Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07

[NBBG Aanschaf] Special: Studentennotebook augustus 2009

De NBBG's zijn, na een tijdje discussieren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een NBBG notebook als uitgangspunt genomen maar wil je toch een een andere notebook en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen NBBG-notebook en vermeld waarom je de keuze hebt gemaakt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :). Voor een wat uitgebreidere uitleg lees je dit topic door.
Notebook
Dell Inspiron 15

Alternatieven
pricewatch: Asus K50IJ-SX051C
pricewatch: Samsung NC20-KA01NL Wit
pricewatch: Asus Eee PC T91 Wit

http://tweakers.net/revie...gustus-2009-pagina-6.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 16:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Als je zo'n 100 euro meer hebt te besteden, dan is de Studio 15 van Dell een goed alternatief (€ 579,- excl. verzendkosten). Extra's t.o.v. de Inspiron:

InspironStudio
Intel GMA 4500MHDATI Mobility RADEON HD 4570
3GB (1x 2GB + 1x 1GB)4GB (2x 2GB)
250 GB SATA-harde schijf500 GB SATA-harde schijf
1,3 megapixel webcamera2,0 megapixel webcamera
-Eén USB/eSATA-combinatiepoort
-HDMI-aansluiting
10/100 LAN10/100/1000 LAN
-4-pins IEEE 1394-poort
audio: lijn-uit, microfoonaudio: lijn-in, lijn-uit, microfoon
dvd+/-rw-station met uitschuifslededvd+/-rw-station met laadsleuf

De Studio heeft trouwens standaard al een LED scherm en 6-cell accu

[ Voor 17% gewijzigd door antonboonstra op 03-08-2009 09:32 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vostro 1520

370 euro (+ verzendkosten - epp - kortingsbon (op de vostro is nog altijd 10%) )

t5870 (2ghz)
vista + works
WXGA LED scherm me antireflectie coating
2 GB (4 gb voor de belachelijke prijs van 130 euro (...)
160 gb 5400
kleurtje voor $10
56 WH 6 cell accu
X5400HD (60 euro extra voor een 9300m GS)

stuurt ge windows en works terug, en je hebt hem voor 300 :*)

(schandalig dat er een optie is voor "gecertificeerde gegevens vernietiging " 8)7 )

edit: t is dus ex. btw 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:44:

stuurt ge windows en works terug, en je hebt hem voor 300 :*)
kan je dat dan zomaar terug sturen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep volgens de wet heb je echter het recht ms-software te weigeren...

wel binnen 7 dagen na ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-09 17:32

Roytoch

Nietes

Ik ben nu ook bezig met het oriënteren op de aanschaf van een studentenlaptopje, voor mijn broertje. Nu is het zo dat ik een half jaar geleden een laptop heb gekocht met een 1440x900 resolutie op een 14,1 inch scherm, met de hardware uit mijn sig. Inderdaad build to order. Deze heeft mij 550 euro gekost inclusief btw.

Als ik nu kijk zie ik 15 en zelfs 16 inch laptops met een belachelijk lage resolutie van 1366 x 768 (ongeveer daaromtrent bijna) of 1280x800. Een Pricewatch-filter laat zien dat een laptop met een reso van minstens 1440x900 al niet meer onder de 700 euro is te krijgen. Sterker nog: de laptop die ik een half jaar geleden al heb gekocht, krijg ik nooit meer voor diezelfde prijs.

Is de ontwikkeling in laptopland nu serieus zo ernstig stil blijven staan dat een laptop van 6 maanden geleden (een eeuwigheid in computerland toch..?) nu nog steeds niet getopt wordt door eentje met dezelfde prijs nú?

En is 'de consument' serieus tevreden met zo'n lage resolutie? En voor iemand aan komt zetten met marketing / hdready enzo, dat snap ik ook wel dat hd ready lekker klinkt (ondanks dat het dus niet zoveel voorstelt)...

Wáár zijn notebooks met hoge resolutie en een goede prijs gebleven!

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
roy.ahuis schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:37:
Ik ben nu ook bezig met het oriënteren op de aanschaf van een studentenlaptopje, voor mijn broertje. Nu is het zo dat ik een half jaar geleden een laptop heb gekocht met een 1440x900 resolutie op een 14,1 inch scherm, met de hardware uit mijn sig. Inderdaad build to order. Deze heeft mij 550 euro gekost inclusief btw.

Als ik nu kijk zie ik 15 en zelfs 16 inch laptops met een belachelijk lage resolutie van 1366 x 768 (ongeveer daaromtrent bijna) of 1280x800. Een Pricewatch-filter laat zien dat een laptop met een reso van minstens 1440x900 al niet meer onder de 700 euro is te krijgen. Sterker nog: de laptop die ik een half jaar geleden al heb gekocht, krijg ik nooit meer voor diezelfde prijs.

Is de ontwikkeling in laptopland nu serieus zo ernstig stil blijven staan dat een laptop van 6 maanden geleden (een eeuwigheid in computerland toch..?) nu nog steeds niet getopt wordt door eentje met dezelfde prijs nú?

En is 'de consument' serieus tevreden met zo'n lage resolutie? En voor iemand aan komt zetten met marketing / hdready enzo, dat snap ik ook wel dat hd ready lekker klinkt (ondanks dat het dus niet zoveel voorstelt)...

Wáár zijn notebooks met hoge resolutie en een goede prijs gebleven!
Op zich is de prijs wel goed, ik heb nog nooit zoveel laptop voor zo weinig gezien tbh.

Maar de resolutie, ja... In het buitenland zijn vaak meer opties, maar wij zijn de lul met de goedkoopste variant... De domme consument weet het toch niet, het zijn enkel wij, de tweakers... Ik ben er ook niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik ben opzoek naar een laptop om mee naar school te nemen. Ik had deze 3 laptops in gedachten:

Dell Studio 15
Intel® Core™2 Duo-processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570

HP Pavillion DV6-1250sb
Intel Core 2 Duo P7350
4096 MB DDR2 800 mhz
1024MB ATI RADEON HD4630

XXODD 760wun
Intel Core 2 Duo P8800 (2,66GHz, 1066Mhz, 3Mb) PO
4GB DDR2 800MHz geheugen (2x 2GB)
512MB NVIDIA G105M

Wat raden jullie me aan? Ik moet hem wel iedere dag mee naar school nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dit is wel erg summier niet...

Wat voor opleiding ga je doen/doe je? Wat is je budget? Wat ben je van plan met de notebook te gaan doen? Verder specifieke eisen aan de notebook?

Een goede notebook kunnen we alleen aanraden als we ook weten welk doel de notebook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:46:
Dit is wel erg summier niet...

Wat voor opleiding ga je doen/doe je? Wat is je budget? Wat ben je van plan met de notebook te gaan doen? Verder specifieke eisen aan de notebook?

Een goede notebook kunnen we alleen aanraden als we ook weten welk doel de notebook heeft.
Ik ga Toegepaste Informatica studeren (in België) Het voornaamste wat ik zal doen is programeren, maar ik zou af en toe toch ook graag een filmpje kijken en een spelletje spelen. Ik heb dus een vrij goede processor en grafische kaart nodig.
De laptop moet ook stevig zijn en liefst van het 15" formaat want ik neem hem elke dag mee naar school.

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De Studio 15 en HP dv6 zijn goede opties, de Dell heeft de betere processor, de HP de (veel) betere videokaart. De beste optie? Wat mij betreft de Dell Studio XPS 16 die beide combineert tezamen met een hoge resolutie om zo veel code kwijt te kunnen op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zijn dit stevige laptops ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tsja, het zijn consumentennotebooks. Die zijn eenmaal wat zwakker. Het is niet zo dat ze ineens uitelkaar vallen ofzo, de Dell's en HP's zijn best stevig. Het is echter wel een hele andere klasse als de zakennotebooks die >1500 euro en meer kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En kunt u mij iets meer over XXODD zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Geen ervaring mee, maar die videokaart is veel te zwak om op te kunnen gamen. Enkel oudere spellen zullen er nog op draaien.

Zie ook http://notebookspot.nl/charts/gpu en http://notebookspot.nl/charts/cpu voor prestatievergelijkingen.

Sowieso bestaat de dv6 1250sb niet, ik denk dat je de 1250eb bedoeld. Die videokaart is dan ook geen HD 4630 (die eveneens niet bestaat bij mijn weten), maar een HD 4650 welke je ook in die lijst terug kan vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door GENETX op 11-08-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijkert
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-04-2022
Ik zag op de website van dell, dat ze nog maar 2 dagen die korting geven op laptops (en op de rest van het assortiment vast ook). Is dat gewoon een verkoopers praatje, of geven ze in de zomerperiode echt meer "korting" in vergelijking met de rest van het jaar?

[ Voor 15% gewijzigd door Wijkert op 12-08-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, ze willen mensen echt over de streep trekken om niet te wachten. Volgende week hebben ze weer korting, vaak dezelfde :') . Volgens mij zijn de zomeracties ook wel bijna voorbij, er waren een paar weken terug veel betere deals imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb een vraag. Ik heb 700 eurotjes en ik zoek een goede laptop met een redelijke videokaart. Ik ga em gebruiken voor stage (multimedia) en school. dus ik ben er veel mee onderweg. Ik weet weinig van de laptopwerdeld momenteel. Kan iemand mij advies geven over weleke laptops een goede prijs kwaliteit verhouding hebben en waar ik deze het beste aan kan schaffen? iig geen acer laptop veel slechte ervaringen gehoord.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
700 euro en een echte videokaart gaat niet lukken. Je zult voornamelijk low-end en vorige generatie mid-range videokaarten terug krijgen voor 700 euro. Enkele opties

Dell Studio 15

of

pricewatch: Asus X61SF-JX010C

of

pricewatch: Asus X61SL-6X129C

of

pricewatch: Toshiba Satellite L500-128

Sowieso is dit het enige lijstje dat ik overhoud als ik de pricewatch filter op <16" notebook (ivm portabillity) als ik enkel aardige videokaarten overlaat. Daarbij komt dan nog de Dell Studio XPS 16 als optie.

Videokaarten kun je op http://notebookspot.nl/charts/gpu/ vergelijken.

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 16-08-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44
Ik zit te kijken bij de Dell laptops en daarbij kun je een keuze maken als extra optie:

15,6-inch WXGA WLED (1.366 x 768) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™ [meerprijs € 20,00]

15.6” High Definition+ (1600x900) LED Display with TrueLife

Dat LED beter/mooier is, heb ik wel begrepen, maar is er een groot verschil tussen de High Def 1600x900 op een 15,6'' monitor? De prijs is een stuk duurder, maar is het ook veel mooier/beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik weet niet hoe het zit met de kleurweergave, en ik weet ook niet wat de meerprijs is (die ben je vergeten). Maar het lijkt me vrij duidelijk: Je krijgt meer pixels -> meer werkruimte.

1366x768 is wel prima voor wat browsen, maar met 1600x900 heb je veel meer ruimte om bv 2 A4'tjes naast elkaar te zetten, lekker te fotoshoppen. Het is dan ook niet zozeer de kwaliteit, maar je werkruimte. Als je iets meer wilt dan de standaard resolutie om wat meer kwijt te kunnen, dan is dit zeker een winst. Maargoed, zonder de prijs weet ik ook niet echt of het het waard is. Ik zou er persoonlijk wel 100 euro voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Voor een 15.6” High Definition+ (1600x900) LED Display with TrueLife betaal je 135 euro meer. Deze resolutie is dus niet te hoog voor een 15 inch monitor? Turen naar te kleine letters is ook niet prettig.

Het doel is: tekstverwerking en grafieken met Excel en bij een photoshoot de foto's beoordelen op lokatie. Verder de gebruikelijke dingen zoals Internetten, filmpje, muziek etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dan moet je ook wel toekunnen met het normale scherm. Ik denk niet dat de resolutie te hoog is overigens. Sowieso kun je in Windows zoomen als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Bedankt voor je commentaar! De hogere resolutie trekt toch wel. Zal ook eens kijken bij een winkel waar ze deze resolutie hebben.

... misschien dat de baas ook iets wil bijbetalen, dan kan alles wat beter. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Voor het nieuwe schooljaar heb ik een laptop nodig, nu heb ik de MSI PX600 op het oog.
Is dat wat? Processor is wel snel (p8600) alleen de videokaart is ' maar' een geforce 9300.

Dit moet ik hebben van school:
- dual core processor
- minimaal 2gb ram
- videokaart zonder shared memory
- firewire aansluiting
- wireless
- netwerk aansluiting
- vga aansluiting voor beamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Niet belangrijk.

Wel belangrijk:

1. Wat voor opleiding ga je doen
2. Wat ga jij allemaal met de notebook doen
3. Wat is je budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst thanks voor jullie inspanningen voor het samenstellen van de BBG! Ik heb de dell inspiron 1545 aangeschaft en binnen gekregen. Prima dingetje voor weinig pieken.

Nou heb ik een vraagje, ik heb zoals in de BBG aangeraden was, de optie voor een LED backlit lcd genomen samen met de 6 cell batterij. Is er een manier om hardwarematig te checken of Dell ook echt daadwerkelijk deze dingen in mijn laptop heeft gestopt? Ik kan het nergens op laptop of op de doos vinden en ik ben nog geen held met Vista om dit te achterhalen.

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Accu moet je kunnen checken adv het aantal mah wss. Scherm weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Scherm is na te kijken met Everest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arf kloterig, op de batterij staat 48Wh, op de bon 56Wh. Waarschijnlijk zit dan toch de 4cell er in en hebben ze iets verkeerd gedaan.

Wat is dat everest om het scherm mee te checken? Is er niet iets zichtbaar op het scherm om te checken of het LED of CCFL backlit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Misschien kun je het zien aan de bleeding die je bij LED niet hebt. Maar je kunt het toch beter checken met everest. Ze gaan namelijk je scherm niet bedrukken aan de zichtbare kant... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 00:16:
Wat is dat everest om het scherm mee te checken?
Google is your friend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudiew
  • Laatst online: 19-06 20:24
Ik heb voor volgende week ook een laptop nodig voor school.

Ik speel graag een spelletje, dus wil wel een krachtige laptop. Heb zelf al onderzocht dat je dan beter een duo processor kan kiezen ipv een quad (voor het gamen).

Voor school moeten we ook programmeren, maar volgens mij stelt dat niet veel voor. Hiervoor heb ik dus geen extreem hoge resolutie nodig.

mijn budget ligt maximaal op 1250 euro. Na zelf rond te kijken kwam ik uit op deze laptop: de bto 15m30 met een core 2 duo processor (onderstaande link staan de specificaties van de laptop):
http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=414

Is deze laptop zijn 1250 euro waard? of zijn er betere laptops voor hetzelfde geld of minder.

Aantal eisen die ik stel aan een laptop zijn:
Nieuwe spellen moeten er goed tot redelijk op kunnen draaien. De schermgrootte moet minimaal 15,4 inch zijn en maximaal 17 inch. (moet portable blijven). design van de laptop maakt me niet zo veel uit. Of hij energiezuinig is of niet maakt niet veel uit. De maximale prijs mag 1250 euro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, die BTO 15M30+ is eigenlijk de enige in zijn soort. De MSI GT629 is gelijk (als ik me niet vergis in de typenummers), maar die is of niet in nL te krijgen, of niet met zulke specs. Echt een hele goede keuze m.i. De Dell Studio XPS 16 is het model dat daarna komt qua prestaties, maar die is flink minder snel. De XXODD XNi860tu is volgens mij weer net iets te duur (zou je nog even na kunnen kijken, er zijn goedkopere verkopers zoals notebooktotaal), datzelfde geldt overigens ook voor BTO die ook door andere shops wordt verkocht.

Maar vooralsnog zie ik in de BTO 15M30+ een hele goede notebook voor jou. Zeer vlotte videokaart voor het geld en een hoge resolutie zodat je lekker veel open kan hebben bij het programmeren en uit ervaring weet ik dat je daar nogal wat ruimte voor kan gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 23-08-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Als je een "extreem" hoge resolutie wil is de Dell SXPS 16 misschien nog beter geschikt: 1920*1080 op 16.0" (RGB LED) of 15.6" (WLED).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een laptop voor school/gamen. Ga een rechten studie doen dus voor studie heb ik geen eisen. Qua gaming hoef ik ook het top notch zooi want ik heb geen zin in een veel te dure laptop.

Ik zoek:
Dell/HP
16~17 inch
Moet games normaal kunnen draaien, maar tot bepaalde hoogte. (Dus niet de nieuwste cod met alles op high).
Prijs moet rond de 500-700 euro liggen.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudiew
  • Laatst online: 19-06 20:24
Ik heb nog een vraagje over die BTO

voor 1250 euro heb je de core 2 duo t9500 met 2,6 GHz. Voor 50 euro meer heb je met de dezelfde specificaties een quad core q9000 met 2,00 GHz.

Met die laptop moet ik toch minimaal 4 jaar doen. Hoe zit het over bijvoorbeeld 2 jaar met de games, zouden ze dan allemaal quad zijn of nog steeds duo? En hoe draaien de games van nu op een quad core? Vindt het maar een moeilijke keuzen tussen quad en duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-07 11:16

fritske23

Echte naam Rob

Hey, ik ben op zoek naar een leuke studentenlaptop, nou ben ik bij deze uitgekomen:

Acer Aspire 5536-644
pricewatch: Acer Aspire 5536-644G50MN

Zal ik hier mee goed vooruit kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

fritske23 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:04:
Hey, ik ben op zoek naar een leuke studentenlaptop, nou ben ik bij deze uitgekomen:

Acer Aspire 5536-644
pricewatch: Acer Aspire 5536-644G50MN

Zal ik hier mee goed vooruit kunnen?
Wat wil je er mee doen?
Prima laptop als je niet meer wilt dan wat foto's bekijken, internetten en met tekstdocumenten maken.
De CPU is in deze laptop wel de zwakste schakel. Verwacht dus geen high-end prestaties voor dit geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tsja, lees even *LET OP* - Wat moet ik kopen door. Daar staat onder het kopje "Template" de info die we eigenlijk willen zijn. Een laptop is niet goed of slecht, een laptop kan enkel een foute of goede keuze zijn als we weten wat je er mee wilt gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-07 11:16

fritske23

Echte naam Rob

Hij is vooral voor schoolapplicaties bedoeld, ik hoef er geen zware spellen op te draaien.
Is dit eventueel een betere koop:
pricewatch: Toshiba Satellite Pro A300D-18H
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een laptop nodig voor school/gamen maar nu ben ik een beetje aan het twijfelen dus een aantal laptops.
Ik heb geen al te hogen eisen. Ik speel niet meer als Counter-strike en wat doorsnee rpg's/adventures. En ook voor school heb ik niks speciaals nodig.

1. Dell Inspiron 15/ Dell Studio 15
2. Acer Aspire 5536-644 (Klikk Pagina 1 Folder)
3. Hp Presario CQ71-120ED (Klikk Pagina 4 Folder)

Prijzen liggen allen rond de 500~600 euro dus dat maakt niet zoveel uit. Ik ben vooral op zoek naar wat stevigheid, aangezien de laptop ongeveer elke dag mee moet naar school. HP Presario is wat 17.3inch wat duidelijk groter is dat de andere. Ben benieuwd of dit een groot nadeel is als je elke dag 1 uur heen en 1 uur terug moet reizen.

Misschien dat iemand nog met een totaal andere/betere suggestie komt, let me know.

Alvast bedankt!

Graag uw opinie. Als je meer specs nodig hebt, moet je het maar even melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
@ VraatJ
De Studio 15 wint hands down, de andere notebooks zijn grafisch echt ruk. Daarbij is AMD ook niet zo geweldig atm. Zie maar eens naar de scores op http://notebookspot.nl/charts/.

Een andere optie is deze: pricewatch: Toshiba Satellite L500-128

@fritske23:
Beide hebben niet echt mijn voorkeur. Lees ondestaande maar eens. Die is speciaal voor jou geschreven lijkt me ;)
reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: augustus 2009

De Dell en de Asus die genoemd worden lijken me voor jou de beste keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:55:
@ VraatJ
De Studio 15 wint hands down, de andere notebooks zijn grafisch echt ruk. Daarbij is AMD ook niet zo geweldig atm. Zie maar eens naar de scores op http://notebookspot.nl/charts/.

Een andere optie is deze: pricewatch: Toshiba Satellite L500-128

@fritske23:
Beide hebben niet echt mijn voorkeur. Lees ondestaande maar eens. Die is speciaal voor jou geschreven lijkt me ;)
reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: augustus 2009

De Dell en de Asus die genoemd worden lijken me voor jou de beste keuzes.
Alleen klopt de gpu chart niet van de 4570 (3300 op de site) , haal hier met gemak 4100 op mijn l500-128.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Thanks Tsukasa, de scores van de Studio 15 vielen ook al veel hoger uit. Enkel Notebookcheck, welke ook zo'n database heeft, kende deze score welke ik bij het opbouwen heb gebruikt. Ik zal hem even naar 4100 punten schoppen. Ik gok dat de drivers tegenwoordig wat beter zijn. Ik zie hier en daar ook ~3300 scores, maar ook genoeg hogere. 4100 lijkt me een betere plaats.

[ Voor 24% gewijzigd door GENETX op 24-08-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:47:
Ik heb ook een laptop nodig voor school/gamen maar nu ben ik een beetje aan het twijfelen dus een aantal laptops.
1. Dell Inspiron 15/ Dell Studio 15
2. Acer Aspire 5536-644 (Klikk Pagina 1 Folder)
3. Hp Presario CQ71-120ED (Klikk Pagina 4 Folder)
Zoals Genetx al zegt zijn de Studio 15 en de Toshiba het meest interessant op dit moment.

Als je naar 17" wil is deze ook wel aardig: pricewatch: Packard Bell Easynote LJ65-CU-014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist Dell studio 15 besteld voor 650 euro. ben benieuwd!

• RobvG
  • Laatst online: 05-09 10:51
Ik ga over 2 weken beginnen met m'n studie International Media & Entertainment Management. Daarbij moet ik onder andere gaan videobewerken. De school schrijft daar een laptop voor met minimaal de volgende specs:

CPU: Core 2 Duo 2,33 Ghz
GPU: 256 Ram Videokaart
Geheugen: 512 MB
HDD: 80 GB @ 7200 RPM

Ik wil naar aanleiding van dit zelf minimaal hebben:

CPU: 2,4 Ghz
GPU: vanaf ongeveer Nvidia 9600 GT 512 MB
Geheugen: 4 GB
HDD: 200 GB @ 7200 RPM
Verder wil ik graag een nummeriek deel op m'n toetsenbord en hem eigenlijk ook zo compact mogelijk houden. Dit zijn echter pre's en geen vereisten.

De processor en vooral de snelheid van de HDD maken het me erg moeilijk. Ik kom er niet uit!

Mijn budget bedraagt ongeveer 1100 euro.

• Philflow

Philflow

@ Rob, Dell Studio XPS 16 is een goede deal, mits je gebruik maakt van de mogelijke kortingen.
Enige nadeel is de hitte.

Sony Vaio FW kan nog een interessant alternatief zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 27-08-2009 23:04 ]

• RobvG
  • Laatst online: 05-09 10:51
Philflow schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:01:
@ Rob, Dell Studio XPS 16 is een goede deal, mits je gebruik maakt van de mogelijke kortingen.
Ja ik heb ook gehoord over die kortingen maar ik weet niet hoe dat werkt. :?

Verder hoor ik daar veel negativiteit over bij de koeling omdat het scherm ervoor zit als je hem uitklapt. Dat heeft mij er een week geleden ook op het nippertje van weerhouden om een Studio XPS 13 te kopen.

• Philflow

Philflow

Die kortingen kun je uitvinden door het topic te lezen.

Ik had m'n bericht nog ge edit: XPS 16 heeft inderdaad wat hitte problemen. Sony Vaio FW 41
M kan nog een interessant alternatief zijn. Voor jou studie lijkt me dat wel een passende notebook.

Verwijderd

De Sony heeft een 5400 RPM HDD waar ik 7200 RPM moet hebben. Dat nekt mij ook het meest bij het zoeken. :(

In Ieder geval alvast bedankt voor de moeite die je doet. Als je nog een suggestie hebt hoor ik het heel graag.

• Philflow

Philflow

Voor 60 euro koop je een WD 3200bekt 7200rpm, dus daar zou ik het niet van laten afhangen.

Verder zijn sommige 5400rpm drives sneller dan 7200rpm.

Verwijderd

En hoe krijg ik die in mijn laptop? Ik ben zelf niet handig met computer hardware dus ik durf het niet zelf te doen.

Ik heb me laten vertellen dat je de HDD van een laptop niet zomaar kunt vervangen. Iets met de licenties ofzo. Maar diegene kan er ook naast gezeten hebben (dat hoop ik).

• Philflow

Philflow

Een hdd in een laptop inbouwen is vrij eenvoudig. Instructies zijn te vinden via Google.

Maar als die Sony een WD5000bevt heeft is ie sneller dan sommige 7200rpm schijven.

[ Voor 35% gewijzigd door Philflow op 27-08-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een jaar op een oude desktop te hebben gewerkt ben ik het nu wel zat en wil ik graag een laptop aanschaffen. De PC waar ik nu op werk kan vrijwel niets en is erg traag, dus erg hoge eisen stel ik niet. Ik ben student en woon op kamers, bij m'n ouders heb ik wel een PC voor het 'zwaardere werk'. Tevens vind ik het erg handig om m'n laptop mee naar school te nemen.

Nu las ik in het vorige topic een aantal berichten met laptops voor zo'n 200 a 250 euro. Naar zoiets ben ik op zoek! Snel hoeft het niet te zijn, als ik maar fatsoenlijk kan tekstverwerken en zo nu en dan een filmpje kijken. Photoshoppen kan ik nu wel, maar erg langzaam, is dat mogelijk op een dergelijke laptop?

Heeft iemand een advies voor me? Of is een MM aanbieding nog wat?

Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dan moet je een 2e hands laptop scoren. Voor 200-250 euro heb je zo'n kleine laptop waar je ook niet veel mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:33:
Nu las ik in het vorige topic een aantal berichten met laptops voor zo'n 200 a 250 euro.
Welk topic is dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was met allerlei kortingen en het niet accepteren van de licentie voorwaarden e.d.

De Dell laptops zien er ook mooi uit! Een Inspiron 15 is er al voor 399 of kan ik dan beter voor 549 de Studio 15 nemen?

De eerste stond ook in de BBG studentenlaptop, wanneer verschijnt de nieuwe BBG? :)

[ Voor 209% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Pas over een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog erg in dubio, kan iemand mij een advies geven? Is de Studio 15 de 150 euro meer waard ten opzichte van de Inspiron 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat hangt ook van de geselecteerde configuratie bij dell af natuurlijk.... De Studio 15 heeft gewoon een veel betere videokaart. Maar als je niet gaat gamen zal de Inspiron 15 (die ik overigens zelfs voor 350 euro zie staan) wel een betere deal voor je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie inderdaad de Inspiron nu ook voor 349, mooie prijs voor een nieuwe laptop, maar in vergelijking met de Inspiron voor 399 kan ik beter de laatste kiezen denk ik!

Inspiron 349,-

Base Intel® Celeron® Processor 900 (2.20 GHz, 1MB L2 Cache, 800MHz FSB)
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista® Home Basic SP1 32 Bit - Nederlands
Geheugen 1.024 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Engels (qwerty)
Grafische kaart Intel Integrated GMA 4500MHD
Harde schijf 160 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations Dvd+/-rw-station (cd & dvd lezen/schrijven)
Draadloze connectiviteit Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)

Inspiron 399,-

Base Intel® Celeron Dual Core T3000 (1.80 GHz, 800 MHz FSB, 1 MB L2 Cache)
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Engels (qwerty)
Grafische kaart Intel Integrated GMA 4500MHD
Harde schijf 250 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations Dvd+/-rw-station (cd & dvd lezen/schrijven)
Draadloze connectiviteit Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Voor 399 hoor je eigenlijk de T4200 te krijgen. Ik zou op dit moment niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die krijg je dan wel weer bij de versie van 499...

Zucht, zie door de bomen het bos niet meer! :')

Maar even afwachten is het advies dus? Dell veranderd geregeld hun aanbiedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Inderdaad. En kijk ook eens in de PW. Voor 399,- een T4200 moet lukken, denk ik.

Of zoiets: pricewatch: Toshiba Satellite Pro L300-216

[ Voor 47% gewijzigd door Philflow op 01-09-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 14:02
hallo,
Ik had een vraag over een notebook. Een kameraad van mij is een nieuwe laptop nodig voor school, voor solidworks (hij doet dezelfde opleiding als mij, namelijk werktuigbouwkunde) zijn budget is rond de 600 euro enige wat hij er mee wil is solidworks, maar voor het internet op school moet er ook wifi 802.11 a b of g opzitten... geen n. ook wil hij een 15.6 inch scherm hebben, niet te groot en niet te klein. als ik in de pricwatch kijk kom ik dan uiteindelijk op 10 producten, maar ik weet er niet zo gek veel van om eerlijk te zijn. http://tweakers.net/price...7=&i1216=&a1216=&x=17&y=9 Ik heb al een beetje gekeken op die lijsten op notebookcheck maar daar staat zoveel in dus dat schiet ook niet op
alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Lubbers92 op 01-09-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Lubbers92, voor 600 kun je een behoorlijke Dell Studio 15 krijgen. In het Dell Studio 15 topic wordt uitgelegd hoe je kortingen kunt regelen en evt. Windows kunt terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 14:02
ja, die kwam ik ook al tegen, maar volgens mij heb je met die dells toch een hele lange levertijd en hij is hem echt heel snel nodig aangezien de school al begonnen is. :P de knuppel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Lubbers92 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:11:
ja, die kwam ik ook al tegen, maar volgens mij heb je met die dells toch een hele lange levertijd en hij is hem echt heel snel nodig aangezien de school al begonnen is. :P de knuppel
Neem dan deze:
pricewatch: Toshiba Satellite L500-128
Of voor <499,-
pricewatch: Acer Aspire 5738ZG-423G25MN

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 01-09-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:07
Heeft iemand toevallig ervaring met de eisen die een studie Bedrijfskundige Informatica stelt aan een laptop?

Voor zover ik nu kan inschatten (na alleen een introductie-avond, vanavond eerste echte les :) ) blijft het gebruik toch wel grotendeels beperkt tot Office/Internet en zal er bv. weinig programmeerwerk gedaan hoeven te worden, uiteraard wel afhankelijk van keuzevakken ed.

Het lijkt mij eigenlijk vooral handig om mobiel aan werkstukken ed. te kunnen werken, ook al omdat we veel in groepjes van 4 zullen moeten werken en dan is het gewoon handig als je je spullen kunt meenemen en direct kunt bewerken. Gamen ed hoeft niet, daar heb ik thuis een pc voor en videobewerken doe ik niet aan.

Lijkt mij dat een vrij simpele Dell wel genoeg moet zijn toch? Of zijn er BI'ers hier die daar anders over denken?

Zal het ook vanavond nog even vragen op school, maar altijd interessant om verschillende meningen te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

migchiell schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:21:
Lijkt mij dat een vrij simpele Dell wel genoeg moet zijn toch? Of zijn er BI'ers hier die daar anders over denken?
Voor dat gebruik wel. Maar je verdere wensen zijn ook belangrijk: accu duur, gewicht, budget, HDMI of niet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben op zoek naar een laptop en ook ik zie door de specs het bos niet meer.
Waar ik naar op zoek ben:
Een laptop, hoofdzakelijk voor studie en internet. Daarnaast wil ik er nog wel eens een filmpje op kijken. Gamen doe ik verder niet echt.
Budget: 450 - 700, maar als student geldt: liever 500 dan 700
Scherm: 13,3 inch is prima, iets groter mag ook
Gewicht en uiterlijk vind ik daarbij ook belangrijk. Liever niet zwaarder dan 2kg met een mooi strak uiterlijk.

Ik stuitte zelf op: pricewatch: HP Pavilion dv3650ed Entertainment notebook pc (FW737EA#ABH)
Maar heb ook al wat bij Dell en Asus rondgekeken. Sluit deze HP aan op wat ik verlang / moet ik naar iets anders zoeken / kan ik af met een goedkoper alternatief?

Hulp is gewenst! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Lijkt me een prima keuze. Je zou nog kunnen kijken naar de Acewr Aspire Timeline waarmee je 8 uur op een acculading kan halen, maar die zijn wel wat trager. Ik weet zo in ieder geval geen betere keuze binnen dit budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Voor zijn gebruik zal de Acer Timeline overigens niet trager zijn. Mijn tip: kijk naar de Timeline 13" en 14".

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 02-09-2009 20:15 ]

Verwijderd

Merci! Ik sta nu op het punt om een laptop te kopen, maar twijfel nog tussen twee laptops. De Timeline ziet er goed uit, maar zie ik toch niet helemaal zitten. De twijfel zit'm in de hierboven genoemde HP: pricewatch: HP Pavilion dv3650ed Entertainment notebook pc (FW737EA#ABH)
en een Samsung: pricewatch: Samsung R522-FS03NL

Waarbij ik de Samsung vooral stukken mooier vind dan de HP, die nogal glimmend en flashy is. Wat raden jullie verder aan?

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 08:27
ik wil een laptop kopen maar weet niet goed welke nou ben ik al een tijdje aan het kijken en ik wil graag een 15 - 13 inch (maakt niet veel uit) en moet films en kleine spellen gewoon makkelijk kunnen afspelen. nou zit ik te denken aan een toshiba a300-204
C2D T6400, 3GB, 15.4", 320GB, Vista HP
Radeon Mobility HD3470

ben niet zo in videokaarten dus weet niet goed of er geen betere alternatieven zijn voor 500 eu of iets meer
dank voor reacties

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:35:
Waarbij ik de Samsung vooral stukken mooier vind dan de HP, die nogal glimmend en flashy is. Wat raden jullie verder aan?
De laptops die je op het oog hebt zijn nogal verschillend. Je vergelijkt een 13" CULV met een normale 13" en 15". Als je je eisen en wensen aangeeft kan iemand je wellicht advies geven.
kaasplank1 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:39:
ben niet zo in videokaarten dus weet niet goed of er geen betere alternatieven zijn voor 500 eu of iets meer
dank voor reacties
Goede keuze die Toshiba. Betere videokaart: Acer Aspire 5738ZG.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 03-09-2009 16:45 ]

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:44:
[...]

De laptops die je op het oog hebt zijn nogal verschillend. Je vergelijkt een 13" CULV met een normale 13" en 15". Als je je eisen en wensen aangeeft kan iemand je wellicht advies geven.
Had op de vorige pagina dit gezet:
Ook ik ben op zoek naar een laptop en ook ik zie door de specs het bos niet meer.
Waar ik naar op zoek ben:
Een laptop, hoofdzakelijk voor studie en internet. Daarnaast wil ik er nog wel eens een filmpje op kijken. Gamen doe ik verder niet echt.
Budget: 450 - 700, maar als student geldt: liever 500 dan 700
Scherm: 13,3 inch is prima, iets groter mag ook
Gewicht en uiterlijk vind ik daarbij ook belangrijk. Liever niet zwaarder dan 2kg met een mooi strak uiterlijk.

Ik stuitte zelf op: pricewatch: HP Pavilion dv3650ed Entertainment notebook pc (FW737EA#ABH)
Maar heb ook al wat bij Dell en Asus rondgekeken. Sluit deze HP aan op wat ik verlang / moet ik naar iets anders zoeken / kan ik af met een goedkoper alternatief?

Hulp is gewenst! Alvast bedankt!
Waarbij ik dus al heb gehoord dat de HP een goede optie is, maar net zag ik in een winkel de pricewatch: Samsung R522-FS03NL en nu begin ik dus een beetje te twijfelen. Vooral omdat ik de HP niet zo mooi vind, vanwege het flashy uiterlijk.
Belangrijk vind ik dus een mooi strak uiterlijk, snelle processor voor snel internet- en studiegebruik. Gamen doe ik niet erg veel, maar af en toe een spelletje wil ik toch wel kunnen spelen. Dat zijn dan niet de nieuwste stellen en het hoeft ook niet op de hoogste resolutie. En daarbij maakt het me niet erg veel uit of het een 13,3, 14 of 15,6 inch scherm is.

• Philflow

Philflow

Maar die Samsung is 15" en veel meer dan 2kg.

En voor internet en office is de CPU van de Acer meer dan snel genoeg. Een snellere CPU resulteert niet in een snellere computer omdat de CPU niet de bottleneck is.

Mijn tip: Acer 3810T en de Acer Travelmate 13" (mooi zakelijk design). Als je wat zwaardere spellen wil spelen moet je een betere video kaart nemen, zoals de HP.

[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 03-09-2009 16:57 ]

Verwijderd

Klopt, van de max van 2 kg ben ik een beetje afgestapt. Maar hoe zit het met de specs en betrouwbaarheid, als je de HP, de Samsung en de Acer met elkaar vergelijkt? Dit met het oog op internet, office, Photoshop (geen zware bewerkingen) en af en toe een spelletje a la Football Manager, Pro Evolution Soccer of een ietwat oudere shooter. Een core2solo is dan niet per definitie minder of?

(Had je laatste toevoeging nog niet gelezen). Zal er even naar kijken!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 17:00 ]

• Philflow

Philflow

Zou wel kunnen maar ik zou liever voor Core 2 Duo gaan.

Bouwkwaliteit kun je het beste nalezen op sites als notebookcheck en notebookjournal. Persoonlijk schat ik Samsung iets hoger in, op basis van mijn ervaringen met een NC10.

[ Voor 47% gewijzigd door Philflow op 03-09-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik post hier even voor mijn ouders, niet bepaald studenten, maar qua eisen past het hier het beste. Mijn vader brengt aardig wat tijd door achter de computer; surfen, 'lichte' fotobewerking (vakantiekiekjes etc), soms een beetje downloaden. Hij wil nu voor mij moeder - een totale digibeet - een laptop kopen. Voornaamste eis; een wat groter scherm. Budget tot 500 of voor echt wat beter nog wel tot 600 (maar met deze eisen lijkt me dat niet nodig).

Ik kwam zelf uit op deze:
pricewatch: Toshiba Satellite L350-235

http://notebookshop.nl/662138/asus-k70ij-ty002c.html

http://ecomm.euro.dell.co...36-4992-aad2-cc186c822935

(edit dat linken naar dell werkt niet helemaal geloof ik, hier de specs voor 499,-
17,3-inch witte led TFT-beeldscherm met HD+-resolutie (1.600 x 900) en TrueLife™
Intel® Pentium® Dual Core-processor T4200
320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Intel Integrated GMA 4500MHD)

die korting bij de dell maakt het wel interessant.

Hebben jullie nog tips voor mij? Of het ik mooie laptops gemist in mijn zoektocht? Alvast bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de link naar de dell doet het niet :')

werkt met cookies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was er al zelf achter gekomen :)

zucht en inderdaad stond de processor niet tussen het rijtje specs, nu toegevoegd :)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:51:
Hebben jullie nog tips voor mij? alvast bedankt!
Wat voor CPU heeft die Dell?
De Toshiba is nergens in voorraad.

Edit: ah T4200. prima keuze dan.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 04-09-2009 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die Dell lijkt me een prima keuze voor dat geld inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Voor 499,- is dat lekker scherp. Met 1600*900 LED scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:22
Ik heb voor mijn studie informatica een nieuwe laptop nodig. Heb nu een Acer Aspire One maar das niet echt handig om om te programmeren de hele dag.
Daarom zoek ik een laptop met een 15" scherm. Ik heb namelijk geen zin om elke dag een 17"+ laptop naar school te slepen.
Ik vond op de HP site deze laptop.
HP Compaq 6730s
Ik kan hem niet in de pricewatch vinden, maar wel bij central point, stond bij HP op de site.
CentralPoint
Daar staat die voor 550,- euro.

Of anders deze, maar volgens mij is die HP meer waar voor je geld.
Ik heb ook helemaal geen ervaring met Samsung laptops, zijn die een beetje goed? Ik wist voor gisteren niet eens dat ze laptops maakten :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Zoidberg
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 22:12
Ik ga binnenkort voor een paar maanden naar het buitenland en zoek om die reden een notebook. Hoeft verder geen grafisch bakbeest te zijn, ik vind vooral de accuduur en een beeldscherm wat prettig voor de ogen is van belang en leek mij qua grootte en mobiliteit een van rond de 15 inch wel prima (en prijs max 400-450).
Nav de BBG zat ik te denken aan de K-serie van Asus, maar ik vroeg mij af wat de pro's en cons van Asus zijn t.o.v. bijvoorbeeld Acer, MSI of Dell in deze klasse laptops. Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ozzie schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:27:
Ik heb ook helemaal geen ervaring met Samsung laptops, zijn die een beetje goed?
Jazeker. Qua bouwkwaliteit en toetsenbord zitten ze boven het gemiddelde.
Dr. Zoidberg schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:32:
Nav de BBG zat ik te denken aan de K-serie van Asus, maar ik vroeg mij af wat de pro's en cons van Asus zijn t.o.v. bijvoorbeeld Acer, MSI of Dell in deze klasse laptops. Bedankt alvast.
Meer eigen inzet wordt op prijs gesteld. Kopieer bijvoorbeeld de specs van de laptops die je overweegt, of geef een link naar de laptop in de Pricewatch.

[ Voor 46% gewijzigd door Philflow op 05-09-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Zoidberg
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 22:12
Ok, begrijpelijk. Ik heb dit lijstje tot nu toe:

ASUS K50IJ-SX051C
(PDC T3000, 4GB, 15.6", 250GB, Vista HP) Is hier nog een prijsdaling te verwachten?

ASUS K50IJ-SX067C
PDC T3000, 4GB, 15.6", 250GB, Vista HP

DELL Inspiron N0054510
(CDC T3000, Intel Integr. GMA 4500MHD, 3GB, 15.6" (WXGA CCFL met Truelife))

Acer Extensa DC
T4200, 2GB, 15.4", 250GB, Vista HB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dit lijkt me wel een mooie voor je:
pricewatch: Packard Bell Easynote TJ65-AU-003

Of deze: pricewatch: HP Presario CQ61-220ED (NZ323EA)

Betere CPU dan de Asus en wat steviger dan de Acer.

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 05-09-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Ik wil deze week 2 nieuwe laptops kopen, maar ik houd me al een tijdje niet meer zoveel bezig met computers dus weet niet wat goed of slecht is.

De laptops dienen voor gewoon Office toepassingen, wat te kunnen surfen en een simpele game te kunnen spelen of film te kijken.

Ik heb ook nog 2 x 1Gb ram geheugen liggen voor eventueel nog bij te steken.

Ik heb de keuze uit een aantal laptops waaronder deze:

HP notebook
15.4" TFT scherm
intel core 2 duo T5870
2 Gb intern geheugen
160 Gb harde schijf
Intel GMA 4500
Windows Vista + gratis upgrade voor Windows 7

Acer eMachine
15.6" TFT scherm
Intel dual core T4200
3 Gb intern geheugen
250 Gb harde schijf
Intel GMA 4500

Samsung
15.6" TFT scherm
Intel dual core T3400
4Gb intern geheugen
250 Gb harde schijf
Intel GMA X4500

Acer
15.6" TFT
AMD Athlon X2 Dual-core QL64
4Gb intern geheugen
500 Gb harde schijf
ATI mobility Radion HD4570 512mb dedicated HDMI

Samsung
16" TFT
Intel dual core T4200
4Gb intern geheugen
320 Gb harde schijf
ATI radeon 4330 512mb dedicated geheugen

Welke raden jullie aan of af (min of plus punten)?

mvg

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Bert zijn de prijzen niet belangrijk?

Van die laptops vind ik de Samsung 16" met T4200 het beste. Samsung heeft betere bouwkwaliteit dan Acer en Intel maakt betere notebook CPUs dan AMD.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 06-09-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijzen liggen allemaal tussen de 500 en 600 euro, bij sommige krijg je wel wat extra's wat je bij anderen dan weer niet hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog eens goed gekeken en een Dell Inspiron lijkt me een goede keuze, nu nog welke, een 15 of een 17. Enerzijds heb ik liever een groot scherm, maar de prestaties wegen toch zwaarder. De korting op de Inspiron 15 is ook veel hoger, alhoewel dat natuurlijk ook gewoon fictief kan zijn. Graag jullie advies!

Dell Inspiron 17

€549 + €29 verzendkosten maakt €578

Processor
Intel® Pentium® Dual Core-processor T4200 (2,00 GHz, 800 MHz, 1 MB cache)

Monitor
17,3-inch witte led TFT-beeldscherm met HD+-resolutie (1.600 x 900) en TrueLife™

Videokaarten
512MB ATI Mobility Radeon HD4330

Geheugen
3.072 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 1.024]

Harde schijven
250 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf

Dell Inspiron 15

€549 (gratis verzending)

Processor
Intel® Pentium® Dual Core Processor T4200 (2,00 GHz, 800 MHz, 1 MB cache)

Monitor
15,6-inch WXGA CCFL (1.366 x 768) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™

Videokaarten
256MB ATI Mobility Radeon HD4330

Geheugen

Harde schijven
320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf

Of staar ik me nu blind op een Dell laptop en kan ik voor dit geld net zo goed een mooie Samsung kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 23:19:
Of staar ik me nu blind op een Dell laptop en kan ik voor dit geld net zo goed een mooie Samsung kopen?
Voor deze bedragen kun je ook notebooks kopen met ATI 4570 die een stuk sterker is. Zie Pricewatch.

Tevens zou Dell Studio 15 met diverse kortingen onder de 600 kunnen komen.

PS. Samsung is een goed merk vind ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 07-09-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:09:
[...]

Voor deze bedragen kun je ook notebooks kopen met ATI 4570 die een stuk sterker is. Zie Pricewatch.

Tevens zou Dell Studio 15 met diverse kortingen onder de 600 kunnen komen.

PS. Samsung is een goed merk vind ik.
Een Studio 15 kost zelfs maar €529 + €29 = €558

Dat is net iets duurder dan de Inspiron 15, maar goedkoper dan de Inspiron 17!

Deze is dus voorzien van de ATI 4570 en heeft tevens de T4200...

Dan lijkt me dit de best keuze! Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Inderdaad. Goede keuze.
Pagina: 1 2 3 Laatste