Acties:
  • 0 Henk 'm!

[NBBG Aanschaf] Businessnotebook augustus 2009

De NBBG's zijn, na een tijdje discussieren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een NBBG notebook als uitgangspunt genomen maar wil je toch een een andere notebook en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen NBBG-notebook en vermeld waarom je de keuze hebt gemaakt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :). Voor een wat uitgebreidere uitleg lees je dit topic door.
Notebook
pricewatch: Dell Vostro 1320 (N0713217)

Alternatieven
pricewatch: Toshiba Portégé M800-11E
pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N
pricewatch: Lenovo Thinkpad SL300 27382LG

http://tweakers.net/revie...gustus-2009-pagina-4.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 19:40
en waarom geen hp ?
4310s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die was nog te nieuw. In het begin was die nog niet eens leverbaar, pas op het allerlaatste moment. Maar door te weinig ervaringen en een te nieuw model leek het ons geen goed idee om ineens te switchen. Daarbij moet een businessnotebook ook wel betrouwbaar zijn.

Hele leuke notebook die we vast nog wel terug gaan zien. Maar op het moment net iets te nieuw om aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-02 20:55
Die sl300 is wel erg duur. Kijk eens naar het nieuwe model: NS6B3MH
Groeten

jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik zit te overwegen om de Vostro aan te schaffen als nieuwe laptop voor m'n studie.
Maar kan dit überhaupt wel als simpele consument, dus niet als bedrijf? En als dat kan, werkt de garantie dan ook gewoon voor consumenten?

Ik zou de laptop eventueel ook via mijn vader zijn bedrijf kunnen laten aanschaffen, wat dan misschien zelfs excl. btw zou kunnen. Maar dan ben ik waarschijnlijk ook voor de garantie van dat bedrijf afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij kun je hem gewoon bestellen als consument en dan gewoon iets als thuis invullen. Ik heb er geen ervaring mee, maar zoiets staat me bij. Ik denk dat je wel meer info kan vinden als je even googled.

Je hebt wel gewoon recht op de garantie die ze geven, dat is gewoon onderdeel van de notebook, dus dat maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelelen tussen de Thinkpad sl300 en de Samsung X360 AA03 voor mijn studie.
Hetgene wat ik er mee doe is: elke dag meenemen en af en toe een HD film streamen en kijken op mn fullhd tv.
Prijs lenovo: 700
Prijs Samsung 899
Vandaag trouwens bij de Mediamarkt gehoord dat de garantie van Lenovo zeer slecht zou zijn?? (geloof ik zelf niet!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, je hebt de thinkpad reeks en de goedkope lenoivo chinesen meuk. Dit is een thinkpad, al is het wel ene budghet thinkpad, dus ik denk dat het wel op en normaal niveau zit.

De X360 is gewoon te traag, een Acer Aspire Timeline met dual core is dan een betere optie.
pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TG-944G32MN

* GENETX gaat even zoeken naar andere opties

Andere optie is overigens een Apple Macbook Pro 13". Met wat studentenkortingen kun je die voor 1000 euro krijgen.

Andere opties:
pricewatch: HP Pavilion dv3650ed Entertainment notebook pc (FW737EA#ABH)
pricewatch: Samsung Q210 FS01
pricewatch: Samsung Q320 AS02
pricewatch: Toshiba Portégé M800-11E

Tablet?
pricewatch: HP Touchsmart tx2-1150ed (NP654EA) :P

Er is hoe dan ook zat leuks :D

Maar vertel verder eens wat meer over het gebruik van je notebook, je eisen en wensen en je budget

[ Voor 62% gewijzigd door GENETX op 18-08-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 19:32

sdy

Ik ben druk op zoek naar een goede laptop en denk dat ik het moet zoeken in het bussiness-segment. Momenteel heb ik een 15.4" scherm op 1280*800. Dit vindt ik prettig werken. Het is alleen moeilijk om te weten te komen welke laptop aan mijn eisen voldoen. Ik zit bijvoorbeeld naar deze laptop te kijken:
Acer Aspire 3935-864G25Mn.

De vraag is echter of dit (ook vergeleken met de voorgestelde modellen) een goed of beter alternatief biedt. Even een aantal punten die het wat duidelijker maken:
  • budget: 800-1200 euro
  • programmeren moet goed kunnen (duidelijk scherm, niet te speigelend)
  • programma's als photoshop/gimp moeten goed draaien (is dat nou cpu of gpu?)
  • ik wil graag ubuntu goed kunnen draaien (ondersteuning)
  • 3g hoeft van mij niet
  • harde schijf hoeft niet enorm groot te zijn
  • batterijduur is belangrijk (huidige laptop doet het hooguit een half uur, hoogst irritant)
  • liefst een (mogelijkheid tot upgraden naar) solid state disk
  • ik ben niet van plan zware games te gaan spelen
  • degelijke bouw
  • licht en zo dun mogelijk (het oog wil ook wat)
Nu lees ik vaak dat acer niet echt best spul is, klopt dit of is dit meer iets van 'vroeger'. Als meer infor gewenst is dan geef ik dat graag.

edit: lees net de reactie hierboven, die timeline zag ik in de winkel, mooi plat ding, staat ook in het lijste erbij als wens.

[ Voor 6% gewijzigd door sdy op 18-08-2009 21:41 ]

Time is an illusion. Lunchtime doubly so.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou zeggen: Bezoek een mediamarkt oid. Veel van je eisen zijn zo persoonlijk dat we daar simpelweg niet veel over kunnen zeggen: In hoeverre is een spiegelscherm bij jou goed genoeg? Wat vind jij qua design mooi?

Photoshop en GIMP zijn voornamelijk CPU (Alleen Photoshop CS4 doet _iets_ met je videokaart, maar dat stelt ook neit veel voor). Voor de rest ondersteunen fabrikanten amper iets dat !Windows is... Let er op dat je gewoon een Intel platform neemt, intel gma's, wifi ed zijn allemaal goed gesupport, dus dat lukt dan vaak wel. Een SSD kun je er altijd wel in bouwen, daar hoef je ook niet op te letten.

Maar zoals gezegd, kijk eens wat je mooi vind en wat niet. De Aspire Timeline is mooi en kan lang op de accu, maar is ook minder krachtig met een 1,4GHz dual core. Altijd de afweging: Kracht of accuduur... De Dell Vostro 1320 is ook een optie, die kun je met mat scherm krijgen wil sowieso ook lang op de accu en heeft volgens mij wel goede linux support. Maar kijk eens en dump hier de notebooks die je wel mooi vind, dan kunnen we eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdy

sdy

Ik zal morgen eens een lijstje samenstellen en dan terugkomen met wat voors en tegens. Alvast bedenkt voor het advies. Ik zal zeker eens bij een mediamarkt binnen lopen om de apperaten eens van dichtbij te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan hem zoiezo elke dag mee te nemen naar school (Max maar 13 á 14inch),

-Verder één of meerdere old-school spellen erop spelen (red alerd oid.)
-Projecten maken, veel applicaties tegelijk open, incl photoshop.
-internetten
-thuis op het N-netwerk bestanden delen + HD films streamen + afspelen via HDMI
-Wachten op Windows7 en installeren:D

Dit is het zo een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan voldoen eigenlijk alle notebooks die ik nomde wel. Alleen is de Aspire Timeline dus wat zwakker met de SU9400.

De Toshiba heeft als voordeel iig een business notebook te zijn met 3 jaar garantie en verder een hele goede prijs/prestatieverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is waar, maar die SL300 heb ik bij Azarty gezien met 1 extra jaar garantie voor 14 euro:)

Die HP is er alleen in die ultra-goud-bling-bling kleur;)?
Voor de prijs van de Samsung Q320 heb je ook een Dell XPS studio 13 die je langzamerhand kan uitbereiden:D
Ik probeer een beetje in de buurt van de 700 te blijven, ivm het student zijn gedeelte(A)

***edit***

Heeft iemand hier ervaring met die SL300?? Hij is volgens mij ook wel netjes aan de specificaties + prijs?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo'n Dell kun je net zoveel uitbreiden als iedere andere laptop hoor. Dell geeft je bij aanschaf enkel de optie om wat te wijzigen itt de rest, maar achteraf is het bij beide net zo goed te doen.

Maar welke SL300? er zijn er drie namelijk
http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0

Als ik eerlijk ben dan zou ik die paar extra euro voor de Toshiba uitgeven. Je krijgt een behoorlijk snellere CPU 300-400MHz meer) die ook nog eens zuiniger is (25W vs 35W), 2 jaar extra garantie, meer RAM. Alleen al de garantie is het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Lenovo Thinkpad SL300 (NS6K5MH)

Ja, die Toshiba heeft ook zeker leuke specs!

Hoe zit het met de videokaarten in de laptops? desktop videokaarten ben ik redelijk up-to-date (net een desktop pc gebouwd) maar op laptop gebied nog niet echt.

Ik heb er zo een beetje 3 gezien: GeForce G 105M
Intel GMA 4500MHD
GeForce Go 9300M GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allemaal low end. Dan heb ik nog het liefste de GMA ivm stroomverbruik. Prestaties @ http://notebookspot.nl/charts/gpu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, haha ik zie het!
En wat zijn een beetje de zwaarste dingen die je op een 4500 of 105m kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, eigenlijk alles behalve gamen en 3D renderen. Dingen als Full HD content, photoshop, fotobwerking gaat allemaal prima. Aero draait ook. En zelfs wat oudere games (zelfs COD4 zou nog redelijk lopen volgens sommigen, al vind ik 20 FPS niet echt toereikend). Maar eigenlijk alles behalve gamen, alleen de oudere games lopen er echt goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, achja dat is alleenmaar positief.. een potje FallOut3 kan ik dan niet eens tijdens schooluren.. beetje bescherming tegen mezelf dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdy

sdy

sdy schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:05:
Ik zal morgen eens een lijstje samenstellen ...
Ik heb gekeken en twijfel erg over de Acer Aspire Timeline 4810T-944G32MN of de Acer Aspire Timeline 4810TG-944G32MN. Mijn vraag is echter, hoe snel zijn deze dingen. Kijk, het zullen zeker niet de snelste zijn, maar hoe presteren ze bijvoorbeeld vergeleken met de modellen die aangeboden zijn? Het mooie aan de laptops vindt ik dat ze heel plat zijn en zuinig (onder windows). Het verschil tussen de twee modellen hierboven is de grafische kaart: Intel GMA 4500MHD tegen een Radeon HD4330. Zoals ik al zij ben ik van plan geen zware games te spelen en wil ik ubuntu draaien dus misschien dat de intel versie wel een betere optie is (goedkoper).

Nog even een side-note: momenteel heb ik een asus a6va notebook met een good 'ol singlecore centrino op 2ghz (gekocht in aug. 2005). Hierop draait ubuntu met virtueel windows met daarin photoshop cs3, maar soms tergend traag. Iemand een idee hoe prestatie wat dat betreft op bovengenoemde modellen zullen zijn?

Ik sta open voor andere ideeën aangezien mijn budget wel iets meer toe laat (tot max 1200 euro).

Verwijderd

En als deze laptop Wireless N had dan was dit hem geweest!

pricewatch: Samsung X460 FA01

Ik heb geen zin om dag en nacht met zo een USB stokje uit mn lappie rond te lopen:(
een andere manier om dit op te lossen wellicht?
Gewoon een andere WLAN kaart in je Mini PCI-Express slot gooien? Dat kaartje kun je gewoon vervangen hoor..

Verwijderd

Dus je kan de Wireless kaart net zoals in een desktop vervangen?
Ja, er zit gewoon een mini-PCIe kaart in. Als je geluk hebt zit er nu zelfs een broadcom in, daar raak je dan zeker van af, mensen die Mac OS X op de notebook willen zijn er gek op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel heel erg handig, Bij LaptopShop is ie nu 849,- incl verzending.. dit is nog wel te doen.
Wat voor een PCI-e kaart moet ik er dan bij kopen, en is het zeker dat deze ondersteund word? want dan koop ik die er direct bij!

GENETX
Dan ligt voor mij de keus nu tussen deze X460, en de SL300 ivm de looks van een laptop laat ik de toshiba achter... Veel verschil tussen deze 2 laptops, de sl zou wel iets sneller zijn, maar die X460 is nieuwer en gaat langer met een accu om, wat wel handig kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.intel.com/netw...s/adapters/5000/index.htm of http://www.intel.com/netw...s/wireless_n/overview.htm
Zoiets bijvoorbeeld. Ik heb iig nog nooit een notebook gezien waar die er vast in zat dus ik geeft geen garanties, maar 99% kans dat het gewoon kan :)

Dit is zo te zien de beste optie: pricewatch: Intel WiFi Link 5100 De 5300 hoef je niet te nemen. Je notebook zal wel geen 3 antenne's hebben om er gebruik van te maken. Die antenne's kun je overigens op het kaartje aansluiten op de pinnen. Makkie dus :)
Pagina: 1