Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2 geluidskaarten in 1 pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Creative Professional EMU 1616m (zeer goed voor high end muziekopnames, interne kaart met externe bay met preamps voor microfoons, maar is slecht voor het spelen van games, omdat het daar niet voor gemaakt is) waar ik soms mee opneem en een Creative Audigy 4 Pro waar ik al de rest mee doe. Ik heb geprobeerd om de twee tegelijk te installeren maar dat lukte niet vanwege gemeenschappelijke onderdelen van de driver.
Het lukte wel perfect om de EMU 1616m en de onboard AC 97 geluidschip van mijn toenmalige pc tegelijk op de computer te hebben en ik kon dan snel switchen tussen beide met bv. QuickSoundSwitch (Quick Sound Switch).

Mijn vraag is of ik mijn EMU 1616m kan installeren op mijn nieuwe pc en ook een Auzentech Prelude 7.1? Zouden er driverproblemen ontstaan? Ik heb een Quad Core processor, Asus P5E Premium moederbord en Windows XP Home Edition pc.

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 21:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Je wilt dus eigenlijk een kaart van zo'n 150 euro aanschaffen om zo een software probleem op te lossen? Klinkt als een slecht plan.

• Wat heb je naast beide drivers installeren geprobeerd om het aan de praat te krijgen?
• Wat voor foutmelding(en) kreeg je?
• Werkt de EMU 1616m wel naast de on-board sound van je Asus moederbord?

ik zie dat je niet op één paar wed :p

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, je moet de mogelijkheden open houden he ;) .

- Ik heb niks anders geprobeerd om het aan de praat te krijgen

- Het is al lang geleden (heb de EMU al lang niet meer gebruikt), maar ik denk dat de twee kaarten naar hetzelfde stuurprogramma verwezen (typ dxdiag in Start\Uitvoeren en klik op geluid), in mijn geval ctaud2k.sys. Dit had als gevolg dat mijn EMU niet meer werkte en ik dus niet meer kon opnemen in Cubase SX3. En de software die bij mijn Audigy 4 hoorde (creative media source, EAX-console, enz.) werkte ook niet meer omdat de Audigy zogezegd niet geïnstalleerd was. Dus geen van beide functioneerde normaal.

- Ja, met de onboard sound (AC 97) van mijn vorig systeem (AMD Athlon XP 2000 Mhz) kon ik dus probleemloos switchen tussen de EMU en AC 97 afhankelijk of ik wou gamen of opnemen via Start\Configuratiescherm\Geluiden en audioapparaten\Audio en dan de kaart te kiezen. Dat gaat met 1 klik met het programmaatje QuickSoundSwitch.
Ik heb het onboard geluid (AI Audio 2 SoundMAX High Definition Audio Utility) van mijn nieuw systeem nog niet geprobeerd, omdat een geluidskaart toch nog betere prestaties geeft bij het gamen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een gelijkaardige post gevonden met een EMU 1212m en een audigy 2: http://www.head-fi.org/fo...-0404-audigy2-woes-80407/.
Het komt erop neer dat je de laatste nieuwe drivers voor de creative audigy moet installeren. De software zal je niet meer kunnen gebruiken, enkel de audioconsole om wat luidsprekerinstellingen te veranderen enzo, wat op zich voldoende moet zijn. En daarna de EMU installeren en wanneer de installer vraagt om een bestand te vervangen "nee" klikken, aangezien de drivers van de audigy nieuwer zijn.
Zo, ik hoop dat de audiofiele mensheid hiermee geholpen is.
Modbreak:Liever niet 2x achter elkaar posten <24u aub - mbv de edit-knop kun je je bericht achteraf wijzigen en/of dingen toevoegen zonder dat je onnodig de boel met een extra post moet vervuilen

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 02-08-2009 00:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt niet. Ik heb de laatste updates van mijn Audigy 4 geïnstalleerd en dan de E-MU 1616m geïnstalleerd, maar in apparaatbeheer staat bij E-MU E-DSP Audio Processor (WDM) een geel uitroepteken. Bij eigenschappen staat: "Dit apparaat start niet. (Code 10)".
Suggesties?