Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• yvanspijk
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 02-08-2009
Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik een nieuwe videokaart in mijn PC ingebouwd, een Vidia GeForce 7800 GS AGP. Voor wat ik nodig heb, is het een perfecte kaart, want eindelijk kan ik spellen als Age of Empires III en RollerCoaster Tycoon 3 vlekkeloos voluit spelen.

Het probleem is alleen, dat sinds het inbouwen - misschien door puur toeval - in AoE III + Warchiefs + Asian Dynasties geen muziek meer wordt afgespeeld. In het hoofdmenu hoor ik dus alleen de achtergrondgeluiden - en zelfs dat niet altijd - en tijdens het spelen van een spel hoor ik alleen maar de geluidseffecten zoals kanonnen, het aanklikken van een figuur et cetera. Geen muziek dus, maar ook geen taunts en andere dingen die verteld worden door personages in bijvoorbeeld de campaigns. Dan zie ik alleen het tekstblokje verschijnen.

- Ja, mijn interne volume van de PC staat open, evenals de boxen.
- Nee, de geluidskaart is niet kapot, werkt overal goed mee en heeft ook altijd met AoE III goed gewerkt.
- Ik heb de MP3's die dus de achtergrondmuziek en taunts bevatten, gecheckt, en ze doen het allemaal vlekkeloos.

Wie kan me helpen en weet waar dit probleem aan ligt? Zoals jullie begrijpen, probeer ik het opnieuw installeren van het spel zo lang mogelijk uit te stellen. ;)

Alvast bedankt! :)

• Nibor081
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 04-10-2016
Opties van de game kijken of het niveau van geluid wel op vol staat.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Nieuwe directx?
hardwareversnelling geluid verlagen of juist verhogen
spel reinstallen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• yvanspijk
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 02-08-2009
quote:
Nibor081 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 18:48:
Opties van de game kijken of het niveau van geluid wel op vol staat.
Die heb ik inmiddels al meerdere malen gecheckt; was het maar zo makkelijk.
quote:
MsG schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:07:
Nieuwe directx?
hardwareversnelling geluid verlagen of juist verhogen
spel reinstallen?
De nieuwste DirectX heb ik gisteren nog gedownload. Dat met die hardwareversnelling zal ik eens gaan proberen: waar kan ik die aanpassen? Het re´nstalleren van het spel stel ik natuurlijk het liefst uit.

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09:12
Of kijk eens in control panel / voorkeursinstellingen bij geluidsinstellingen wat er ingesteld staat als standaard audio device. Idem met apparaatbeheer en of daar uitroeptekens bij devices staan.
Evt opnieuw installeren.

_██_
(ಠ_ృ)

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*