Toon posts:

19 inch crt weergave schots en scheef

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik heb een probleem met mijn 19 " crt monitor.
Het gaat om een Hyundai ImageQuest Q995 (VGA kabel) die aangesloten is op een DVI tussenstuk.
Het scherm staat namelijk helemaal scheef en geroteerd, ik kan het met de knoppen(OSD) niet terug goed krijgen. Ik heb ook een driver proberen te zoeken maar vind die niet.

Is er een mogelijkheid om de monitor te herstellen naar zijn standaardwaarden of is er een andere mogelijkheid om het terug recht te zetten?

Thanks in advance

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 21:43 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
heb je de auto knop al geprobeerd?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 22:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Je kunt in de software eens met de refreshrates en resoluties gaan spelen, maar als dat niet helpt, is het scherm mogelijk defect, hoewel het mogelijk alleen de aanstuur electronica is.
nedernakker schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:44:
heb je de auto knop al geprobeerd?
Het is geen analoge TFT :) weinig CRT's die dat hebben, en als ze het al hebben, werkt het eigenlijk nooit. Persoonlijk ben ik zo blij dat dit probleem niet meer bestaat met digitale TFT's.

[ Voor 47% gewijzigd door Umbrah op 31-07-2009 21:53 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 23:50
Op welke resolutie / refreshrate draai je nu? Wat voor videokaart?
Welke instelmogelijkheden heb je? Kun je een foto maken van het scherm met en zonder OSD?

Meest waarschijnlijk is dat je in de problemen zit met Rotatie, Trapezium en Prisma (drie instellingen die ieder iets anders aanpassen, maar altijd invloed op elkaar hebben).

Begin met Rotatie en zorg ervoor dat de bovenste rand 100% horizontaal is.
Vervolgens let je met Prisma de linker rand 100% verticaal.
Vervolgens stel je stapsgewijs de rechterrand 100% verticaal
Een klein stapje met Trapezium, en dan weer met Prisma de linkerrand recht zetten.
Herhalen tot dat alles recht staat.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu ongeveer in orde, ik heb een functie die recall noemt, op mijn bureaublad deed het niet veel totdat ik het in-game probeerde en nu is mijn scherm bijna helemaal goed en recht uitgelijnd. Thanks voor de tips, kheb ze bewaard in een tekst bestandje :)

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
En bovendien kunnen dit soort afwijkingen komen door externe magneetvelden. Let daar dus ook op.
Pagina: 1