Windows 7 Sluit niet af

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

gister heb ik windows 7 geinstalleert en nu doet zich het volgende probleem voor. Als ik mijn pc afsluit meld hij me gewoon af en daarna valt gewoon zoals normaal het scherm uit alleen blijft mijn voeding draaien. Dacht in eerste instatie dat hij in slaapstand ging maar de pc reageert helemaal nergens op en ook alle lampjes van de pc zijn uit het is echt de voeding die blijft draaien..! iemand een oplossing..?

alvast bedankt.

gr. romario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Heb dit probleem ook gehad. Bij mij was de oplossing de wake-on-lan optie in de bios uitschakelen :P . Ik weet alleen niet of dat bij jou mobo kan? Misschien een jumper? Bij mij huidige bord moet het ook met een jumper dus kijk de handleiding van je bord ff na.

Als deze optie aan staat wil hij niet uitgaan zolang er nog LAN activiteit is.

Edit: Heb trouwens het idee dat dit niet helemaal in dit stukje got thuishoort, maar dit soort problemen zijn moeilijk te diagnostiseren.

[ Voor 17% gewijzigd door Blaat op 01-08-2009 09:29 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Start hij daarna wel weer normaal op? Geen automatische chkdsk tijdens het starten? Staan er relevante errors/warnings in het system logboek?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_Thanatos_ schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 12:44:
Start hij daarna wel weer normaal op? Geen automatische chkdsk tijdens het starten? Staan er relevante errors/warnings in het system logboek?
neej helemaal niets te vinden als ik hem later weer opstart krijg ik geen foutmeldingen erg vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoi :)

Je geeft wel erg weinig bloot over de PC in kwestie, het enige wat je zegt is 'Help werknie' en zoals je vast wel begrijpt is dat niet echt constructief ;)

Over wat voor apparaat hebben we het eigenlijk? Het kan iets hardware specifieks zijn, maar ook een simpel iets als een driver die je over het hoofd hebt gezien.

Need more input dus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 18:00:
Hoi :)

Je geeft wel erg weinig bloot over de PC in kwestie, het enige wat je zegt is 'Help werknie' en zoals je vast wel begrijpt is dat niet echt constructief ;)

Over wat voor apparaat hebben we het eigenlijk? Het kan iets hardware specifieks zijn, maar ook een simpel iets als een driver die je over het hoofd hebt gezien.

Need more input dus :)
oke laat i kdan even duidelijk zijn. Het gaat hier om een desktop pc met een Asus p5k moddo en 2.66 core 2 duo processor. Ik heb gister windows 7 geinstalleert en vanaf dat moment heb ik het volgende probleem. Wanneer ik windows afsluit meld hij mij af en sluit daarna af. Daarna gaan alle lampjes van mijn desktop uit maar mijn voeding c.f. fans blijven draaien. Heb toen ook aan de hand van een tip op tweakers in mijn bios gezocht naar wake on lan in mijn bios maar daar kan ik er helaas neits over vinden. Heb de orginele asus driver cd geinstalleerd op vista compitable maar ook dat heeft geen effect. Ik heb toen een schone installatie van vista erop gezet en toen deed zich hetzelfde probleem voor echter naar de installatie van de drivers kreeg ik mijn pc wel gewoon uitgeschakeld.. Heb ook mijn bios al geupdate maar ook dat was zonder succes. Hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben geweest en hoop dat er iemand is met een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 18:30:
Ik heb toen een schone installatie van vista erop gezet en toen deed zich hetzelfde probleem voor echter naar de installatie van de drivers kreeg ik mijn pc wel gewoon uitgeschakeld..
offtopic:
Als je wil dat mensen je verhaal ook daadwerkelijk lezen, zorg dan dat het er tenminste een beetje verzorgd uitziet door netjes je zinnen te beginnen met hoofdletters, hier en daar de boel in alinea's te verdelen.
Dat leest wat prettiger weg en zorgt er ook voor dat anderen niet zeggen van 'pff- laat maar zitten, zo'n woordenbrei ga ik niet lezen'. ;)

Dus als je de correcte drivers installeert onder Vista werkt het wel goed?
Gekeken of er inmiddels Windows 7 compatible drivers zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 01-08-2009 19:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:06:
[...]

offtopic:
Als je wil dat mensen je verhaal ook daadwerkelijk lezen, zorg dan dat het er tenminste een beetje verzorgd uitziet door netjes je zinnen te beginnen met hoofdletters, hier en daar de boel in alinea's te verdelen.
Dat leest wat prettiger weg en zorgt er ook voor dat anderen niet zeggen van 'pff- laat maar zitten, zo'n woordenbrei ga ik niet lezen'. ;)

Dus als je de correcte drivers installeert onder Vista werkt het wel goed?
Gekeken of er inmiddels Windows 7 compatible drivers zijn?
ja klopt maar drivers voor windows 7 heb ik nog niet kunnen vinden helaas ook op de site van asus zijn deze nog neit beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ik blijf erbij dat je moet controleren of de WoL functie in de bios uit staat. Dat is het eerste waar ik naar zou kijken. Ik had exact dezelfde symptomen tot ik dat uitzette.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
R420R schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:03:
Ik blijf erbij dat je moet controleren of de WoL functie in de bios uit staat. Dat is het eerste waar ik naar zou kijken. Ik had exact dezelfde symptomen tot ik dat uitzette.
ja ik heb al gezocht in de bios maar kan het echt niet vinden is er misschien een andere benaming als WOL en onder welk tabblad kan ik dat ongeveer vinden weet dat dat per bios/moederbord verschilt maar wie weet helpt het me opweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

WoL = Wake on Lan, misschien dat je daar meer op kunt vinden in je BIOS.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Gewoonlijk staat zoiets onder power of power management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
R420R schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:12:
Gewoonlijk staat zoiets onder power of power management.
keeg de tip om in POwer PCIE devices uit te schakelen maar dat was hij al dus ook dat bracht geen resultaat helaas an ik echt niets vinden van WOL heb mijn hele bios omgespit zelfs al geupdate maar zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Romario,

Is het probleem ondertussen opgelost?
Zo ja, hoe heb je dat gedaan..

Ik heb dit zelfde probleem en ook het zelfde moederbord.

Ik ben benieuwd!

Grt,

Dv
Pagina: 1