Samsung Spinpoint F1 1TB word niet herkend door MB

Pagina: 1
Acties:

• Roanhoes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2025
Ik heb onlangs een samsung F1 1TB harde schijf bijgeplaatst in mijn systeem (ATA). Mijn Vista x64 herkent de tweede HD niet. Mijn eerst geplaatste HD wel (Samsung 250GB). De beide HD's worden wel in de BIOS herkend. Wat is er aan de hand?

Groet,

Roanhoes

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:46
Ook niet in schijfbeheer in computerbeheer?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 18:17
Dat komt doordat je eerst een partitie moet maken. Het probleem daarvan is dat vista en partition magic samen niet goed overweg kunnen.

Mijn tip van de dag!

Koppel al je schijven los. Sluit alleen deze 1 TB aan. Pak een windows installatie cd. Start de setup en laat windows hierbij een partitie aanmaken. Nadat de 1 TB is geformateerd, kan je de setup onderbreken (reset).
Sluit vervolgens al je schijven + deze 1TB weer aan.

Voila, hij wordt herkend.

• Roanhoes
Nou, er moeten al een partitie opstaan. Ik heb hem namelijk gebruikt in de HDX1000 mediaplayer. Moet ik hem dan helemaal erasen?

Verwijderd

@mcsluis wat een omslachtige manier.
Je kunt dat ook prima via Disk Management doen in Windows zelf.
Start | Control Panel | Administrative Tools | Computer Management | Disk Management
Daar je schijf selecteren, online zetten, MBR aanmaken, Partitie(s) aanmaken, Formatteren, Drive letter + label toekennen, klaar.

@Roanhoes: Ja waarschijnlijk wel, je hebt kans dat de schijf een indeling gebruikt die Windows niet kan lezen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 20:34 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 18:17
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:33:
@mcsluis wat een omslachtige manier.
Je kunt dat ook prima via Disk Management doen in Windows zelf.
Start | Control Panel | Administrative Tools | Computer Management | Disk Management
Daar je schijf selecteren, online zetten, MBR aanmaken, Partitie(s) aanmaken, Formatteren, Drive letter + label toekennen, klaar.

@Roanhoes: Ja waarschijnlijk wel, je hebt kans dat de schijf een indeling gebruikt die Windows niet kan lezen.
Daar zit dat ding dus. Sinds vista kan ik die optie niet vinden. Daarom doe ik het altijd om mijn manier! :P

• Roanhoes
Tot aan online zetten ben ik gekomen, MBR aanmaken? Hoe doe ik dat? Heb trouwende VISTA NL. Groet!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Roanhoes schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:33:
Nou, er moeten al een partitie opstaan. Ik heb hem namelijk gebruikt in de HDX1000 mediaplayer. Moet ik hem dan helemaal erasen?
Heb je de schijf geformatteerd met de HDX zelf? Dan komt het door het bestandssysteem, de HDX formatteert de hd in ext2 wat geen native windows besturingssysteem is.

Installeer deze tool om met ext2 te kunnen werken in windows: http://www.fs-driver.org/

Ben je niet geinteresseerd in de inhoud van de hd dan hoef je dit niet te doen, dan kan je via schijfbeheer de hardeschijf gewoon formatteren naar ntfs.

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 31-07-2009 20:57 ]

Verwijderd

Roanhoes schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:49:
Tot aan online zetten ben ik gekomen, MBR aanmaken? Hoe doe ik dat? Heb trouwende VISTA NL. Groet!
*Ril* NL software... ;)

2 secs met Google dit URL gevonden:
http://www.vistainfo.nl/v...harde_schijf_indelen.html

Denk dat het je daarmee wel gaat lukken. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 20:58 ]

Pagina: 1