Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe System Center Variant : System Center Service Manager

Pagina: 1
Acties:

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Microsoft is bezig de concurrentie aan te gaan met HP en BMC of het gebied van ITIL Tooling. Hun nieuw tool die binnen de System Center familie gaat vallen, gaat de naam krijgen System Center Service Manager (SCSM).

Wat is het nu? Oneerbiedig: een helpdeskpakket (maar dan wel een gave). Het pakket is een implementatie van ITIL en MOF zodat het naadloos in bedrijf gebruikt zou moeten kunnen gaan worden. Maar wat is er nu apart aan? Incidenten worden bijvoorbeeld automatisch aangemaakt. Is het zo dat je met andere pakketten handmatig een call moet aanmaken als er ergens een schijf uitvalt van een server, met SCSM krijg je daar een call van, wellicht nog vóórdat hij uitgevallen is. Hoe doet hij dat? Hij heeft koppelingen naar SCCM voor z'n CMDB database, SCOM voor z'n health database en AD voor z'n accounts database. Als je die allemaal koppelt en je stopt er wat intelligentie bij krijg je dus SCSM.
Afbeeldingslocatie: http://blog.master-it.nl/_images/_blog/teched-09.png

Specifieke aandachtgebieden zullen zijn:
  • Diepgaande integratie van System Center Operations Manager en System Center Configuration Manager.
  • Het ontsluiten van self-service portals om helpdesk kosten te beperken.
  • Een standaard set van geautomatiseerde IT processen gebaseerd op ITIL en verwerkend volgens het Microsoft Operations Framework (MOF).
  • Een uitbreidbaar platform dat het mogelijk maakt uit te breiden met Management Pack en Microsoft Operations Manager.
Ik werk in een hele grote ITIL organisatie en heb me dus ook ingeschreven voor de beta van dit product.Hopelijk wordt ik geaccepteerd als beta-tester ;). Voor degene die zich hier ook willen inschrijven, dat kan via Microsoft Connect (de gebruikelijke manier)

Dit topic is bedoeld als een soort dicussie, wat zijn de voordelen, wat zijn de nadelen enzovoort.

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 01-08-2009 14:30 ]

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11 12:41

tim427

Turbulence!

Mooie TS!

Ik ben langzaamerhand ook aan het keiken naar dit soort pakketen. (puur uit hobby om mee te beginnen, later echt in praktijk)

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ja inderdaad, System Center is erg leuk, en wordt alleen maar leuker. Ik denk dat dit erg goede stap is van Microsoft, je kunt nu bijvoorbeeld welke changes zich hebben voordaan op welk systeem, wanneer, wat voor impact enzo, en natuurlijk zijn daar allemaal weer rapporten van te maken.Trouwens op mijn blog vind je er nu ook een artikel over. Bij andere ITIL tooling is dat nog al eens lastig te zien.
Blog artikel op mijn eigen blog over System Center Service Manager

[ Voor 26% gewijzigd door Turdie op 02-08-2009 22:30 ]

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Alweer een missing link die wegvalt bij MS :) Hopelijk wordt het product goed afgewerkt op de markt gezet, ze moeten zich alvast niet zo hard haasten als met hun virtualisatie. Ben erg benieuwd. Ik ga echter geen beta aanvragen omdat ik geen SCCM / SCOM draaien heb in een test omgeving. Als je dat niet hebt blijft gewoon de zoveelste helpdesk database, en dat zou duidelijk onrecht aandoen an wat het product echt beweert te zijn.

Het virtueel lab ga ik zeker eens bekijken op mn windows pc morgen..

interessante blogpost van shadowman12

[ Voor 3% gewijzigd door Yalopa op 02-08-2009 22:22 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Heel even dit topic weer omhoog schoppen. Nadat de beta kwam, heeft Microsoft het product ingetrokken en vrijwel helemaal opnieuw geschreven.

Het is inmiddels in een 180 dagen versie te downloaden ter test.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 09:14
pff al die filmpjes van MS is meer marketing onzin dan dat je echt kunt zien wat je er mee kunt.
Ik ga maar eens verder onderzoeken..

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
Mocht je SCSM gebruiken of willen gebruiken binnen je organisatie is er een mooie addon voor gemaakt.
Call Script Manager door Seven-Winds. ( google is your friend )

Verder bevalt SCSM me echt prima! zeker door de koppel mogelijkheden met SCCM / SCOM
Pagina: 1