Hey,
Na een paar dagen googlen en rondsurfen ben ik al veel wijzer geworden over de mogelijkheden en beperkingen van SATA-schijven, maar wat in mijn geval de beste oplossing is is me nog steeds onduidelijk. Ik heb een nieuwe Western Digital Caviar Green harddisk van 1TB (WD10EAVS - SATA 300) die ik voorlopig in een behoorlijk verouderd systeem moet hangen. Het gaat om een Medion PC met een MSI MS-7042 moederbord. Dit betekent: alleen een (VIA 8237) IDE-controler en 32bits 5V 33MHz PCI-sleuven. Als ik alle info goed begrepen heb, zou ik van de volgende oplossingen gebruik kunnen maken:
Alvast bedankt voor jullie reacties
Na een paar dagen googlen en rondsurfen ben ik al veel wijzer geworden over de mogelijkheden en beperkingen van SATA-schijven, maar wat in mijn geval de beste oplossing is is me nog steeds onduidelijk. Ik heb een nieuwe Western Digital Caviar Green harddisk van 1TB (WD10EAVS - SATA 300) die ik voorlopig in een behoorlijk verouderd systeem moet hangen. Het gaat om een Medion PC met een MSI MS-7042 moederbord. Dit betekent: alleen een (VIA 8237) IDE-controler en 32bits 5V 33MHz PCI-sleuven. Als ik alle info goed begrepen heb, zou ik van de volgende oplossingen gebruik kunnen maken:
- Een Serial ATA PCI-kaart aanschaffen, bijvoorbeeld van Sweex. Mijn voeding heeft nog geen SATA-aansluiting, dus ik zal in dit geval ook nog een MOLEX naar SATA verloopkabel moeten gebruiken.
- Gebruik maken van een SATA to IDE converter. Mijn onboard IDE heeft nog ruimte voor één device, dus dit zou moeten werken. Afhankelijk van de converter zal ik weer verloopkabel voor de voeding moeten gebruiken.
- Er een externe harde schijf van maken met behulp van een SATA HDD behuizing en deze via USB 2.0 aan mijn systeem hangen.
Alvast bedankt voor jullie reacties