Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista en wifi, wel netwerken zien maar niet altijd verbinden

Pagina: 1
Acties:

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:50
Hallo mensen,

Ik heb sinds enkele dagen een laptop met vista. En hoewel ik linux fan ben heb ik besloten voor de eerste keer sinds de release van vista het OS windows vista eens te testen. :D Maargoed, ik het begin werkte alles prima, ik kon gewoon normaal internetten via een draadloze verbinding maar sinds vandaag begint hij moeilijk te doen. Vanochtend kon ik wel verbinden, maar zojuist pak ik mijn laptop weer en kon hij enkel de netwerken vinden maar op geen enkele wijze een verbinding maken. Ik heb windows vandaag wel even geupdate maar ik ga er vanuit dat windows updates windows beter maken en niet slopen... :+

Er zit een wifi geval van RaLink in, type nummer kan ik niet vinden. Ook geen windows-variant van lspci... :P

Maar om het gehele verhaal nog vreemder te maken, ik probeer al een half uur te verbinden, toen dacht ik laat ik eens een topic starten op GoT en kijk net op mijn laptop waar nog steeds de melding stond dat er geen verbinding gemaakt kon worden, ZONDER enige reden erbij, zelfs niet als ik op diagnos problem klik.. maar heb nu wel een draadloze verbinding. :S

Heb al wat af gegoogled en ik kom mensen tegen die een gelijkaardig probleem hebben/hadden (niemand met RaLink wifi maar meeste geloof ik intel) maar geen enkele oplossing.

Wie weet waar dit door veroorzaakt wordt? Windows zegt dat er geen nieuwe driver versies zijn maar met windows die mij alleen zegt dat het om een RaLink wifi kaart gaat weet ik niet hoe en waar ik de laatste drivers vandaan moet halen.. :P

Wie helpt mij? Want dit is best irritant...

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WernerL schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 01:31:
Ook geen windows-variant van lspci... :P

Wie helpt mij? Want dit is best irritant...
Wellus :P
start devmgmt.msc maar eens op en kijk naar de hardware in kwestie. Als je via de properties van de kaart bij Details controleert welke Vendor ID en Device ID dat ding heeft heb je ongeveer hetzelfde effect als wat lspci je geeft :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:01

Umbrah

The Incredible MapMan

Vage storingen in het signaal vinden zijn (naast dat het mogelijk drivergerelateerd is, waar alt-92 je mee helpt) onder Windows op OEM-bakkies ook wel eens te wijten aan de software die de OEM erbij heeft gezet, zit er een of andere 3rd party WiFi manager bij, dan wil het nog al eens héél erg helpen om dit uit te zetten. De hoeveelheid bloatware die de werking van PC's beïnvloed die OEM's meeleveren tegenwoordig is absurd. Geen wonder dat Vista een slechte naam heeft.

Overigens Hwinfo32 is als het om hardware info en diagnose gaat ook wel een heel aardig programma.

• WernerL
devmgmt.msc zegt mij echt helemaal niets. :P
Gebruik ook geen third-party wifi manager.

Maar er zat idd wel een hoop rommel bij, norton trial, MS office trial, nero 8 trial, photoshop elements 6 (Die was geen trial :o)

Maargoed, je wil dus zeggen dat ik minder problemen zou hebben als ik vista clean zou installeren? Ik zal sowieso nog even Hwinfo32 opzoeken en kijken of ik nieuwere/betere drivers kan vinden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WernerL schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 11:20:
devmgmt.msc zegt mij echt helemaal niets. :P
Device Manager.

Ik geef je letterlijk het commando op wat je kan invoeren overigens. :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• WernerL
Aah, DeviceManager had ik al gevonden maar daar kom ik ook niet verder dan dat het een 'RaLink 802.11.n wireless Lan Card' is.. HWInfo32 weergeeft nog minder info over mijn wireless kaart. :P

Overigens kwam ik er vanochtend wel in 1 keer op het draadloos netwerk.. :+ Had gisteren blijkbaar ingesteld dat hij automatisch moet verbinden toen ik verbinding opnieuw aanmaakte.

Dusja, nu weet ik eigenlijk niet waarom hij gisteravond moeilijk deed, en ben benieuwd of ik maandag als mijn nieuwe laptop meegaat naar werk hij wel in 1 keer wil verbinden daar... :P

Maargoed, wat ik wel zag in de devicemanager is dat de drivers uit 2008 stammen.
Op deze pagina: http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Windows.html zijn ze allemaal uit 2009 wat betekend dat ze vast beter moeten werken dan die ik geinstalleerd heb. Maar ik heb geen flauw idee welke ik moet hebben. Ik moet gewoon het exacte type nummer hebben dus waar vind ik die? Staat niet in devicemanager en niet in HWinfo32..

[ Voor 27% gewijzigd door WernerL op 01-08-2009 12:04 ]

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Als je nou eerst eens naar de website gaat van de laptop fabrikant. Die hebben namelijk drivers voor die dingen. Lijkt me niet zo moeilijk om zelf te bedenken.

• WernerL
Die drivers staan atm geinstalleerd... :-)

Verwijderd

http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Windows.html

Verder is het handig om te vermelden, wat voor router je gebruikt, welk beveligingsprotocol en hoe ver je van de router vandaan zit :)
Pagina: 1