Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] PC niet zichtbaar in werkgroep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een PC toegevoegd in werkgroep. In begin werkte alles goed. Kon shared files gewoon benaderen via netwerk.
Sinds vandaag doet hij moeilijk. Ik kan via path nog wel de shared files benaderen, bijv \\Btbg-server\Shared Files o.i.d., maar hij staat niet zichtbaar in werkgroep.

Iemand enig idee hoe het kan dat hij niet zichtbaar is?

Alvast bedankt,

Marijn

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[search=netbios naamresolutie werkgroep] of [google=windows networking master browser] zou je al aardig op weg moeten helpen.

Op GoT is het een goede gewoonte om ook even aan te geven wat je zelf zoal hebt gedaan om een oplossing te vinden, en dus niet zomaar een vraag neer te gooien zonder zelf iets te doen ;)

Als je met de bovenstaande links aan de slag gaat, en iets meer vertellen kan over welke besturingssystemen je gebruikt ( al zal dat wel weer Windows zijn - maar dan nog is het wel handig te zeggen of het XP, Vista of wat anders is) dan stellen we dat wel op prijs :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Googlen gaf geen resultaat. Allemaal windows XP in zelfde werkgroep.
Bekabeld netwerk.
Vergelijkbaar probleem als Computers niet weergegeven

Helaas is er in dat topic geen goed antwoord gevonden

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Right.
Vind je het erg als ik je niet serieus neemt als je er zo snel op terugkomt? :)
De eerste twee Google hits:
http://www.comptechdoc.or...wsguide/ntwsnfinding.html en Wikipedia: Domain Master Browser geven al meer dan voldoende aanwijzingen waar je naar kunt kijken.

Voorkauwen heeft niet zoveel zin, daar leer je niet echt van namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 01-08-2009 12:25 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dat komt omdat jij weet waar je op moet googlen.
Ik had gezocht naar PC niet zichtbaar in werkgroep, en dat soort zoektermen... Geloof me, daar vind je het niet. 10 tallen topics, met onzin antwoorden waar je niets aan hebt.

Ik zal die links eens bekijken met mijn "geweldige engels".

Voorkauwen leer ik net zoveel van als zelf opzoeken hoor...(A)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ok :)
echt niet?
1 pc niet zichtbaar in werkgroep

Als je de werking van het Windows Networking (wat je in XP als Netwerkomgeving ziet) leert begrijpen, kun je ook achterhalen welke instellingen je kunt doen om die browse list met alle machines vast te laten houden.

Daar zijn die links dus heel goed geschikt voor ;)

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 01-08-2009 12:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niet het zelfde. Die pc is helemaal niet te benaderen. Ook niet via IP. Bij mij is het zo dat pc wel te benaderen valt via ip, maar niet zichtbaar is in werkgroep.
Pagina: 1