Aangezien ik niet als navigatiewonder bekend sta ben ik op het moment aan het kijken naar een mobiel met ingebouwde navigatie. Er schijnen enkele grote kaartbestanden te zijn, Tomtom, Nokia Maps, Route 66, Google maps. Nou moet je voor Google Maps zodiezo online zijn, en dat wil ik niet. Ik wil dus vragen wie mij kan vertellen bij welke software je de kaarten kan gebruiken zonder internet en/of GPS te activeren omdat dat of geld kost of veel van de accu vraagt. Dus gewoon een kaartenbestand waar je A en B invoert en dat je de route te zien krijgt of dat je eventueel eerst met GPS je positie laat bepalen (A), dan de route berekenen en dan de GPS module weer uitzet. Ik vraag het hier maar want dit soort dingen zijn soms moeilijk via google te vinden...
Verwijderd
Voor zover ik heb begrepen, kost GPS geen geld, GPRS daarentegen wel. GPRS is een mobiele internet vebinding.
- edit -
Qua gsm zou ik kijken naar een gsm met Symbian S60 OS of WindowsMobile. Ik ben zelf bezig met het zoeken naar navigatie op Java, maar die is moeilijk te vinden als je geen gebruik wilt maken van GPRS (mobiel internet) en alleen van GPS.
Overigens is er best veel over te vinden hier, wat ik je net vertelde heb ik zelf ook hier gevonden. Even zoeken kan geen kwaad.
- edit -
Qua gsm zou ik kijken naar een gsm met Symbian S60 OS of WindowsMobile. Ik ben zelf bezig met het zoeken naar navigatie op Java, maar die is moeilijk te vinden als je geen gebruik wilt maken van GPRS (mobiel internet) en alleen van GPS.
Overigens is er best veel over te vinden hier, wat ik je net vertelde heb ik zelf ook hier gevonden. Even zoeken kan geen kwaad.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 09:41 ]
Ik denk dat je in jou geval het beste een gewone losse TomTom kan kopen
Ik wil het er _niet_ over hebben.
Voor "A-naar-B" navigatie heeft een TomTom idd geen GPS nodig. Wel natuurlijk voor "hier-naar-B" navigatie omdat je dan moet weten waar "hier" is.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Verwijderd
GPS zal hij toch nodig hebben, hij moet toch weten waar je bent om je instructies te geven als je bijv. de snelweg af moet oid?MSalters schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:24:
Voor "A-naar-B" navigatie heeft een TomTom idd geen GPS nodig. Wel natuurlijk voor "hier-naar-B" navigatie omdat je dan moet weten waar "hier" is.
Je kunt met Google Maps ook gewoon een samenvatting maken van de routebeschrijving:
http://maps.google.nl/map...pn=0.013387,0.038495&z=15
De beschrijving aan de linkerkant vertelt je dan gewoon waar je langs moet rijden.
http://maps.google.nl/map...pn=0.013387,0.038495&z=15
De beschrijving aan de linkerkant vertelt je dan gewoon waar je langs moet rijden.
Natuurlijk heeft een TomTom wel continu GPS signaal nodig tijdens het navigeren, anders weet hij immers niet waar in de route jij op dat moment bent en of je eventueel afwijkt van die routeMSalters schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:24:
Wat betreft TomTom staan de kaarten gewoon lokaal op je navigatietoestel.
Verwijderd
Tomtom kan ook op je telefoon, kan ook op een dedicated los apparaat.
Tomtom heeft een plan-route menu, waar je a en b in kunt voeren.
gps is gratis, enkel je batterij duur word verkort.
Er zijn stekkers waarmee ja op de accu van je auto de batterij van je telefoon bij kunt laden
continu instructie krijgen waar je "nu" heen moet helpen bijzonder goed, vooral als je een afslag hebt gemist, of als je geen navigatiewonder bent
Tomtom heeft een plan-route menu, waar je a en b in kunt voeren.
gps is gratis, enkel je batterij duur word verkort.
Er zijn stekkers waarmee ja op de accu van je auto de batterij van je telefoon bij kunt laden
continu instructie krijgen waar je "nu" heen moet helpen bijzonder goed, vooral als je een afslag hebt gemist, of als je geen navigatiewonder bent
Bedankt voor de reacties. Ik heb het misschien iets onduidelijk uitgelegt maar ik zocht inderdaad zoals TomTom blijkt te hebben een kaartenbestand wat op je mobiel staat zodat je van A naar B kan zonder de GPS te activeren als je loopt/fietst o.i.d. en de accu niet opgeladen kan worden en in de auto kan ie direct opgeladen worden en kan je dus de GPS gebruiken. Daarnaast heb je lopend ruim de tijd je progressie op de kaart bij te houden. Nu alleen nog kijken of TomTom Navigator 6 te krijgen is want 7 is alleen ondersteund voor de duurdere smartphones. En 500 euro of 20-30 euro per maand voor alleen navigatie is een beetje veel voor een aankomend student.
Welke smartphone gebruik je?SawaFish schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:40:
Bedankt voor de reacties. Ik heb het misschien iets onduidelijk uitgelegt maar ik zocht inderdaad zoals TomTom blijkt te hebben een kaartenbestand wat op je mobiel staat zodat je van A naar B kan zonder de GPS te activeren als je loopt/fietst o.i.d. en de accu niet opgeladen kan worden en in de auto kan ie direct opgeladen worden en kan je dus de GPS gebruiken. Daarnaast heb je lopend ruim de tijd je progressie op de kaart bij te houden. Nu alleen nog kijken of TomTom Navigator 6 te krijgen is want 7 is alleen ondersteund voor de duurdere smartphones. En 500 euro of 20-30 euro per maand voor alleen navigatie is een beetje veel voor een aankomend student.
Ik heb nu een Sony Ericsson K508i die niet bepaald als smartphone bestempeld kan worden. Ik dacht eerst te informeren welke nav-software geschikt was en dan een nieuw mobiel te kiezen (liefst ~200-250 prepaid).
Als er maar Windows Mobile op zit dan draait TomTom Navigator 7 er bijna altijd wel op. Ik heb hem zelfs al op PDA's van 4 tot 5 jaar oud geinstalleerd en dat loopt gewoon als een trein.
Navigator 6 zou ik echt met klem afraden omdat je daar enkel kaarten van 3 jaar oud op kunt draaien. Dat is nu al verouderd en verouderd steeds verder.
Navigator 6 zou ik echt met klem afraden omdat je daar enkel kaarten van 3 jaar oud op kunt draaien. Dat is nu al verouderd en verouderd steeds verder.
Pagina: 1