[Exchange2003/2007]Sommige mails dubbel na mailbox transfer?

Pagina: 1
Acties:

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Hopelijk dekt de titel de lading een beetje, het is een dermate vaag probleem dat ik ook niet goed weet hoe het topic te noemen ;) .

Situatieschets:
Op mijn werk zijn we sinds kort overgestapt van Exchange 2003 naar 2007, en mijn mailbox is een anderhalve week terug overgezet naar 2007. Sindsdien heb ik een vaag probleem dat sommige emails dubbel worden opgehaald door mijn prive-mailserver.

Thuis heb ik een oud P3-bakje staan met Windows 2000 Advanced Server (als DC), met daarop Exchange 2003 en een internetdomein gekoppeld. Mijn werk-email wordt door deze server elke 10 minuten opgehaald via POP3 door het programma PopBeamer, welke het distribueert over een paar emailboxen in Exchange.

Dat gaat al een jaartje of 4 perfect, maar sinds dat de emailbox op het werk verplaatst is naar Exchange 2007 worden sommige emails 2x opgehaald. Soms met een tussenpauze van zeg een paar uur, soms binnen een uur en soms een dag later voor de tweede keer. Soms met attachment, soms zonder. Het gaat om gemiddeld 4-5 emails per dag, en ik heb nog geen enkel patroon kunnen vinden.

Ik heb in de logfiles van PopBeamer gekeken, maar zie niets speciaals. Het programma draait als service, is legaal en helemaal up to date, net zoals de Windows en Exchange up-to-date worden gehouden.

Waar denk ik zelf aan? Het lijkt erof alsof er een flag wordt gereset, waardoor sommige emails als nieuw worden gezien terwijl ze dat niet meer zijn. Het zit hem niet in de Exchange 2007 server op het werk, daar zie ik geen emails dubbel in mijn Inbox, en ook niets anders vreemds. Paar mgelijkheden:
- is POPbeamer niet helemaal compatible met Exchange 2007? De website zegt er niets over, sterker nog, die geven compatibiliteit aan met Exch2007.
- ik gebruik een aan de server gekoppelde Blackberry, en beantwoord sommige emails daarop. Maar ook daar zit geen link tussen, is al getest.

Verder weet ik het ook niet. Ik ga in ieder geval een extra mailbox maken, die dezelfde 2007-inbox leegplukt via IMAP ipv POP3, kijken of het daar ook fout loopt. Ik kan het systeembeheer op het werk niet om hulp vragen, daar het probleem daar niet lijkt te liggen.

Ik sta open voor ideeen of vragen, ben benieuwd of er bij iemand een belletje gaat rinkelen :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Intussen maar een klein bumpje en een update :) .

- Intussen weer een dubbele email in de POP3-uitgelezen mails gezien (weinig emails gehad dit weekend), maar in de IMAP-account die dus dezelfde emailbox uitleest zie ik het niet gebeuren. Het is dus blijkbaar iets specifieks voor hoe POPbeamer de POP3 uitleest?

Ik zal de maker van POPbeamer ook maar eens een emailtje sturen.

Dan zal ik hem gelijk vragen het vinkje bij "Leave email on server" default aangevinkt te maken, want door onoplettendheid had ik mijn Inbox laten leeghalen :( :D . Heb de mails weer teruggezet (het ging gelukkig maar om ~600 mails, ik archiveer regelmatig), maar ze waren ook weg van de Blackberry en niet allemaal weer teruggekomen. Niet ernstig, maar een beetje lastig....

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Welke Rollup is er op Exchange 2007 geinstalleerd? Het lijkt namelijk erg op:
After you reply to a message, or you forward it, the message is downloaded again to the POP3 client when you reconnect to a mailbox that is hosted by Exchange Server 2007

(947333) - Fixes an issue in which a POP3 client or an IMAP4 client may show some duplicated messages after the messages are replied to or forwarded by using Outlook Web Access (OWA) client or an Outlook client that is in the online mode.

- 2/10/2009 - http://support.microsoft.com/kb/947333
Ik kan het originele artikel niet meer vinden, maar dit zou gefixed moeten zijn in rollup 6 en hoger voor E2k7 SP1.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:17:
Welke Rollup is er op Exchange 2007 geinstalleerd? Het lijkt namelijk erg op:
[...]
Ik kan het originele artikel niet meer vinden, maar dit zou gefixed moeten zijn in rollup 6 en hoger voor E2k7 SP1.
:D . Dat had ik natuurlijk zelf ook wel moeten kunnen vinden, want dat is precies wat er gebeurd. Ik ga dan toch even een ticket aanmaken bij Computing. Dank d:)b

Edit: het artikel is trouwens niet meer te vinden op de Microsoft Knowledgebase, alleen in Google? Vreemd.

Ik heb een ticket aangemaakt, en zal hier een eventuele response van onze Computing terugrapporteren :)

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 03-08-2009 17:30 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het artikel is nu met SP2 blijkbaar opnieuw geplaatst, ik moest nog even weer aan dit topic denken :P
A POP3-based client or an IMAP4-based client downloads an e-mail message again after you move a mailbox from Exchange Server 2003 to Exchange Server 2007

offtopic:
de titel van kb artikelen wordt niet automatisch meer opgehaald?

[ Voor 46% gewijzigd door sanfranjake op 01-09-2009 20:20 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:19:
Het artikel is nu met SP2 blijkbaar opnieuw geplaatst, ik moest nog even weer aan dit topic denken :P
A POP3-based client or an IMAP4-based client downloads an e-mail message again after you move a mailbox from Exchange Server 2003 to Exchange Server 2007

offtopic:
de titel van kb artikelen wordt niet automatisch meer opgehaald?
Dank, heb het doorgegeven. Het is stil aan de IT-overkant...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Even een update: recent is SP2 geinstalleerd op de Exchange 2007 server, en sindsdien is het probleem weg. Eind goed, al goed :) .

Pagina: 1