Polling mail en via IMAP beschikbaar maken

Pagina: 1
Acties:

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017
Hallo,

Ik sta al een tijdje te hikken tegen de gigantische mailbox op mijn werkstation en gebruik al een langere tijd 'bewaar mail 7 dagen op de server' in de POP3 instellingen om te zorgen dat ik op meerdere PC's alle mail beschikbaar heb. Nu wordt het t ijd daar wat aan te doen.

Na wat lezen, uitzoeken en denken blijft er een optie over voor mij:
pollen van huidige pop3 account en deze via IMAP beschikbaar stellen.

Waarom deze optie?
Omdat ik geen fixed IP adres heb en dus niet met mijn MX records wil knoeien.
Omdat ik hiermee de mailboxen verplaats naar de server en niet langer op de wekstations heb staan.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat info@domein1.nl en info@domein2.nl zonder problemen afgeleverd worden. Ik lees dat ik een user moet aanmaken, maar ik kan moeilijk twee keer een user info aanmaken.

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat heeft dit precies met Non-Windows Operating Systems te maken? :)
Het is me ook niet helemaal duidelijk wat je precies wil, je wil mail ophalen via pop3, maar tegelijk heb je het over dubbele gebruikers aanmaken?
Kortom, welke software gebruik je, en wat wil je precies bereiken? :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kijk even naar fetchmail.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik gebruik een combinatie van fetchmail voor het halen van mijn mail en dovecot als eigen imap server om mijn mail vanaf verschillende computers te kunnen gebruiken.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:12
Als een eigen server (zoals gezegd) geen optie is en je niet de mogelijkheid hebt om eigen software te draaien op een server elders, moet je maar eens kijken naar Google Apps. Die e-maildienst kun je via IMAP benaderen en het is een van de weinige die ondersteuning bieden voor het zelfstandig ophalen van overige e-mail.

^ Wat hij zegt.