[eBay] Object internationaal aanbieden

Pagina: 1
Acties:

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12 22:04

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Ik ben al jaren bezig met verkopen op eBay. Ik zou nu graag enkele objecten internationaal (meerbepaald in Belgie, Luxemburg en Nederland) aanbieden. Alleen is het mij niet geheel duidelijk hoe ik dit nu moet doen. Ik heb de hulppagina's van eBay geraadpleegd en daar staat volgende info.
Wanneer u uw object niet alleen in België maar ook internationaal aanbiedt, kan dit het aantal potentiële kopers dat u bereikt aanzienlijk vergroten. Zo kunt u meer objecten verkopen en hogere prijzen afdwingen.

Er bestaan drie manieren waarop kopers in andere landen uw aanbiedingen kunnen zien:

*

Selecteer internationale verzending bij het aanbieden van uw object. Zo zal uw aanbieding zichtbaar zijn op zowel de eBay-site van uw eigen land als het Wereldwijde Koopcentrum. Opmerking: van het Wereldwijde Koopcentrum is voorlopig geen Nederlandstalige versie beschikbaar.
*

Plaats uw aanbieding niet alleen op eBay.be, maar ook op onze afzonderlijke eBay-landensites.
*

Bied uw objecten rechtstreeks aan op eBay-sites in landen over de hele wereld. Om bijvoorbeeld in het Verenigd Koninkrijk te verkopen, moet u het object aanbieden op http://www.ebay.co.uk.
1e optie: dit wordt dan niet aangeboden op eBay België, Nederland en Luxemburg maar op een algemene site.
2e optie: ik begrijp niet goed wat hiermee bedoeld wordt, het lijkt mij alsof het dan alleen op die landensite staat. Ik wil dat bieders uit Nederland, Belgie en Luxemburg op mijn aanbieding kunnen bieden en niet alleen mensen uit 1 land.
3e optie: zelfde als 2e

Zijn er mensen die ervaring hebben met het internationaal verkopen op eBay?

P.S.: Paypal account, douane e.d. zijn geen probleem, het gaat me louter om het aanbieden op eBay.
P.P.S.: Blijkbaar is eBay Nederland niet zo populair, maar op eBay Belgie zijn heel veel actieve kopers en verkopers.

[ Voor 6% gewijzigd door Lulukai op 31-07-2009 23:14 ]

.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
schopje

.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:22

r0b

Wat betreft de "Wereldwijde Koopcentrum", dit zal http://global.ebay.com/ zijn. Als je aangeeft wereldwijd danwel naar Nederland / Belgie te verzenden verschijn je daar vanzelf op als iemand de juist zoek-criteria hanteert ("Location: EU / Worldwide").

Nadeel van de andere opties is natuurlijk dat je meerdere malen kosten maakt voor een advertentie en dat biedingen niet synchroon lopen (jij hebt 1 product, ik bied 5 EUR op eBay.be, iemand anders biedt 5,50 EUR op eBay.nl, wie krijgt het product? En hoe los je dat met mij op?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Zo ziet het eruit op eBay België:
Internationale zending op eBay België

Als eBay Nederland hetzelfde eruit ziet dan eBay België, dan staat dit onder de plaats waardat je de kosten voor het normale binnenlandse verzending moet invullen.
Dan is het nog een kwestie van 'aangepaste locatie' te kiezen, en dan Nederland aan te duiden (in jou geval zal het België zijn).

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
r0b schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:53:
Nadeel van de andere opties is natuurlijk dat je meerdere malen kosten maakt voor een advertentie en dat biedingen niet synchroon lopen (jij hebt 1 product, ik bied 5 EUR op eBay.be, iemand anders biedt 5,50 EUR op eBay.nl, wie krijgt het product? En hoe los je dat met mij op?
Dit is inderdaad het probleem dat ik wil oplossen. Het moet zeker mogelijk zijn, want ik zie duizenden aanbiedingen die internationaal worden aangeboden en wél synchroon lopen.

.