[Mac Pro] Geheugen bijprikken of niet

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 23:09
Als ik in mijn Activiteitenweergave kijk zie ik dat na het starten van o.a. VMWare Fusion het vrij geheugen naar ±23 MB terugloopt. Erg weinig dus. Nou heb ik altijd begrepen dat het Inactief geheugen beschikbaar kan worden gemaakt voor een applicatie als dat nodig is. Heb ik dat goed begrepen? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FMCJZ8zy04K9luUAkY8eUWn0/full.png Dus heb ik nu nog ±23 + ±469 'vrij' of niet. Wordt het systeem sneller als ik er geheugen bijzet (met dezelfde apps open) of niet. Ik weet niet hoeveel schijfactie er nu plaatsvindt, maar snel vind ik 'm niet.

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Beschikbaar + inactief is inderdaad je vrije geheugen. Ik heb laatst mijn MBP geupgrade naar 4GB (Crucial memory) omdat ik toch vaak richting de 2GB gebruikt ging. Safari en iTunes vreten best veel geheugen en als je er wat VM's bij draait dan kan het hard gaan. Je Mac zal echter pas traag worden als hij gaat swappen. Dat is hier nog niet echt het geval. Als je Mac traag aanvoelt zou je eens met top in de terminal kunnen kijken welk proces het meeste cpu en disk vreet.

Tenslotte, als je regelmatig zo rond de 400-500MB vrij geheugen hebt dan zou ik persoonlijk wel uitbreiden.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:26

breinonline

Are you afraid to be known?

^ met stom, het hoeft nog niet maar een upgrade zal je waarschijnlijk net iets meer lucht geven.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
rig0r schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 12:13:
Als je Mac traag aanvoelt zou je eens met top in de terminal kunnen kijken welk proces het meeste cpu en disk vreet.
Hoe doe ik dat? :)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Don't bother, het voegt helemaal niets toe aan Activiteitenweergave.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Ik zou inderdaad voor crucial gaan, is in het verleden vaak door Apple gebruikt, en hebben een wizard op hun site waarbij je de beste sticks voor je mac kan vinden. Het is tevens een heel stuk goedkoper dan het officiele apple branded geheugen. Als je die prijzen op de apple site ziet wanneer je daar een comp samen stelt schrik je je af en toe helemaal rot wat een kleine bump in specs moet kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2009 15:01 ]

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Terminal openen en top intikken :) Je kan inderdaad ook met de Activity monitor kijken, maar ik gebruik liever top vanwege mijn unix achtergrond :P
Pagina: 1