik mijn systeem via de boot kan imagen/backuppen/mirroren, maar ik vind dat NIET makkelijk voor mijn mail.

Probleem:

Als een pc niet meer opstart dan kan ik niet meer in Windows komen, dus niet zo'n stukje software zoals KLSmail gebruiken om Windows Live, Outlook etc etc allemaal te backuppen en makkelijk terugzetten. Is er / bestaat er software waarbij ik naast een normale backup (dus middels een boot) van expliciet mijn mailgegevens (apartstaande van de image die ik ga trekken van de C:\) een backup kan maken?

Heel kort gezegd:

Ik wil gewoon mailbackuppen vanuit Dos of een soort Linuxbased iets vanuit de opstart(reboot)modus.
Bestaat dat? Liefst met een mogelijkheid tot het opslaan op een netwerkshare / locatie zoals met Clonezilla kan.

Alvast dank :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je kunt natuurlijk altijd een batchfile maken die de files kopieert. Deze laat je dan als Windows start uitvoeren.

Er zijn verschillende mogelijkheden hiervoor:
  1. Plaats in het Startmenu, onder Startup
  2. Plaats via Registry "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run" of "HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run"
  3. Middels Group Policy Editor kun je ook nog een script starten alvorens de shell geladen wordt. Of je de Group Policy Editor kunt gebruiken weet ik niet omdat je niet hebt vermeld welk OS en versie je gebruikt.
Voor MS Outlook is er een add-in die wellicht voldoet. Deze gebruik ik zelf ook om simpel een reservekopie te maken van mijn PST
:
Outlook 2007/2003/2002 Add-in: Personal Folders Backup