Geluid op reciever via ATI4870 kaart

Pagina: 1
Acties:

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-02 13:12

M0nkeymen

Monkeystyle!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Er komt geen geluid uit mijn reciever maar wel geluid uit de TV als ik video of geluid afspeel via de computer. Ik hem aangesloten via de videokaart(ATI4870) met de speciaal meegeleverde converter naar HDMI. Deze gaat vervolgens naar mijn reciever(HDMI-passthrough) en via de HDMI out naar mijn TV. Nu wil het geval dat het beeld en geluid het doet op mijn TV. Maar ik wil natuurlijk ook geluid van mijn reciever(5.1 set)

Nu heb ik al een aantal dingen geprobeert zo als alles opnieuw opstarten. Diverse instellingen in de windows geluidsproperties ook bij de ATI drivers gekeken maar ik kon niks vinden wat ik kon instellen kwa geluid. Ik heb de nieuwste ATI drivers geinstalleerd(9.7).

Even voor de duidelijkheid. Dit is mijn opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/1371/49173083.gif

Het rare is dat als ik in windows bij properties op het knopje testen druk er wel geluid uit mijn boxen van de reciever komt maar niet als ik een filmpje of muziek afspeel. Als ik op het bovenste play knopje druk komt er een melding dat windows deze niet kan afspelen?Klopt dit wel?
Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/840/properties.gif

Mijn vraag is dus eigenlijk, is het mogelijk om via mijn videokaart geluid op mijn reciever te krijgen?

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-02 12:03
Heb je in de applicatie waarin je afspeelt wel je output op de juiste "soundcard" staan, die ATI HDMI jodokes.

Toevallig kan mijn ATI het ook, configureer het anders zo, alles disabled behalve je HDMI (op de screen is het SPDIF, maar dat is dus in mijn geval). Zo dwing je je applicaties er wel gebruik van te laten maken om dat er niets anders valt te kiezen.

En om te testen, vink alles behalve 44.1kHz even uit.

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/icvjir.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door ConZito op 31-07-2009 21:24 ]

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Topicstarter
Na wat zoek werk blijkt mijn reciever alleen maar video door te geven en filtert hij de audio er niet uit. Maar jou afbeelding gaf mijn een idee dat ik ook een SPDIF heb :P. Ik geef nu de audio door van mijn computer(spdif) naar digital in van mijn reciever, en dit werkt. Is dit standaard 5.1? Ik zie niet dat ik iets ergens kan instellen.

Ow ja, dit zijn mijn instellingen nu, mocht er iemand zijn die het ooit mee maakt.
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/2990/instellingen.gif

Bedankt voor je hulp. btw. Jij hebt ook een mooie opstelling zag ik op de frontpage :9~

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hier stond zever, het is laat...

[ Voor 84% gewijzigd door Borromini op 01-08-2009 00:51 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-02 14:51
Zolang je films afspeelt met een AC3/DTS track erin en je hebt AC3Filter ingesteld op SPDIF krijg je gewoon 5.1. Voor spellen zal er Dolby Diigtal Live!/DTS Connect op je moederbord moeten zitten om 5.1 uit te kunnen sturen, anders blijft het PCM 2.0
Borromini schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 00:49:
Het komt er dus op neer dat de connector van je PC DVI is, en daar probeer je geluid uit te krijgen?

Heb je al es gecheckt wat DVI zoal doorgeeft van data? ;-)

Het is niet omdat je een Porsche-motor in je Touareg steekt dat je ineens een Cayenne hebt...
ATI kaarten hebben geen gangbare DVI-connecteren, daarin zitten extra lijnen in die opgevangen kunnen worden door speciale ATI DVI->HDMI connecteren waarmee ook audio doorgestuurd kan worden

[ Voor 53% gewijzigd door mad-dog op 01-08-2009 00:52 ]

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

Topicstarter
mad-dog schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 00:50:
Zolang je films afspeelt met een AC3/DTS track erin en je hebt AC3Filter ingesteld op SPDIF krijg je gewoon 5.1. Voor spellen zal er Dolby Diigtal Live!/DTS Connect op je moederbord moeten zitten om 5.1 uit te kunnen sturen, anders blijft het PCM 2.0

[...]

ATI kaarten hebben geen gangbare DVI-connecteren, daarin zitten extra lijnen in die opgevangen kunnen worden door speciale ATI DVI->HDMI connecteren waarmee ook audio doorgestuurd kan worden
Oké bedankt, mijn probleem is opgelost en inderdaad ik kan hem ook gewoon met alleen HDMI aansluiten op mijn TV dan heb ik beeld en geluid via mijn videokaart. Maar dat doe je niet als je een 5.1 set heb.

Pagina: 1