[iPhone 3GS] Hoe is de geluidskwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astort
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-07 15:03
Ik ben van plan de iphone 3gs aan te gaan schaffen, maar ik heb wat vraagjes over de geluidskwaliteit. En dan met name de kwaliteit van de muziekspeler.

Momenteel loop ik met een Nokia N95 en een iAudio D2 over straat, puur omdat geen enkele telefoon kan tippen aan de geluidskwaliteit van de iAudio D2. Is dit met de iPhone wel het geval?

Ik luister vooral veel Hardstyle en Rock/Metal muziek, waar de bass dus veelal aanwezig is.

Ik weet dat de meegeleverde headset van de iphone niet veel soeps is, dus ik koop een headsetje van Sennheiser erbij, die naar zeggen gelijke geluidskwaliteit levert als de CX300.

Kortom, is de iPhone goed genoeg om mijn (fantastische) iAudio D2 thuis te laten en de ingebouwde muziekspeler te gebruiken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het zou me ten zeerste verbazen als Apple's iPhone betere audiokwaliteit biedt dan hun eigen MP3-spelers, en die worden door de audiofielen al niet tot de top gerekend...

Persoonlijk ben ik ook nooit wild geweest van het geluid van m'n iPod Nano 2G (wel van het design), dat ding was dus ook snel de deur uit.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Borromini schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 00:18:
Het zou me ten zeerste verbazen als Apple's iPhone betere audiokwaliteit biedt dan hun eigen MP3-spelers, en die worden door de audiofielen al niet tot de top gerekend...

Persoonlijk ben ik ook nooit wild geweest van het geluid van m'n iPod Nano 2G (wel van het design), dat ding was dus ook snel de deur uit.
Er zit voor zoveer ik kon horen geen verschil in geluid tussen de nano 4g en de iphone 3gs. Maar een cowon iaudio d2 was wel duidelijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een thread over de iphone 3gs audio kwaliteit, schijnt weer beter te zijn dan de 3g, die weer beter was dan de originele iphone.

http://www.head-fi.org/fo...ality-improvement-430359/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astort
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-07 15:03
Meh ik ben ook geen audiofiel, ik wil gewoon dat mn bass lekker laag is en de hoge tonen lekker hoog, en dat het toestel niet ruist bij een hoog volume, iets waar mijn D2 geen last van heeft met zijn 2x 37mW output

[ Voor 8% gewijzigd door Astort op 01-08-2009 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:05
De 3GS vind ik geweldig. Met een setje UE-11's in mijn oren is er geen ruis, en hoewel de iAudio D2 ook niet vekeerd is, gebruik ik dat ding nooit meer. De iPhone heeft een net zo goed geluid, zo niet beter, naar mijn mening. De D2 voelt daarnaast ook nog eens archaisch aan qua user interface, dus leuk is het niet om het ding te gebruiken.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Pagina: 1