[Laptop Acer] Artifacts, oorzaak onbekend

Pagina: 1
Acties:

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zit hier met een Acer laptop die het al 2 jaar prima doet. Echter zette ik em vandaag aaj en ik kreeg direct allerlei artifacts. Waarschijnlijk een hardwarematig probleempje wat niet meer op te lossen is?

Wie heeft er tips?

Afbeeldingslocatie: http://img40.imageshack.us/img40/2769/afb003v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/5218/afb004y.jpg

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Welk type is het
wel belangrijk omdat je dan waarschijnlijk de video kaart moet vervangen,
moet je niet de pech hebben dat er een onboard op zit,

en draait je koeler fan wel ?

[ Voor 33% gewijzigd door binbero op 31-07-2009 21:14 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Het beeld is ook niet lekker uigelijnd... Ik denk dat het eerder een kabel is die niet goed zit ivm het niet patroon dat weergeven wordt.

Maar geef idd het type eens, want dan kunnen we al veel meer zeggen.

• Ronwiel
  • Niet online
Sorry :). Het gaat om een Acer Aspire 9414 ZWSMi. Dual core t2130 1.86 ghz. Geforce Go 7300.

Maar denken jullie dat het een kwestie van open schroeven is en een kabel goed doen? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik dit bij een Toshiba Laptop heb gezien toen ik daar geheugen verving.

• GENETX
ronwiel schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:35:
Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik dit bij een Toshiba Laptop heb gezien toen ik daar geheugen verving.
Hoe bedoel je dat?

Wees wel zo volledig mogelijk in alles, want als er iets is gebeurd met de notebook, zoals het vervangen van geheugen, is datnatuurlijk info die we moeten weten.

Maargoed, het scherm wordt via een kabel verbonden en als die niet goed contact maakt, of een breuk heeft dan kan dit een oorzaak zijn. Of natuurlijk een kapotte videochip, maar in dat geval kun je het helemaal vergeten.

Btw: Sluit eens eerst een extern scherm aan en kijk of je daar ook problemen op hebt.

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
De Geforce Go 7300 is een losse kaart ,

zie de foto
http://redakcja.pccentre....ikacje/mobilne/go7300.jpg

dus als het je kabel niet is
of je fan
zal je toch op zoek moeten, voor een nieuwe kaart.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Maak eens een screenshot van het misvormde beeld en plaats die hier.

Als wij hetzelfde zien als jou, dan is je videokaart aan gort. Anders is het iets met (de verbinding naar) je monitor. :)

• Ronwiel
  • Niet online
GENETX schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:50:
Wees wel zo volledig mogelijk in alles, want als er iets is gebeurd met de notebook, zoals het vervangen van geheugen, is datnatuurlijk info die we moeten weten.
Er is aan deze laptop niks vervangen (ook geen geheugen). Goeie tip om even een extern beeldscherm op te snorren. Ik kan helaas geen screenshot maken maken van het scherm, want ik zelfs veilige modus is haast niet in te komen. Ben bang dat, dat geen goed teken is :(.

• GENETX
Nee. Hij is OOK verkrijgbaar als MXM kaart. Dat wil echter niet zeggen dat dat ook altijd het geval is. In 90-05% van de notebooks wordt de videokaart nog altijd rechtstreeks op het moederbord gesoldeerd omdat dat goedkoper is en minder ruimte kost. Zeker omdat het ook al een wat oudere laptop is en daarbij geen gamemonster (die wel vaker MXM hebben), en geen custom build laptop is schat ik de kans op een losse kaart ook heel erg klein.

• Ronwiel
  • Niet online
Naja, de laptop is van m'n neefje, die gaat nu eerst even op een extern scherm proberen. Als dat niet lukt schroef ik em open en kijk ik er even naar. En adners nog maar eens dit doornemen: [NBBG] Special: Budget gamenotebook - juli 2009 :). Bedankt voor de reacties in ieder geval.

[ Voor 7% gewijzigd door Ronwiel op 01-08-2009 14:07 ]

Pagina: 1