10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Er is er geen een zo goed als de 366 omdat je als je die op 550 zet je gebruik maakt van een 100 Mhz bus. In dat geval draait de rest van je hardware op de normale snelheid: PCI op 33, AGP op 66, enz.
Ik heb zelf 2x 433@541, en dan draaien dus je pci,agp, etc ook hoger dan de bedoeling is en die lijden daar onder.
Kun je toch ergens de 366 aankomen (boxed) moet je dat zeker doen. In alle andere gevallen weet ik het niet. Je kunt bijv niet oc en een 500 halen.
Ik heb zelf 2x 433@541, en dan draaien dus je pci,agp, etc ook hoger dan de bedoeling is en die lijden daar onder.
Kun je toch ergens de 366 aankomen (boxed) moet je dat zeker doen. In alle andere gevallen weet ik het niet. Je kunt bijv niet oc en een 500 halen.
Verwijderd
Je zou het eens kunnen proberen bij wat 'lokale' computerboeren. Dus niet de grotere zaken want die verkopen ze meestal niet meer. Sommige van die zaakjes verkopen nog complete C366 systemen dus moeten ze die dingen nog hebben.
kijk de 366 roels
daarna zo ik voor de 400 gaan of kijk ff bij: www.sharkyextreme.com en dan moet je ff in de overclock guide kijken de celeron
die geeft al je antwoorden op jouw vragen.
Greetingz,
Ridge
daarna zo ik voor de 400 gaan of kijk ff bij: www.sharkyextreme.com en dan moet je ff in de overclock guide kijken de celeron
die geeft al je antwoorden op jouw vragen.
Greetingz,
Ridge
www.tradealliance.nl
Verwijderd
Volgens mij heeft De Regenboog ze nog. Normaal gesproken een veel te dure zaak, maar ze hebben nogal veel keuze, en een redelijke voorraad.
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Ik heb ooit eens gelezen dat er een zaak was die c366 met 'overklokgarantie' verkochten. Weet iemand hun website en of ze die dingen nog verkopen?
Waar moet ik trouwens op letten als ik een goed overklokbare wil hebben?
Waar moet ik trouwens op letten als ik een goed overklokbare wil hebben?
DaZZle, waar je het over hebt is Eynstein computers (www.eynstein.nl) maar ze leveren GEEN garantie dat een Celeron366 ook op 550Mhz loopt, ze testen het alleen.
Dit gebeurt door 3DMark2000 te draaien bij max 2,1 V. Wil je er meer van weten, zul je ze gewoon ff moeten mailen.
btw. ik heb er daar zelf twee gekocht en ze doen het inderdaad ook echt op 550 MHz.
Dit gebeurt door 3DMark2000 te draaien bij max 2,1 V. Wil je er meer van weten, zul je ze gewoon ff moeten mailen.
btw. ik heb er daar zelf twee gekocht en ze doen het inderdaad ook echt op 550 MHz.
Volvo V70 D5 my2011
Ik heb nu al een c366 die redelijk loopt op 550, maar niet helemaal stabiel. Ik moest ten eerste er al een flinke koeler met koelpasta en 2 fannen op monteren om hem zover te krijgen. Hij draait nu op 2.2V-2.6V stabiel, maar het probleem dat ik heb is dat bij het uitpakken van .rar bestanden ik steeds crc errors krijg op 100mhz busklok. Steeds op een andere plek. Het ligt zeker niet aan het geheugen want ik heb alletwee mijn dimms apart geprobeerd, dus het moet echt aan de processor liggen. Zijn jullie het hier ook mee eens?
Mijn plan is dus een nieuwe c366 te kopen die (hopelijk) wel overklokbaar is, en mijn oude dan voor een redelijk bedrag op de 2ehands markt te dumpen... goed plan of bestaan er betere mogelijkheden?
Mijn plan is dus een nieuwe c366 te kopen die (hopelijk) wel overklokbaar is, en mijn oude dan voor een redelijk bedrag op de 2ehands markt te dumpen... goed plan of bestaan er betere mogelijkheden?
Verwijderd
Dazzle, mischien kun je door je celeron en koelblok te lappen net dat beetje meer eruithalen, het lijkt erop dat je er al bijna bent dus,
Andere mogelijkheid is om geen RAR files te openen
Andere mogelijkheid is om geen RAR files te openen
Ik ben bang dat als ik dat ga doen ik mijn cpu helemaal niet meer 2ehands kwijt ga raken...
Ik kreeg dit mailtje van ze terug:
Tot onze spijt moet ik u mededelen dat wij helaam door onze laatste voorraad
C366(@550) zijn. Alle in ons bezit zijnde C366's laten zich niet meer
overklokken.
Daar komt nog bij dat we ze ook niet meer kunnen inkopen. We zijn dan ook
bang dat we hiermee aan het einde van het C366@550 hoofdstuk beland zijn
(jammer trouwens).
Onze excuses.
----------------
Dit betekent dat ze bij andere winkels hoogstwaarschijnlijk ook onoverklokbare c366's hebben?
Toch maar lapping dan misschien.....
Tot onze spijt moet ik u mededelen dat wij helaam door onze laatste voorraad
C366(@550) zijn. Alle in ons bezit zijnde C366's laten zich niet meer
overklokken.
Daar komt nog bij dat we ze ook niet meer kunnen inkopen. We zijn dan ook
bang dat we hiermee aan het einde van het C366@550 hoofdstuk beland zijn
(jammer trouwens).
Onze excuses.
----------------
Dit betekent dat ze bij andere winkels hoogstwaarschijnlijk ook onoverklokbare c366's hebben?
Toch maar lapping dan misschien.....
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het door de L2 cache komt. Als ik deze uitschakel is het probleem opgelost.... Heeft iemand enig idee hoe je de L2 cache beter overklokbaar kan maken? heeft lapping daar effect op?
Pagina: 1