Uit alle speakers geluid krijgen met winamp

Pagina: 1
Acties:

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-02 23:01
Beste tweakers. zoals uit de titel te lezen is, zit ik met een probleempje: Wanneer ik winamp gebruik om muziek te luisteren komt er alleen geluid uit mijn left front en mijn right front speakers & de subwoofer, terwijl dit een 5.1 speakerset it. voordat ik verder ga. eerst maar eens me relevante specs vermelden :9. Ik ben een trotse eigenaar van een Logitech Z5500 digital, aangesloten op een Gigabyte p965 ds4 met een Azalia audio chip. dit draait allemaal op een 32 bit vista, met de laatste drivers. Zelf heb ik al geprobeerd om in mijn geluidsdrivers mijn speakers in te stellen op 5.1 geluid, maar dit werkte niet, ook in de control panel gedaan: werkte ook niet.
Ik weet dat de gemiddelde mp3 geen 5.1 geluid ondersteund, maar ik verwacht wel dat uit al me speakers geluid komt. en dit is niet het geval

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:34
en als je nou het eens probeert met wmp???

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:03
Je kunt dit oplossen op 2 manieren, de hardware manier:

Stel je speakerset in op dolby pro logic of iets dergelijks, dan zet de speakerset het stereo signaal om naar 5.1.

De software manier:
output moet dan dolby digital zijn, via ffdshow is dit te realiseren.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Ardjee
is dat niet zoiets als vloeken in de kerk? ik weet wel dat al me speakers het doen, de test knop van de speakers zelf doen het. De test van vista zelf werkt ook. (ook met wmp komt er geen geluid uit al me speakers)

edit: ik ben een prutser, zit net ff voor de grap te kloten met een paar opties, en nu komt er wel uit al me speakers geluid. sorry voor de nutteloze post 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Ardjee op 31-07-2009 20:00 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:40
Wartooth schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:57:
is dat niet zoiets als vloeken in de kerk? ik weet wel dat al me speakers het doen, de test knop van de speakers zelf doen het. De test van vista zelf werkt ook. (ook met wmp komt er geen geluid uit al me speakers)
stereo verdelen over 5.1 is óók vloeken in de kerk ;) Dolby prologic verandert daar niet zoveel aan. Ik vraag me af waarom je uberhaupt stereo wilt gaan verdelen? 5.1 is natuurlijk vooral voor films enzo ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Ardjee
ik had maar geluid uit 2 speakers terwijl ik er 5 heb staan. in dat geval had ik net zogoed me oude 2.1 speakersetje kunnen laten staan:P

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je Z5500 kun je ook instellen als 2x stereo. Je centerspeaker wil je sowieso niet mee laten spelen.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
2x stereo werkt erg lekker bij die set inderdaad.
Pagina: 1